2026-08-29, 01:15
Avstängd
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Där jag inte håller med gör jag inte, ingen av oss behöver repetera oss i tråden.

Skönt att höra att axel inte kan såra dig. Du är vuxen så får lita på det. Skönt du tog det rätt och inte började slåss mot något jag inte sade. Jag missförstod inget men du missförstod inte heller mig, frågan eller min intention särskilt grovt. Upplever inte att du fattade exakt vad jag lyfter, men det duger gott och väl för jag ser vad du pratar om och vilka perspektiv.

Det här att du och jag är raka, tycker olika eller exakt samma och sen går vidare är det jag uppskattar mest med dig.

Jag hoppas du driver när du skriver att du uppskattar denna sjuka användare..
Citera
2026-08-29, 01:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Svar nej

”Andra godkända anhöriga och vänner: Man kan ansöka om telefontillstånd till syskon, mor- och farföräldrar, andra släktingar eller vänner. Kriminalvården gör då en kontroll (bland annat i belastningsregistret) och mottagaren måste godkänna kontakten”

Varför bemödar du om varje liten grej att du måste alltid ta Chrippas parti?

Är du besatt av han? Eller nej just de du är ju besatt av hans bror och hatar han över allting, därav måste du dag och ut och dag in försvara Mr white trash.
Det krävs fortfarande att vårdnadshavaren godkänner kontakten .. annars får den inte ske, och om man kommer på en intagen att pratat med sitt barn på en telefon utan målsmans och Kriminalvårdens godkännande så blir det varning eller indraget telefontillstånd ...

Skillnaden på dig och mig är att du satt i en cell och lekte rättshaverist .. Jag fattade beslut, skrev rapporter och höll förhör och kunde ge varningar ..
Jag tror jag är lite mer insatt i vad som gäller än du som bara sovit i en cell och kissat i sängen.
Senast redigerad av micro113 2026-08-29 kl. 01:43.
Citera
2026-08-29, 07:51
Medlem
Nejellervas avatar
Han skulle ju också kunna försöka med telefontid genom flickans mormor (som är det vanligaste att göra). Det känns väl mer legitimt än att flickans förövare ska dras in eller andra personer som inte respekterar mammans krav för flickans säkerhet. Eller Julias syster, nu bor hon långt iväg men ett par gånger skulle det säkert funka. Sen hade väl systern och Chrippa iofs en väldigt nära kontakt när det begav sig så han kanske inte får för frugan?

Skicka teckningar till flickan får han ju hur som helst, enklast via mormor och han kan ansöka om att få skicka via Julia. Så det är inte omöjligt som vissa här kan försöka få det till. Att försöka med ”hans teckningar kommer läggas ut bla bla bla”. Det har hans fru redan gjort och outat hans konstnärliga elegans genom att göra, så vad skulle skillnaden vara?
Citera
2026-08-29, 08:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Han skulle ju också kunna försöka med telefontid genom flickans mormor (som är det vanligaste att göra). Det känns väl mer legitimt än att flickans förövare ska dras in eller andra personer som inte respekterar mammans krav för flickans säkerhet. Eller Julias syster, nu bor hon långt iväg men ett par gånger skulle det säkert funka. Sen hade väl systern och Chrippa iofs en väldigt nära kontakt när det begav sig så han kanske inte får för frugan?

Skicka teckningar till flickan får han ju hur som helst, enklast via mormor och han kan ansöka om att få skicka via Julia. Så det är inte omöjligt som vissa här kan försöka få det till. Att försöka med ”hans teckningar kommer läggas ut bla bla bla”. Det har hans fru redan gjort och outat hans konstnärliga elegans genom att göra, så vad skulle skillnaden vara?
Det finns gott om privata och legitima vägar att gå om målet faktiskt är att bygga en relation med sin dotter. Att istället välja att smutskasta mamman offentligt i Operation Kobra tolkas av domstolar och socialtjänst nästan aldrig som något som görs för barnets bästa.
Tvärtom ses det som ett direkt bevis på bristande föräldraförmåga.
Att frun väljer att stötta projektet ändrar ingenting i sak.
Offentliggörandet skadar barnet eftersom privata detaljer och familjekonflikter läggs ut framför hundratals tusen tittare. Här faller det tyngsta ansvaret på Chrippa att sätta ner foten och stoppa exponeringen på Youtube.

