2026-08-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja. Dom föder färre barn nu än vad dom gjorde på hemmaplan men fortfarande betydlig fler än icke muslimer.. så du får nog lära dig hur man läser hela studien och sen försöker förstå vad det står i den istället för att plocka ut en enstaka mening för att belysa din poäng… det är väldigt konstigt att göra
Fertiliteten för andra generationens invandrare rör sig mot landet de invandrat till, ja. Den varken kvarstår eller ökar alltså; så hur kommer då demografin att göra att "islam tar över om 20-30 år"?
Citera
2026-08-27, 14:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Fertiliteten för andra generationens invandrare rör sig mot landet de invandrat till, ja. Den varken kvarstår eller ökar alltså; så hur kommer då demografin att göra att "islam tar över om 20-30 år"?

Om svenskar producerar färre barn än muslimer gör + att vi har en invandring från muslimska länder.. ja då slutar det nog med att vi är minoritet.

20-30 år är kanske om invandringen fortsätter i samma takt det gjort. Vilket vänstern vill.. så det är inte omöjligt
Citera
2026-08-27, 14:49
Medlem
Citat:
Om svenskar producerar färre barn än muslimer gör + att vi har en invandring från muslimska länder.. ja då slutar det nog med att vi är minoritet.

20-30 år är kanske om invandringen fortsätter i samma takt det gjort. Vilket vänstern vill.. så det är inte omöjligt
Du efterfrågar källor från mig och då har du källor på vad du skriver med?
Citera
2026-08-27, 14:57
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Du efterfrågar källor från mig och då har du källor på vad du skriver med?

Vilket av det jag sa vill du ha källor på?
Citera
2026-08-27, 15:03
Medlem
Citat:
Vilket av det jag sa vill du ha källor på?
Öht och hur du kommer fram till 20-30 år. Mot bakgrund av fallande fertilitet över världen och kanske särskilt bland andra generationens invandrare i väst, får du kanske göra om din kalkyl?
Citera
2026-08-27, 15:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Öht och hur du kommer fram till 20-30 år. Mot bakgrund av fallande fertilitet över världen och kanske särskilt bland andra generationens invandrare i väst, får du kanske göra om din kalkyl?

20-30 år är självklart skjutet från höften.
Därför jag skrev ”Nja inte riktigt, men om 20-30 år kanske”.

Vad du menar med öht har jag ingen aning.

Men du kan börja med att titta på hur många invandrare som bodde i storstäderna för 20-30 år sedan och sen dubbla det med antalet som finns idag så ser du att jag har rätt..
Citera
2026-08-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Vilket fint tal. Åsa Romson skulle brista ut i tårar. Men du svarar fortfarande inte på frågan. Vilken påverkan har det på gängkriminaliteten och paralellsamhällena och förnedringsrånarna att vi har invandrare som jobbar?

Jag förstår inte vad det är för fråga du vill ställa. De invandrare som jobbar och bara lever sina vanliga liv har väl inget att göra med parallellsamhällen och förnedringsrån att göra?

Du låter som att den supergulliga städerskan på mitt jobb, gissar att hon kan vara från Eritrea eller Etiopien, skulle sno mobiltelefoner från barn på väg hem efter sitt arbetspass.

Hör du inte själv hur du låter?
Citera
2026-08-29, 09:09
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Jag förstår inte vad det är för fråga du vill ställa. De invandrare som jobbar och bara lever sina vanliga liv har väl inget att göra med parallellsamhällen och förnedringsrån att göra?

Exakt. De har inget med paralellsamhällen förnedringvåldtäkter och koran-kravaller att göra, och då ifrågasätter jag varför du ens nämner dem när det är är kaosblattarna och islamisterna vi diskuterar? På vilket sätt är dina kontors-muslimer relevanta i sammanhanget? Väger de upp för de samhällsproblem vi har och måste åtgärda?

Det kallas relativisering och är efterblivet.

Citat:
Du låter som att den supergulliga städerskan på mitt jobb, gissar att hon kan vara från Eritrea eller Etiopien, skulle sno mobiltelefoner från barn på väg hem efter sitt arbetspass.

Återigen, det är inte supergulliga eritrianska anekdotiska (påhittade?) städerskor jag diskuterar. Det är en så kallad halmgubbe Du är sämst på det här.
Citera
2026-08-29, 09:42
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:

Hör du inte själv hur du låter? När det det var DU som skrev det!?!

Alltså jag blir så jävla provocerad och förbannad av utvecklingsstörda oärliga manipulativa mähän som du så det finns fan inte. Inte undra på att saker och ting ser ut som de gör.
Citera
2026-08-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Hör du inte själv hur du låter? När det det var DU som skrev det!?!

Alltså jag blir så jävla provocerad och förbannad av utvecklingsstörda oärliga manipulativa mähän som du så det finns fan inte. Inte undra på att saker och ting ser ut som de gör.

Men alltså, nu häver du ju bara ur dig känslor. Jag fattar att du är upprörd, men det blir ju inte så konstruktivt direkt.

Men om vi delar upp det i mindre bitar:

1) Tror du PÅ RIKTIGT att Sverige kommer att tas över av Islam inom fyra år?
(Om svaret är nej kan du direkt pusta ut lite.)

2) Visst ska du rösta i valet?
(Tro det eller ej, men trots att vissa på Flasback tycker att jag är "ett vänstersosseäckel" och "en landsförrädare" så lägger jag min egen, ideella tid på att öka valdeltagandet, helt oavsett partitillhörighet.)

3) Kan du berätta vad du tycker är fel/svårt med islam i Sverige? Så konkret som möjligt, gärna. Jag lovar att jag inte är ute efter en "gotchya", att jag försöker fånga dig i en fälla.

Jag kan börja. Jag är väldigt orolig över antalet flickor och kvinnor i Sverige som får sina liv begränsade med islam som argument.
Citera
2026-08-29, 12:19
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Men alltså, nu häver du ju bara ur dig känslor. Jag fattar att du är upprörd, men det blir ju inte så konstruktivt direkt.

Nej, ta ansvar för ditt beteende och sluta "debattera" som en idiot om du vill ha ett konstruktivt samtal eller tycker det är jobbigt att folk blir förbannade på dig. Det här inlägget är ju bara ytterligare ett exempel på hur du gaslightar, manipulerar och flyttar fokus. Typiskt kärringar.

Jag kommer inte svara på nån av dina orelevanta fitt-dumhuvve-frågor innan du svarar på min. Tro inte att du kan komma här å styra och manipulera samtalet.

Citat:
...så lägger jag min egen, ideella tid på att öka valdeltagandet, helt oavsett partitillhörighet...

Så ädelt av dig, Åsa Romson går upp i brygga

Citat:
Jag lovar att jag inte är ute efter en "gotchya", att jag försöker fånga dig i en fälla.
Som om du skulle kunna.
Citera
2026-08-29, 13:59
Medlem
RomernasKungs avatar
Kommer det bli lagligt med kusingifte, knulla getter, åsnor, kameler mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in