2026-08-29, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Mentaliteten och rotvälskan de pratar i Skåne passar inte ihop med ”uppSverige”. Långsamma, tröga, enormt antal invandrare,och historiskt har det ju ändå tillhört Danmark en gång, näää, lika bra att bli av med eländet, om nu Danmark vill köpa vill säga, kan ju bli en slant. Landskapet är vackert måste erkännas.
Det var det dummaste jag läst. Nog för att jag ogillar delar av Skåne men att låsa Danmark till Sverige på samma landmassa är nog det mest dumma och strategiskt idiotiska jag hört på länge.

Öresundsbron är den enda förbindelsen i dagsläget, den kan vi enkelt skjuta ned vid behov, och vipps är danskarna inte längre ett problem.
Citera
2026-08-29, 07:14
Medlem
Nationalromantiks avatar
Om vi ska resonera på det sättet kan vi sälja Eskilstuna och Borås också. Alla i de städerna är dryga som fan och tappat livsgnistan, bor mycket hellre i Skåne.
Citera
2026-08-29, 07:21
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Nej.

Om jag inte får bli pårökt som en iller i Malmö och äta genuint god kebab är det inte mitt Sverige!

Skåningar är koleriska och vi får tyvärr stå ut med Norra Skåne och Blekinge men det är smällar man får ta. Södermalm är ju fortfarande kvar och kan vi ta det kan vi ta allt

Skåne är inte vackert. Helt platt och fullt med invandrare och människor som hår psykiskt dåligt.
Ge bort det, de kostar andra län och kommuner för mycket.
Citera
2026-08-29, 07:30
Medlem
Citat:
Men just i Skåneland är det procentuellt fler. Och vad dom kostar oss i övriga landet. Miljarders skickas till Skåne för att underhålla invandrarna.

Vad tror du dessa invandrare gör när Skåne blir danskt? Jo flyttar norrut där bidragen är högre. Som skåning röstar jag för detta förslaget så får jag ta del av dansk politik istället och slipper S, V och MP. Tack gode gud!!
Citera
2026-08-29, 08:14
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Låt Skåne bli självständigt, Danmark kommer aldrig köpa det.

Är det någon skit vi ska sälja så är det Dalsland till Norge.
Och Bohuslän och Värmland, gränsen mellan länderna borde gå vid Göta älv och korsa Vänern,
Citera
2026-08-29, 08:18
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Malmö är sinnessjukt sosseland sedan decennier tillbaka och kan inte försörja sig utan Stockholm som betalar miljarder till detta slukhål.
Stockholm med kranskommuner är ett enda stort slukhål som övr Sverige skulle klara sig bättre utan.
Citera
2026-08-29, 08:22
Medlem
cacas avatar
Sveriges bästa jordbruksmark,,,,,klart vi inte behöver den….. nej Skåne ska vi ha kvar.
Citera
2026-08-29, 08:30
Medlem
Harrybs avatar
Mer än gärna att jag tillhör Danmark än Sverje.

Danskar betydligt trevligare än Svenskar. Hade danskarna styrt Skåne, så hade aldrig Malmö sett ut som det gör idag. Danskarna kommer lösa Malmö-problemen. Där Sverje bara pumpan in pengar på akiten just nu (skyll er själva!).

En stor jävla mur vid Hallandsåsen. Bättre politik rent allmänt i Danmark.

Och glöm vårat spannmål.

