Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Ja men hur ska man rimligen kunna ha en sån förväntning? Det finns spelare i de lagen, särskilt i Juventus kan jag tänka mig, som har högre lön än någon spelare i Hammarbys eller Malmös herrlag. Förutsättningarna är helt olika och klyftan kommer antagligen att växa, inte minska.
Det behövs ett uppvaknande någonstans inom svensk damfotboll (och svensk fotboll generellt kanske). Hela Sveriges identitet som bra nation inom damfotboll på klubbnivå bygger på att det saknas konkurrens i någon större utsträckning. Nu finns det konkurrens och det kommer bara att komma fler och fler bra lag. Man kan inte klara sig mot professionellt motstånd utan pengar. Där måste man göra något skyndsamt. Att envist hålla fast vid att endast biljettintäkter och nationella tv-sändningar ska få bidra till budgeten medan man förbjuder investeringar, externt ägande samt vägrar att prova nya sätt att nå ny publik har redan dödat svensk herrfotbolls internationella konkurrenskraft, och kommer att göra det även på damsidan på sikt om ingenting ändras.
För övrigt anser jag att Ella Lindvall klagar alldeles för mycket över att Europa cup är tråkigt. Vad är det för verklighetsfrånvänd inställning? Vi ska vara glada att det finns annars hade det inte blivit något europaspel för två av tre svenska lag per år. Vad Per Lagerström har sagt har jag inte hört.
Nu har jag på grund av regnet hittat hit också... Jag som egentligen inte gillar att skriva.
Men du har helt rätt i det här. Man kan gilla eller hata det, även inte bry sig ett skvatt.
Nu är det som det är och satsar man inte på lite nya idéer så kommer man ganska kvickt rasa i fotbolls hierarkin. Ella är verklighets frånvänd och gör inte sitt jobb ordentligt.
Viss underhållning finns i att läsa referaten från matcher som hon troligtvis trots på plats inte sett.
Måste finnas så många unga fotbollsintresserade journalister som skulle vilja ha det jobbet och göra det så mycket bättre.