Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Lag från ligor rankade typ 7-20, svenska lag är underdogs men borde vara jämnt. Men fine lägg till Cluj och Luzern på Difs så blir det 9/12 typ. Tänkte inte på dem tbh
För Bajen hade alla ni åkt ut mot plus Charleroi. För Dif räknade jag Rijeka, Nicosia, Gent, Molde, Poznan, Pantathinaikos, Legia, Pafos, Rapid. Sedan ser jag de faktiskt bara spelade oavgjort mot Linz så fel där.
Jag vet inte riktigt varför du börjar prata om Djurgården och deras motståndare i själva huvudturneringen. Mitt inlägg handlade om snacket om att ”Bajen alltid skämmer ut Sverige” och att man ”alltid floppar i Europakvalet” är jäkligt överdrivet om man ser till vilka lag man ställts mot och hur matcherna sett ut.
Ingenstans jämförde jag med hur Djurgårdens väg sett ut till turneringen. Inte heller tog jag upp Djurgårdens motståndare i själva huvudturneringen.
Men eftersom du tog upp det vill jag påstå att Bajen haft oflyt med lottningen och mött mycket bättre lag när man ställts mot både Basel och Twente, än vad Djurgården har ställts mot för lag i sitt kvalspel.