2026-08-28, 13:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Nog fanken är det komiskt att det sitter totala IDIOTER på Flashback och tvärsäkert hasplar ur sig skit och lögner om vartannat utan att inse att de blir utskrattade av varenda person som läser deras floskler?

Haha, kolla på den här pappskallen:

Citat:
Är mest intresserad av Sverige (och eventuellt Europa här nu), och här är det inga 0,15% som dör av mässlingen inte. Får gå långt tillbaka för att hitta ett enda dödsfall här.

De senaste 25 åren är det 1.05% av smittade som dött av mässlingen i Sverige. Senaste dödsfallet skedde 2009.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/register/dodsorsaksregistret/

Man måste faktiskt fråga sig om man inte borde börja forska på detta? Det är ju något fel i huvudet på dessa personer. Finns det något bot mot Dunning-Kruger?

"Uhhh....ddddooouuhhh...uuuhhhhhh.....här är det inga 0,15% som dör av mässlingen inte....uuuhhhhdddooohhh......uuuhhhhh" Haha, vilka sanslösa IDIOTER!!!

Herre min jävla skapare, ointelligensen i dessa pappskallar är fascinerande
Citera
2026-08-28, 13:55
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag har länkat till dödsfallen i Sverige. VI har haft 477 fall de senaste 25 åren och av dessa är det 5 som dött. Det gör 1.05% som avlider. Men det här fattar inte du för du är DUM I HUVUDET!

Kod:
År     Fall
2000	58
2001	5
2002	9
2003	3
2004	5
2005	13
2006	19
2007	1
2008	25
2009	3
2010	6
2011	26
2012	30
2013	51
2014	26
2015	22
2016	3
2017	41
2018	43
2019	20
2020	5
2021	0
2022	5
2023	11
2024	38
2025	9

Sök själv, det här är ingen sökmotor. Däremot är PubMed en sökmotor. Om du inte klarar av att använda en sökmotor bör du nog inte debattera saken.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=mpr+vaccine+unvaccinated

Alla.

Seriöst, 5 döda på 25 år i Sverige, alla säkerligen svårt nedsatta immunförsvar. 477 fall blir 19 fall per år i ett land på 10+ miljoner. Så ditt barns risk att dö i mässling i Sverige är i praktiken NOLL.

Att multiplicera ihop case fatality rate utan kontext (över 1% dör!!!) är skrämselpropaganda av sämsta sort som brukar användas för att få dumma Svenssons att springa till vaccinbåsen i panik då de inte förstår att den reella risken att dö ungefär lika liten som död genom blixtnedslag eller blomkruksinducerad kraniefraktur

Du gav mig en länk till sökmotorn när jag bad om en studie där jag kan läsa precis vad du påstår. Det säger ju det mesta, den som har beviset får minsann citera. Den som inte har det länkar till ett gigantiskt bibliotek och skriker "SÖK SJÄLV LILLA DUMHUVUD!"

Du har inte länkat en enda placebokontrollerad långtidsstudie mot saltlösning, innan du skriker "OLAGLIGT!" så har du heller inte ens länkat en enda kohortstudie som jämför helt ovaccinerade mot fullt vaccinerade barn över lång tid, vilket uppenbarligen finns enligt dig.

Du har bara skrikit som en triggad kolerisk 12-åring om fläskiga antivaxxers, dumskallar, massa annat trams, samt länkat till PubMeds sökmotor.

Jag väntar fortfarande på bevisen, men om jag väntar på att du ska länka till dem så väntar jag uppenbarligen för länge för det vägrar du tydligen göra, nästan så man tror att du är en sån där substanslös svamlare?

Hör av dig så tittar jag på det nästa vecka och ser om du hade något av värde att komma med eller ej.

Trevlig helg återigen.
Citera
2026-08-28, 13:55
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
(ok, då försöker vi igen)

Herregud...

För er andra (t.ex. dig jag svarade tidigare innan skrikhalsen hoppade in här också) och er som är intresserade av sakfrågan och kan hålla en normal diskussion mellan någorlunda vuxna människor så:

20% som får mässlingen kräver sjukhusvård? Inte i Sverige inte, kanske i mörkaste Afrika? och med "sjukhusvård" så är det garanterat mest vätskeövervakning och inte inläggning på IVA som menas.

Den enda relevanta frågan man behöver ställa sig och som vi försöker få svar på (jag iaf) är väl om riskerna med sjukdomen är större eller mindre med riskerna med vaccinet mot det?

I länder med någorlunda standard på vården så kan man knappast kalla det för en "livsfarlig sjukdom" (fråga vilka äldre människor som helst) men visst, saknas grundläggande medicinsk kompetens så kanske nyttan överstiger risken, det kan jag tänka mig, men knappast i Sverige (eller något någorlunda utvecklat land).

