2026-08-29, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Var huset i dåligt skick eller svårt att sälja? Alla verkar överens om att det handlar om försäkringsbedrägeri så jag vill bara förstå varför hon skulle ta risken att bli nekad ersättning och åtalas för brott. Om man behöver pengar borde det väl vara betydligt enklare att sälja huset och få ut marknadsvärdet än att elda upp det. Finns det något konkret som talar för bedrägeri?

Att sälja sitt sommarhus passar inte in i hennes jätte ego.
Citera
2026-08-29, 07:13
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja. Det är i sig intressant eftersom det tyder på att Katrin inte talat om hur branden startade. Antingen vet hon inte eller så vill hon inte berätta. Branden behöver inte vara anlagd utan det kan röra sig om oaktsamhet/slarv som kan göra att försäkringsbolaget grymtar. Var hon i huset när det hände?

KZ:s ekonomiska problem lär inte undgå polisen och jag gissar att mordbrand och försäkringsbedrägeri är en lågtbhängande frukt i detta läge. Om KZ tänt eld på huset är det riktigt riktigt illa.

Tror inte hon var där. Hon filmar ju när hon kommer till platsen. Kvällen/natten innan är hon i stan på kräftskiva. Detta är ju hennes sommarställe och hennes vanliga bostad är i stan. Eftersom bingo är bortrest har hon väl barnen också.
Citera
2026-08-29, 07:14
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Var tvungen att slösa en ratsitkoll och mycket riktigt, 500. Alltså 500kr.

Jag tycker också det luktar bedrägeri.

Det måste väl vara 500 000 ändå? Vilket inkomstår är det och kan du se vad hon hade året innan?
Citera
2026-08-29, 08:46
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Det måste väl vara 500 000 ändå? Vilket inkomstår är det och kan du se vad hon hade året innan?

Haha nej, det är 500 kr 😄 året innan var det på 300 000 nånting, och året innan det 600 000.

Både 2024 och 2025 låg hon också rätt så ordentligt back på inkomst av kapital, ca 200 000kr minus båda åren
Citera
2026-08-29, 09:23
Medlem
Bingo står väl skriven på adressen
Citera
2026-08-29, 09:42
Medlem
Små tätt sittande ögon, är hennes föräldrar kusiner/syskon?
Citera
2026-08-29, 10:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha nej, det är 500 kr 😄 året innan var det på 300 000 nånting, och året innan det 600 000.

Både 2024 och 2025 låg hon också rätt så ordentligt back på inkomst av kapital, ca 200 000kr minus båda åren

Tack för klargörande, fan vad sjukt. Hennes livsstil matchar inte direkt det. Tror det är mycket skumt som pågår i både hennes och bingos verksamheter. Han begår ju också folkbokföringsbrott och bor i sin studio (oklart om den är godkänd för boende).

Hon var redo att gå i konkurs igen nyligen men fick plötsligt en hemlig investering.

Hoppas polisen gräver i allt.
Citera
2026-08-29, 14:35
Medlem
Parallaxs avatar
Oavsett så är det ju en del karma här!
Citera
2026-08-29, 14:49
Medlem
Man kan tycka vad man vill om KZ, men hon är inte så smart så hon fixar ett försäkringsbedrägeri i denna storlek. Detta är en olycka, och det kan vara allt från elfel, åska, nån som tuttat på osv.

De lär utredningen svara på. Dyrt att bygga nytt och inte alls så charmigt som en skärgårdskåk ska vara när det är nybyggt. Numera äger hon en skärgårdstomt då 🤷‍♂️
Citera
2026-08-29, 15:17
Medlem
Tror det är bingos tomt

Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Man kan tycka vad man vill om KZ, men hon är inte så smart så hon fixar ett försäkringsbedrägeri i denna storlek. Detta är en olycka, och det kan vara allt från elfel, åska, nån som tuttat på osv.

De lär utredningen svara på. Dyrt att bygga nytt och inte alls så charmigt som en skärgårdskåk ska vara när det är nybyggt. Numera äger hon en skärgårdstomt då 🤷‍♂️
Citera
2026-08-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren
Tror det är bingos tomt
Du har rätt. Bingo har ett hus bredvid.

Tror absolut inte att Katrin har gjort detta själv. Hemskt hur folk förutsätter sådant. Det har ju varit tydligt att hon älskar sitt hus!
Citera
2026-08-29, 15:47
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Tror inte hon var där. Hon filmar ju när hon kommer till platsen. Kvällen/natten innan är hon i stan på kräftskiva. Detta är ju hennes sommarställe och hennes vanliga bostad är i stan. Eftersom bingo är bortrest har hon väl barnen också.
Katrin var inte på plats men ändå undrar hon om någon vill döda henne 🤔?
Jag vet inte, men det verkar som att det ärcen hund begraven här.
Citat:
I sitt inlägg på Instagram funderar Katrin Zytomierska också över vad som kan ha orsakat branden, vilket ännu inte fastställts.

”Är det någon som vill döda mig? Kan ett kylskåp plötsligt bränna upp ett hus? Har en cigarettfimp åstadkommit det här kan lacknafta ta eld? Jag har ingen aning jag hoppas att polisen gör en utredning ringer dem på måndag tänker jag”, skriver Zytomierska.
https://www.expressen.se/noje/katrin-zytomierskas-sorg-efter-husbranden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in