I en rättssal väger viljan att skydda sitt barn från konflikter betydligt tyngre än behovet av att vinna sympatier på sociala medier. Så länge han fortsätter att prioritera Youtube framför mogna kontaktvägar är det han själv som saboterar sina egna chanser till ett framtida umgänge.
Citera
2026-08-29, 09:13
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det finns gott om privata och legitima vägar att gå om målet faktiskt är att bygga en relation med sin dotter. Att istället välja att smutskasta mamman offentligt i Operation Kobra tolkas av domstolar och socialtjänst nästan aldrig som något som görs för barnets bästa.
Tvärtom ses det som ett direkt bevis på bristande föräldraförmåga.
Att frun väljer att stötta projektet ändrar ingenting i sak.
Offentliggörandet skadar barnet eftersom privata detaljer och familjekonflikter läggs ut framför hundratals tusen tittare. Här faller det tyngsta ansvaret på Chrippa att sätta ner foten och stoppa exponeringen på Youtube.

I en rättssal väger viljan att skydda sitt barn från konflikter betydligt tyngre än behovet av att vinna sympatier på sociala medier. Så länge han fortsätter att prioritera Youtube framför mogna kontaktvägar är det han själv som saboterar sina egna chanser till ett framtida umgänge.

Är väldigt intresserad av vad Chrippa säger om det hela, om han ens vet? Sjukt om han är okej med att detta dras upp och dottern exponeras 🤮
Citera
2026-08-29, 09:54
Medlem
stentoffels avatar
Jag vet inte vart du försöker komma, det du citerar är dessutom något helt annat.

​1. Föreningens syfte är att hylla Johnny Bode (musikern och skandalmakaren). Det är vad stadgarna du citerar handlar om.
2. Priset som föreningen delar ut är ett satiriskt antipris till nutida personer som har skämt ut sig, klantat till det eller uppträtt omdömeslöst under året.

Att sällskapet på sin sajt skriver att priset "inte är ett hån utan en klapp på axeln" är ren sarkasm och medveten galgenhumor. Priset är bokstavligen av en restaurangnota för sprit och käk som sällskapet redan festat upp själva. Om du tror att det är en seriös "heder" att få sin klanteri-skandal belönad med ett krogkvitto och ett par vita handskar aå är du ju idiot på riktigt? Är du det, Micro?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det vet jag och jag vet att föreningen ska ses som en hyllning till Johnny Bode - inte tvärtom.

Vi anser att Johnny Bode är en orättvist förbisedd musikalisk begåvning. Samtidigt är hans tragikomiska livshistoria alldeles för fantastisk för att glömmas bort. Nu vill vi resa hans ärestod.

Johnny Bode-sällskapet är en ideell förening bildad 2009. Syftet med föreningen är att verka för att Johnny Bodes minne bevaras och att hans kulturella arv sprids till allmänheten.

https://johnnybode.com/om-sallskapet/

Stadgar
§1. Johnny Bodesällskapet är en förening med syftet att uppmärksamma och lyfta fram sångaren, kompositören och skandalmakaren Johnny Bodes liv och gärning.

§2. Den som uppskattar Johnny Bode och betalar årsavgiften kan bli medlem i Johnny Bodesällskapet.[...]

[...]

https://johnnybode.com/om-sallskapet/stadgar/
Citera
2026-08-29, 10:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Jag vet inte vart du försöker komma, det du citerar är dessutom något helt annat.

​1. Föreningens syfte är att hylla Johnny Bode (musikern och skandalmakaren). Det är vad stadgarna du citerar handlar om.
2. Priset som föreningen delar ut är ett satiriskt antipris till nutida personer som har skämt ut sig, klantat till det eller uppträtt omdömeslöst under året.

Att sällskapet på sin sajt skriver att priset "inte är ett hån utan en klapp på axeln" är ren sarkasm och medveten galgenhumor. Priset är bokstavligen av en restaurangnota för sprit och käk som sällskapet redan festat upp själva. Om du tror att det är en seriös "heder" att få sin klanteri-skandal belönad med ett krogkvitto och ett par vita handskar aå är du ju idiot på riktigt? Är du det, Micro?
Du har läst fel. Det är HUMOR.
Citera
2026-08-29, 10:51
Medlem
stentoffels avatar
Det är klart det är humor, jag har aldrig påstått något annat. Det är humor på bekostnad av pristagaren. Det är andra gången jag skriver det nu. Till och med i inlägget du citerar så skriver jag att det är galgenhumor. Du är en speciell typ av korkad,va?