Etikargumentet håller inte. Det finns redan en stor population ovaccinerade barn i Sverige. Man kan följa dem prospektivt och jämföra med vaccinerade, inget etiskt hinder, ingen behöver "randomiseras till fara".

Att man ändå väljer att inte göra den studien från läkemedelsbolagens sida, trots att den skulle kunna avgöra frågan en gång för alla och ha en gyllende chans att "täppa till truten på de dårar som vågar vara tveksamma om risk/nytta-profilen", är minst sagt talande.

Man behöver inte "förvägra" några ytterligare stackars barn de fantastiska vaccinen, vara oetisk och enligt de religiöst troende döma dem till "svår sjukdom och död" om de inte välsignas med de enligt egen uppgift extremt felfria, säkra och effektiva sprutorna då det redan som tur är finns tiotusentals helt ovaccinerade barn att studera prospektivt.

Dvs inget etiskt hinder föreligger, ingen behöver riskera att fara illa p.ga. brist på vaccin, de barnen finns redan och de verkar minst lika levande och friska som de barn vars föräldrar p.ga. intellektuell lathet bara har följt med programmet som pådyvlats dem från BVC

Ingen har för övrigt bett om att testa varje kombination av varje vaccin. En enda studie räcker: MPR mot saltlösning med långtidsuppföljning. Då krävs det inte "drygt 10 miljarder barn" eller miljoner försök, bara en studie (som fortfarande inte finns förstås). Är det nu så "oetiskt" så kan man ju alltid ta till prospektiva kohortstudier, funkade bra i rökningsfallet så varför inte här.

Jag tror att jag vet hur man ska kunna gräva ner stridsyxan mellan vaccinförespråkare och vaccinmotståndare.

Förslag: När mässlinglarmet går och myndigheterna rekommenderar medborgarna att vaccinera sig då ska samtliga medborgare ta sitt vaccin. Men dom som ev får allvarliga bieffekter av vaccinet dom får som tröst 10 miljoner kr från företaget som gjorde vinst på vaccinet.

Nobels fredspris för den här idén bitte 🤗
Citera
2026-08-28, 14:00
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag tror att jag vet hur man ska kunna gräva ner stridsyxan mellan vaccinförespråkare och vaccinmotståndare.

Förslag: När mässlinglarmet går och myndigheterna rekommenderar medborgarna att vaccinera sig då ska samtliga medborgare ta sitt vaccin. Men dom som ev får allvarliga bieffekter av vaccinet dom får som tröst 10 miljoner kr från företaget som gjorde vinst på vaccinet.

Nobels fredspris för den här idén bitte 🤗

Bra försök, men jag säljer inte mina barns hälsa för futtiga 10 miljoner inte.
Samt att det strider mot grundläggande mänskliga rättigheter med tvångsvaccinering

Ett annat förslag: När mässlingslarmet går, då ignorerar samtliga medborgare tramset och går ut i skogen och hajkar istället. De som blir sjuka i mässlingen och mot förmodan behöver uppsöka sjukhus för vård gör detta, övriga sjukskriver sig och försöker undvika att smitta andra.

De som får allvarliga bieffekter av sjukdomen kan som tröst få ut ett högt belopp på sin sjukförsäkring, som jag hoppas att alla har tecknat.

De som får kroniska vaccinskador har bara drömt mardrömmar då vi slipper detta helt.

Vi ses den 10:e December och ser vem som vinner
Senast redigerad av GenusKhan 2026-08-28 kl. 14:03.
Citera
2026-08-28, 14:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Samt att det strider mot grundläggande mänskliga rättigheter med tvångsvaccinering
Och så var DUKTIGA KILLEN igång igen med nya lögner och nytt skitprat. Att du orkar hålla på i alla dessa trådar. Sanslöst.

Nej, ingen är eller blir tvångsvaccinerad. Vaccinera inte dina barn om du inte vill. Du behöver inte. INGEN BRYR SIG. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2026-08-28, 14:07
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Och så var DUKTIGA KILLEN igång igen med nya lögner och nytt skitprat. Att du orkar hålla på i alla dessa trådar. Sanslöst.

Nej, ingen är eller blir tvångsvaccinerad. Vaccinera inte dina barn om du inte vill. Du behöver inte. INGEN BRYR SIG. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Om du bemödar dig att läsa 2 sekunder så ser du att det var ett svar på Link04's förslag om detta. Jag vet att ingen är eller blir tvångsvaccinerad, hoppas det sjunker in i lilla dumhuvudet eller ska jag ge dig en länk till Flashbacks sökmotor?