Nä fy fan vad jag skulle vilja tillhöra Danmark, håller fullständigt med TS!
Citera
2026-08-29, 08:45
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Mentaliteten och rotvälskan de pratar i Skåne passar inte ihop med ”uppSverige”. Långsamma, tröga, enormt antal invandrare,och historiskt har det ju ändå tillhört Danmark en gång, näää, lika bra att bli av med eländet, om nu Danmark vill köpa vill säga, kan ju bli en slant. Landskapet är vackert måste erkännas.
Det vore bättre om vi lät Danmark styra hela Sverige, speciellt om vänstern skulle vinna valet.
Hade vi gjort det för 30 år sedan hade kaozproblemen i det här landet varit mycket mycket mindre.
Citera
2026-08-29, 08:47
Medlem
Som skåning säger jag ni kan stycka av Stockholm och bilda en Vatikanstat där resten av Sverige är en blandning av dialekter.
Citera
2026-08-29, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
I enlighet med nuvarande regerings politik borde Skåne försvenskas, detta borde ha skett redan på 1600-talet men bättre sent än aldrig. Snapphanar och släktingar och vänner till snapphanar ska avrättas på plats. Annat samröre med danskar ska innebära permanent utvisning till Danmark.
Man har försökt i 400 år nu... Till och med en somalier i Rinkeby är mer svensk och lojal mot Sverige än vad någon skåning är. Man gjorde ju ändå ett ärligt försök med Lunds universitet:
Citat:
Det största försvenskningsinitiativet på 1660-talet var grundadet av Lunds universitet,[5] invigt 1668 för att ersätta Köpenhamns universitet, där skånska ungdomar förbjudits studera efter 1658.[6] De viktigaste syftena med Lunds universitet var att utbilda svensktalande präster, och på så sätt stödja försvenskningen, samt att locka svenskar från resten av landet att flytta till och studera i Skåne.[6]
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvenskningen_av_Sk%C3%A5ne
Citat:
Försvenskningen utmärktes först av försiktighet. Den skånska befolkningen fick representation i Sveriges riksdag, vilket innebar högre politiskt inflytande än man haft i Danmark.
Och se hur det gick.. Ger man dem en tårtbit vill de ha hela tårtan. Helt plötsligt styrs Svea rike av tungrullande r, samtidigt som svensken står i chocktillstånd av all propaganda och undrar vad fan det egentligen är som händer.
Citat:
Det fanns redan till en början ett visst missnöje bland den skånska befolkningen på grund av en samhörighetskänsla med Danmark och nya krav som ställdes i Sverige.[2] För det mesta respekterades initialt existerande seder och bruk i Skåne.[5]
Det här har uppenbarligen inte fungerat. Om det beror på defekt DNA eller 400 år av inmatade rövarhistorier låter jag vara osagt, men fakta kvarstår: de vägrar bli svenskar.

Ser man på helheten framstår ju hela SD från början som ett gäng kvarvarande snapphanar i politisk disguise, med det enda egentliga målet att utkräva en 400 år försenad hämnd på Stockholm. Oklart om de i hemlighet samarbetar med Köpenhamn, sionister, Ryssland eller andra mörka makter, men i den politiska undre världen växlar lojaliteterna snabbt.
Citat:
Redan 1658 planerade adelsmän och borgare i Malmö att genom en kupp återgå till danskt styre. En sammansvärjning ledd av kalkbrukaren Bartolomeus Mikkelsen och stödd av borgmästaren Evert Wildtfang tog kontakt med Danmark. Planen var att beväpnade borgare i Malmö skulle ta kontroll över staden, att danska soldater skulle landsättas, och att adeln och bönderna i godsen omkring staden samtidigt skulle kasta ut svenskar från sina områden.
Citat:
Snapphanarna var en typ av dansk-sympatiserande "bondegerilla" verksam i Skåne, Halland och Blekinge.[30] Främst utgjordes snapphanarna av drängar, bondesöner, småbrukare, bönder som var oroliga för svensk hämnd, samt fredlösa.[3
Mönstret är glasklart ända sedan 1600-talet. Frågan är alltså inte om Skåne någonsin blev försvenskat, frågan är när Sverige blir helt förskånskat.
Citera
2026-08-29, 09:18
Medlem
Kaenkelberries avatar
Jag kan tycka att vi kunde sälja av Gotland till USA.
Det hade varit en bättre garant för att skydda Sverige mot Ryssen.
Dessutom finns det oljereserver runt Gotland som jänkarna kan räkna på med själva investeringen.
Finns inget för näringslivet annars på Gotland mer än Cementgjuteriet och kalken , som förvisso är vitala och viktiga för Sverige men får vi bra betalt av US så kan man nog ändå räkna hem det kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in