2026-08-27, 14:52
Medlem
J.R.s avatar
Matcher innan serierna startar 18/9 (HA) 19/9 (SHL)
Citera
2026-08-27, 14:54
Medlem
J.R.s avatar
Matcher 27-30/8.
27/8
Brynäs–Djurgården, Sandviken
Frölunda–Malmö, Kungsbacka
HV71–Rögle, Halmstad
Södertälje–Linköping, Södertälje
Östersund–Timrå, Östersund
Nybro Vikings–Vimmerby, Nybro
28/8
Björklöven–Skellefteå, Umeå
Färjestad–Örebro, Åmål
IK Oskarshamn–Södertälje
Leksand–Frisk Asker
Almtuna–AIK
29/8
Västerås–Frisk Asker
Citera
2026-08-27, 15:00
Medlem
Riksreptilens avatar
28 augusti inprickat i kalendern.

"Hata Löven!!".

Jag tror faktiskt studentstaden kommer klara sig kvar till säsong 27/28, så det blir minst två säsonger med två lag från Västerbotten i SHL.
Citera
2026-08-28, 18:23
Medlem
Läste om bojkotten av matchen Björklöven-Skellefteå. Reagerade redan för nån vecka sen att de ska mötas i en träningsmatch. WTF! Varför? Håller med fansen trots att jag har mina sympatier hos FBK. Hatrivaler kör väl inga försäsongsmatcher mot varandra? Marknadsfolket tyckte det var en bra idé för att dra in pengar.
Citera
2026-08-28, 19:24
Medlem
perry2:

Färjestad har gjort ett mål! Tänkte du ville veta. Men du har ju järnkoll på Färjestad. Smygfan?

Såg det nu efter matlagning. Inget konstigt. Fläskytterfilé, pommes och pepparsås.

Meddelar du din son pyssen87?

Trevlig helg!

Edit: Färjestad har gjort ett mål till.
Senast redigerad av Palkranen 2026-08-28 kl. 19:28.
Citera
2026-08-28, 20:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Läste om bojkotten av matchen Björklöven-Skellefteå. Reagerade redan för nån vecka sen att de ska mötas i en träningsmatch. WTF! Varför? Håller med fansen trots att jag har mina sympatier hos FBK. Hatrivaler kör väl inga försäsongsmatcher mot varandra? Marknadsfolket tyckte det var en bra idé för att dra in pengar.
Alltså, det ser ut att vara smockat på läktarna i Umeå, och då även i klacken. Bytte just från vårt returmöte med SSK.
Citera
2026-08-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Alltså, det ser ut att vara smockat på läktarna i Umeå, och då även i klacken. Bytte just från vårt returmöte med SSK.

Ja, vet inte mer än det jag sett i media. När började de hata varandra? Känns lite påhittat. Lövens senaste säsong i SHL? 1989-1990?
Citera
2026-08-28, 21:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Skellefteå brukar spela lokala träningsmatcher varje försäsong, som de gjort nu också, MoDo, Luleå, Björklöven. Klackarna får väl göra som de vill, men jag tycker det är helt okej att möta norrländskt motstånd i träningsmatcherna.

Svag Skellefteåinsats i kväll, en massa onödiga utvisningar (två för sex man på isen de första 13 minuterna) och ingen skärpa i offensiven.

Seger för Björklöven med matchens enda mål, kul för dem. Och överraskande.
Senast redigerad av Ezzelino 2026-08-28 kl. 21:19.
Citera
2026-08-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Skellefteå brukar spela lokala träningsmatcher varje försäsong, som de gjort nu också, MoDo, Luleå, Björklöven. Klackarna får väl göra som de vill, men jag tycker det är helt okej att möta norrländskt motstånd i träningsmatcherna.

Svag Skellefteåinsats i kväll, en massa onödiga utvisningar (två för sex man på isen de första 13 minuterna) och ingen skärpa i offensiven.

Ok, vilka vann? Eg har jag ingen åsikt men....
Citera
2026-08-28, 21:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ja, vet inte mer än det jag sett i media. När började de hata varandra? Känns lite påhittat. Lövens senaste säsong i SHL? 1989-1990?
Haha, nä, 2005 typ!
Citera
2026-08-28, 21:46
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, nä, 2005 typ!

Näh

Elitserien 2000-2001

Löven var i Elitserien 79-88 samt 94 , 98, 2001
Senast redigerad av perry2 2026-08-28 kl. 22:00.
Citera
2026-08-28, 21:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ok, vilka vann? Eg har jag ingen åsikt men....

Löven vann med 1-0, mål av Mustonen. AIK-spelarna får samtliga 1r eller 2r i betyg av lokalblaskan:

https://www.norran.se/sport/ishockey/artikel/aik-blev-samre-ju-langre-matchen-led-laga-betyg/r231m4pl
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in