Att du orkar hålla på i alla dessa trådar är sanslöst. Ingen bryr sig.
Citera
2026-08-28, 14:14
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Lika bra att sluta, dessa människor går inte att diskutera med. De är helt oförmögna att ta till sig fakta. Du får högt blodtryck bara, tack vare vaccinet
Citera
2026-08-28, 14:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Om du bemödar dig att läsa 2 sekunder så ser du att det var ett svar på Link04's förslag om detta. Jag vet att ingen är eller blir tvångsvaccinerad, hoppas det sjunker in i lilla dumhuvudet eller ska jag ge dig en länk till Flashbacks sökmotor?

Att du orkar hålla på i alla dessa trådar är sanslöst. Ingen bryr sig.
Man vaccinera inte dina barn så löser sig saken automatiskt. Ok? Är det för svårt eller?

Herregud...
Citera
2026-08-28, 14:22
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Man vaccinera inte dina barn så löser sig saken automatiskt. Ok? Är det för svårt eller?

Herregud...

Exakt, det har vi väl redan konstaterat.

Men nu svarade jag på ett hypotetiskt FÖRSLAG med ett annat hypotetiskt FÖRSLAG, för svårt att förstå tydligen?

Herregud...
Citera
2026-08-28, 14:27
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Ett annat förslag: När mässlingslarmet går, då ignorerar samtliga medborgare tramset och går ut i skogen och hajkar istället. De som blir sjuka i mässlingen och mot förmodan behöver uppsöka sjukhus för vård gör detta, övriga sjukskriver sig och försöker undvika att smitta andra.

De som får allvarliga bieffekter av sjukdomen kan som tröst få ut ett högt belopp på sin sjukförsäkring, som jag hoppas att alla har tecknat.

De som får kroniska vaccinskador har bara drömt mardrömmar då vi slipper detta helt.

Vi ses den 10:e December och ser vem som vinner

Barnen får 20 miljoner från säljaren om det mot all förmodan skulle drabbas av någon allvarlig bieffekt från mässlingvaccin. Plus min käre vän att även staten tackar dig för att du offrade dig för laget när du valde att vaccinera dig. Staten visar sin tacksamhet, den vaccindrabbade och dennes anhöriga behöver inte betala någon skatt resten av livet 😃

Mässlingproblemet är löst.
Citera
2026-08-28, 14:30
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Barnen får 20 miljoner från säljaren om det mot all förmodan skulle drabbas av någon allvarlig bieffekt från mässlingvaccin. Plus min käre vän att även staten tackar dig för att du offrade dig för laget när du valde att vaccinera dig. Staten visar sin tacksamhet, den vaccindrabbade och dennes anhöriga behöver inte betala någon skatt resten av livet 😃

Mässlingproblemet är löst.

Tack men nej tack ändå, låter mer som någon kommunistisk diktaturutopi snarare, inga pengar i världen är nog för att kompensera för förstörd hälsa resten av livet
Citera
2026-08-28, 14:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Exakt, det har vi väl redan konstaterat.

Men nu svarade jag på ett hypotetiskt FÖRSLAG med ett annat hypotetiskt FÖRSLAG, för svårt att förstå tydligen?

Herregud...
Nej, du sitter som vanligt och ljuger, nickar skit och sprider desinformation.

Som sagt; VACCINERA INTE DINA BARN OM DU INTE VILL. SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET.

Citat:
Tack så mycket för den fina IFR-tabellen och spännande anafylaxisiffra. Intressant läsning, och ja, människor kan dö i mässlingen, den är inte ofarlig, om än inte speciellt många och speciellt inte utanför mörkaste Afrika-miljöer. I modern tid med modern sjukvård är ju dödligheten närmast noll.
Nej, den är inte noll. I Sverige har dödligheten varit 1.05% de senaste 25 åren. Vad är det DUKTIGA KILLEN inte förstår? Det verkar VÄLDIGT svårt för LILLA DUMHUVUDET att förstå detta. Jag får ta siffror igen:

Kod:
År     Fall     Döda
2000	58       1
2001	5
2002	9
2003	3
2004	5
2005	13       1
2006	19       1
2007	1        1
2008	25
2009	3        1
2010	6
2011	26
2012	30
2013	51
2014	26
2015	22
2016	3
2017	41
2018	43
2019	20
2020	5
2021	0
2022	5
2023	11
2024	38
2025	9
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/register/dodsorsaksregistret/

Citat:
Är mest intresserad av Sverige (och eventuellt Europa här nu), och här är det inga 0,15% som dör av mässlingen inte. Får gå långt tillbaka för att hitta ett enda dödsfall här.
Nej, din dumma ointelligent pappskalle, det är 1.05% som dör av mässlingen i Sverige.

SJUNKER DET IN I DUKTIGA KILLENS LILLA DUMHUVUD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in