Citat:
Du har läst fel. Det är HUMOR.
Citera
2026-08-29, 11:37
Avstängd
Horrorgrams avatar
Citat:
Det krävs fortfarande att vårdnadshavaren godkänner kontakten .. annars får den inte ske, och om man kommer på en intagen att pratat med sitt barn på en telefon utan målsmans och Kriminalvårdens godkännande så blir det varning eller indraget telefontillstånd ...

Skillnaden på dig och mig är att du satt i en cell och lekte rättshaverist .. Jag fattade beslut, skrev rapporter och höll förhör och kunde ge varningar ..
Jag tror jag är lite mer insatt i vad som gäller än du som bara sovit i en cell och kissat i sängen.

Vet fortfarande inte vad du snackar om. Och nej så är det inte men fortsätt du tro det 🤣
Citera
2026-08-29, 11:57
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Är väldigt intresserad av vad Chrippa säger om det hela, om han ens vet? Sjukt om han är okej med att detta dras upp och dottern exponeras 🤮
Jag tror precis som du att han vet om det, han har garanterat gett Linnea sin tillåtelse.
Det ger ju content till kanalen och pengar in.
Det ligger nog en hel del kontrollbehov i botten här, fast på olika sätt. (Inte svartsjuka)
Linnéa vill inte konkurrera med hans förstfödda eller ha kvar några kopplingar till hans gamla liv.
Att hon då driver på den här offentliga cirkusen blir hennes sätt att kapa de privata kontaktvägarna och behålla kontrollen över honom.
Julia å sin sida sitter ensam med hela det juridiska och praktiska ansvaret för barnet. Det är inte konstigt att hon sätter upp stenhårda villkor och vägrar vika sig, det blir hennes sätt att behålla kontrollen och skydda dottern från en instabil miljö.

Men oavsett vuxnas maktkamper faller det tyngsta ansvaret på Chrippa som pappa.
Att han väljer att prioritera Youtube-innehåll och pengar framför att skydda sin dotters integritet visar bara på en enorm brist i föräldraförmågan.
Citera
2026-08-29, 11:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tror precis som du att han vet om det, han har garanterat gett Linnea sin tillåtelse.
Det ger ju content till kanalen och pengar in.
Det ligger nog en hel del kontrollbehov i botten här, fast på olika sätt. (Inte svartsjuka)
Linnéa vill inte konkurrera med hans förstfödda eller ha kvar några kopplingar till hans gamla liv.
Att hon då driver på den här offentliga cirkusen blir hennes sätt att kapa de privata kontaktvägarna och behålla kontrollen över honom.
Julia å sin sida sitter ensam med hela det juridiska och praktiska ansvaret för barnet. Det är inte konstigt att hon sätter upp stenhårda villkor och vägrar vika sig, det blir hennes sätt att behålla kontrollen och skydda dottern från en instabil miljö.

Men oavsett vuxnas maktkamper faller det tyngsta ansvaret på Chrippa som pappa.
Att han väljer att prioritera Youtube-innehåll och pengar framför att skydda sin dotters integritet visar bara på en enorm brist i föräldraförmågan.
Kan du peka ut var Operation Kobra hänger ut dottern?
De visar upp vad som förevarit mellan två vuxna - där den ena systematiskt förtalat och ljugit om den andra.
Att visa upp Julias lögner är inte att hänga ut dottern.
Citera
2026-08-29, 12:19
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Kan du peka ut var Operation Kobra hänger ut dottern?
De visar upp vad som förevarit mellan två vuxna - där den ena systematiskt förtalat och ljugit om den andra.
Att visa upp Julias lögner är inte att hänga ut dottern.
Jag förstår hur du tänker, och på ytan handlar videorna om de vuxnas chattar och lögner. Men man kan inte blunda för att flickan är själva dragplåstret och den centrala punkten i hela konflikten. Det spelar ingen roll att de hävdar att de bara visar vuxna när de paketerar ett barns familjetragedi med dramatiska trailers och sitter i 23 timmars klippmaraton för att stressa ut videor på Youtube. De erkänner ju själva i sin Q&A att det blir så jävla lätt content.

En mogen pappa som vill motbevisa lögner gör det privat via tingsrätten och socialtjänsten för att skydda sitt barn. INTE förvandla en vårdnadstvist till en offentlig cirkus för klick och pengar.
Det visar bara att han sätter sin egen karriär och Linneas kontrollbehov framför sin dotters integritet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in