Citat:
Ursprungligen postat av
MohinderHerb
Ok. Med det svaret låter det som att du gör ett antagande att Ryssland inte skulle eskalera till ett fullskaligt krig om Europeiska NATO går in med soldater i Ukraina, utan skulle behålla krigsföringen inom Ukraina.
Om Ryssland försöker angripa in i Europa så stoppar vi dem vid gränsen.
Beskjuter de Europa med ballistiska missiler så skjuter vi tillbaka.
Det kommer inte dröja länge innan Ryssland är totalförstört.
Men så länge vi inte korsar gränsen med trupper så kan inte Ryssland i världens ögon använda kärnvapen. Det är konstant de som eskalerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
MohinderHerb
Om jag då förtydligar att det (i det hypotetiska scenariot) skulle göra det då? Alltså total mobilisering i Ryssland.
Kommer innebära massflykt från Ryssland av dess befolkning. Folk vet såklart vad Putin håller på med men så länge det inte involverar dem så skiter de i det. Ryssland kan inte massmobilisera utan att landet faller in i kaos.
Citat:
Ursprungligen postat av
MohinderHerb
Finland, Norge, Sverige, Estland, Lettland blir bombade. Krig i östersjön. Belarus, Serbien dras med och allt möjligt. All bets are off så att säga.
Vad ska Ryssland bomba med? De använder ju hela sin kapacitet i Ukraina?
Citat:
Ursprungligen postat av
MohinderHerb
Är du för eller emot att skicka in Europeiska soldater om Zelenskyj skulle ge ultimatumet jag har skrivit?
Jag är för att stoppa Ryssland i Ukraina med allt vad det innebär. Men det betyder bara att man försvarar mot Rysslands aggression och ingenting annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
MohinderHerb
Jag skrev säkerhetsgarantier från väst. Kan du vara snäll och hålla dig till det hypotetiska scenariot jag faktiskt skrev istället för att flyga ut i andra saker annars slutar jag svara. Skuldfrågan osv leder in på bakomliggande faktorer och där håller vi inte med varandra.
Är väl najs med lite ombyte?
Jag förstår att du inte vill prata om skuldfrågan då du inte kan försvara den utan att framställa dig själv som en idiot.
Men jag anser att Ryssland har rätt att behålla Krim plus garantier från väst att inte angripa Ukraina någonsin. Att de ska få behålla övriga fyra oblaster i Ukraina anser jag inte rättvist på något sätt.