2026-08-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag har ägnat min tid att hjälpa andra, så att dom klarar sig bättre i livet, inte bara gett pengar.

Förstår du inte ordspråket?
Självklart förstår jag ordspråket, det gör man redan som 5-åring
Citera
2026-08-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Har inget emot Jehovas Vittnen men de har fel tro och tolkar delar i bibeln fel.

Följer ni i eran orden Jesu bud om att göra lärjungar?

"Då gick Jesus fram till dem och talade till dem:... Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er." (Matt 28:18-20 Bibel2000)
Citera
2026-08-29, 14:26
Medlem
Citat:

Vad heter eran orden, vilka kontaktuppgifter har du, eller är det en hemlig orden?
Citera
2026-08-29, 14:27
Medlem
Citat:

Är det en världsvid orden eller existerar den enbart i Sverige?
Citera
2026-08-29, 14:32
Medlem
Citat:
Följer ni i eran orden Jesu bud om att göra lärjungar?

"Då gick Jesus fram till dem och talade till dem:... Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er." (Matt 28:18-20 Bibel2000)
Vi är ingen kyrka, jag har skrivit flera gånger nu att man måste vara kristen för att kunna bli medlem.

Men självklart letar vi nya medlemmar, ser vi någon som kan tyckas passa så pratar vi med han förstås.
Citera
2026-08-29, 14:33
Medlem
Citat:
Vad heter eran orden, vilka kontaktuppgifter har du, eller är det en hemlig orden?
Frimurarorden.
Citera
2026-08-29, 14:36
Medlem
Citat:
Är det en världsvid orden eller existerar den enbart i Sverige?
Finns i alla fria länder, diktaturer har förstås förbjudit oss. Men vi har egentligen inte så mycket med andra länder att göra, här i norr följer vi den svenska riten som enligt mig är den bästa med mest djup.
Citera
2026-08-29, 15:04
Medlem
Citat:
Vi är ingen kyrka, jag har skrivit flera gånger nu att man måste vara kristen för att kunna bli medlem.

Varför är ni med en orden istället för en kristen församling, så som det beskrivs i bibeln?

Citat:
Men självklart letar vi nya medlemmar, ser vi någon som kan tyckas passa så pratar vi med han förstås.

Förutom mig då, för jag är "lite märklig".

Och jag vill inte heller tillhöra någon orden som ser ner på människor, där man nedvärderande säger "inte den vassaste kniven i lådan" och "Hur dum är du egentligen?"
Citera
2026-08-29, 15:06
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Frimurarorden.

Varför satt det så långt inne? En hemlig mystisk orden alltså.
Citera
2026-08-29, 15:07
Medlem
Citat:
Finns i alla fria länder, diktaturer har förstås förbjudit oss. Men vi har egentligen inte så mycket med andra länder att göra, här i norr följer vi den svenska riten som enligt mig är den bästa med mest djup.

"svenska riten"? Alltså inte kristna bibliska värderingar?
Citera
2026-08-29, 15:08
Medlem
Citat:
Varför är ni med en orden istället för en kristen församling, så som det beskrivs i bibeln?

Förutom mig då, för jag är "lite märklig".

Och jag vill inte heller tillhöra någon orden som ser ner på människor, där man nedvärderande säger "inte den vassaste kniven i lådan" och "Hur dum är du egentligen?"
Man kan vara med i en församling oxå, det förstår du väl?

Jag bryr mig inte om du vill vara med i vår orden, det du kallar nedvärderande kallar jag att påpeka sanningen. Det hade varit värre om jag sagt att jag hatar alla korkskallar vilket jag inte gör men umgås inte med de.
Citera
2026-08-29, 15:08
Medlem
Citat:
Varför satt det så långt inne? En hemlig mystisk orden alltså.
Nej den är inte hemlig, hade den varit det hade du inte vetat att den existerar. Mystisk tycker jag inte men väldigt spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in