2026-08-28, 17:04
Medlem
4 dagar innan hon dog intervjuades hon. Tydligen lyckades hon dölja under intervjun att hon var dödligt sjuk.
Citera
2026-08-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Ta och ta, kvinnan jobbade på en bank där Carl var kund och hon var väldigt förtjust i honom, men tydligen sågs de två aldrig utanför banken.
Historien som Dolly själv har berättat var att efter en konsert så träffade hon en väldigt söt liten rödhårig flicka på ungefär åtta, nio år. Dolly pratade med henne och frågade vad hon hette. -Jolene, sa den lilla flickan. Dolly sa till henne att bli inte förvånad om du får höra en låt om Jolene. Någonstans finns en rödhårig kvinna i 60-årsåldern som heter Jolene
Citera
2026-08-28, 19:27
Medlem
Jag kan inte läsa igenom hela tråden. Men är det någon som har skrivit om Dollys tatueringar? Många har sagt att Dolly hade stora tatueringar, men nästan ingen har sett dem. Jag har aldrig hört vad de föreställde. De ska bland annat ha täckt över ärr som hon hade.
Citera
2026-08-28, 21:56
Medlem
Kungenshoras avatar
Var väl hon som sjöng låten "vaccine vaccine"?
Det där vaccinet verkar inte ha lyckats hålla henne i livet särskilt länge, vad ska man lära sig av det?
Ta vaccinet när du är 76 för snart är det för sent och du är död vad du än gör?
Var en jäkla dålig låt att bli ihågkommen för, grattis till din darwin award. Turbocancer let's go hade varit bättre låttitel att bli ihågkommen för.
Senast redigerad av Kungenshora 2026-08-28 kl. 22:00.
Citera
2026-08-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfd32d04
Jag kan inte läsa igenom hela tråden. Men är det någon som har skrivit om Dollys tatueringar? Många har sagt att Dolly hade stora tatueringar, men nästan ingen har sett dem. Jag har aldrig hört vad de föreställde. De ska bland annat ha täckt över ärr som hon hade.
Dolly Parton, 80, Reveals the Sweet Truth About Her Hidden Tattoos: ‘They’re Tasteful’ From a beehive to butterflies—the adorable, surprising story behind Dolly Parton's hidden tattoos

Dolly Parton’s tattoos are small, pastel and deeply personal—not bold statements or trends.
The singer revealed her ink was partly to cover scars and honor her late husband, Carl Dean.
For over 25 years, Dolly has shared glimpses of her tattoos while keeping some mystery alive.

Dolly’s hidden tattoos have sparked fan curiosity and media questions for more than 25 years. From a playful moment on late-night TV to a tender tribute to her late husband, Carl Dean, here’s every lovely detail the legend has shared about her hidden ink — and why her words hit even closer to the heart now.

här kan man läsa mer.
Citera
2026-08-28, 22:22
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Läggdags för dig nu.
Jag visste inte texten när jag skrev det men hon sjöng bokstavligen det, att man ska ta vaccinet för om man väntar är det för sent.

"Vaccine, vaccine, vaccine, vaccine, I’m begging of you, please don’t hesitate. Vaccine, vaccine, vaccine, vaccine, because once you’re dead, then that’s a bit too late.”

Vilken tur hon hann på målsnöret!
Citera
2026-08-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
GZ är en mkt stilig karl så det är inget konstigt med att DP ville lära känna honom lite bättre. Dessutom är han en eminent sportkommentator.

Dolly Partons man var en stiligare karl. Tror inte en sekund på detta.
Citera
2026-08-28, 22:36
Medlem
WordWarriors avatar
Ja, Dolly Patton som vi skämtsamt sa på grund av hennes stora bröst på 80-talet. En liten kvinna, cirka 150 cm endast. Hennes duo med Kenny Rogers var ju episka.

https://www.youtube.com/watch?v=HQW7I62TNOw&list=RDHQW7I62TNOw&start_radio =1

Däremot uppfattade jag Dolly som en ren psykopat när hon i en gemensam show med Kenny Rogers, som då var halvdement och i hög ålder, aggressivt viftade bort hans hand när den kom i vägen för hennes ansikte inför kamerorna, Då föll hon som en fura i mina ögon. Leta efter den så hittar ni den...

https://www.youtube.com/watch?v=9ynMisGOB0I
Citera
2026-08-28, 23:05
Medlem
Nån som kan länka till en bra video version och årgång av Jolene med Dolly?
Finns ju säkert 1000 tals versioner men länka gärna nån som är erkänt bra då.
Citera
2026-08-28, 23:18
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Nån som kan länka till en bra video version och årgång av Jolene med Dolly?
Finns ju säkert 1000 tals versioner men länka gärna nån som är erkänt bra då.
Detta är sannolikt den bästa versionen, även om bildkvaliteten inte är den bästa:

Dolly Parton - Jolene live in London
https://www.youtube.com/watch?v=j1ma8G57Ajc

Vet ej vilket år det är men det ser ut som 80-talet.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-08-28 kl. 23:22.
Citera
2026-08-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Detta är sannolikt den bästa versionen, även om bildkvaliteten inte är den bästa:

Dolly Parton - Jolene live in London
https://www.youtube.com/watch?v=j1ma8G57Ajc

Vet ej vilket år det är men det ser ut som 80-talet.
Tack.
Citera
2026-08-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Kanske Dolly själv droppar några truth nuggets i denna videokavalkad? (klippet är bara 58 sekunder långt) Truth in plain sight? https://www.youtube.com/watch?v=IfXS5odJE04

För dem som inte orkar klicka, så visar klippet två olika tillfällen, då Dolly skämtar om sig själv som dragqueen.

Och om man tittar på hur hon såg ut, med sina stora peruker för att dölja sitt oproportionerligt stora huvud, och gigantiska silikonrattar för att dölja att axlarna och torson är för breda för en kvinnokropp. Och ett käkben som man skulle kunna plöja åkern med. Så undrar man nästan om inte det stämmer.

Dvs att Dolly var en transa

Dolly hade endometrios och vsr tvungen att genomföra en hysterektomi dvs operera bort livmodern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in