2026-08-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biffgryta
Om man vill kan man ju säga att bevisningen är svag, men att man tror Sekretess A talar sanning. Och att det inte räcker för fällande dom.

Lutar åt det hållet själv, men man fäster rätt hög vikt vid trovärdig berättelse i såna här mål.

Vem är den kvinnliga artisten orkar ej läsa fup och bla bla är det på riktigt eller snyft där motparten bara vill ha kosing ? Någon som är insatt ?
Citera
2026-08-27, 16:49
Medlem
Studsbolls avatar
Han är uthängd i Göteborgs Posten.

https://www.gp.se/krim/rapparen-asme-doms-for-valdtakt-.a7caf5d9-c48a-4d2a-9c9a-d8b8eb6db674
Citera
2026-08-27, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Vem är den kvinnliga artisten orkar ej läsa fup och bla bla är det på riktigt eller snyft där motparten bara vill ha kosing ? Någon som är insatt ?

Almea heter hon som artist på spotify

Håller inte med om att det är manipulativt snyft, men ord mot ord är det.
Citera
2026-08-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Han är uthängd i Göteborgs Posten.

https://www.gp.se/krim/rapparen-asme-doms-for-valdtakt-.a7caf5d9-c48a-4d2a-9c9a-d8b8eb6db674
Gp har hängt ut hans namn sedan dag 1
Citera
2026-08-27, 17:06
Medlem
https://www.instagram.com/almealmealmea?igsi=MW9sYnBtd3k5YTcwMw==
Citera
2026-08-27, 17:23
Medlem
Han blir nog friad i hovrätten, som sagt det är förlite att gå påför att bli fälld. Isåfall skulle man aldrig våga sova med en tjej som kille...tragiskt
Citera
2026-08-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmort
Han blir nog friad i hovrätten, som sagt det är förlite att gå påför att bli fälld. Isåfall skulle man aldrig våga sova med en tjej som kille...tragiskt

Från FUP sid 135, utdrag från förhör 2 med Asme (GM):
Citat:
Nej, ungefär mellan, mellan fem, sex på morgonen. Jag minns att jag vaknade upp. Och försökte väcka henne och förklara för henne, jag måste till, jag måste till tåget. Jag måste dra härifrån du måste vakna, du måste gå upp. Det är som att hon typ... Jag vet inte, hon velar lite och sen tar, tar hon på mig mellan benen. Och när hon greppar mig mellan benen, det är då jag tänker okej nu, hon, hon vill eller nånting, jag vet inte. Så vi, jag började strula med henne, vi... hur ska jag säga. Tar på henne mellan benen och sånt. Så märker jag att hon nog öppnar benen och allting alltså hon, hon är ju på, typ.
Han tycks för dum för att fatta att han bekräftar hennes version av vad som hänt när han säger att han försökte att väcka henne utan att säga att han faktiskt lyckades.

Fingra en sovande kvinna mellan bena är ju solklar våldtäkt, framförallt som både BO och GM är rörande överens om att BO inte ville ha sex när hon fortfarande var vaken.

Har svårt att se att hovrätten dömer annorlunda.

Tillägg: Vad fan är det för sorgliga jävla människor här på forumet som hänger ut ett våldtäktsoffer med namn?
Senast redigerad av BakedBakerman 2026-08-27 kl. 17:59.
Citera
2026-08-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
riktigt vidrigt att han blev dömd. Vittnena är endast personer som kvinnan ringt o berättat. Hon ljuger. Hon blev förtvivlad när hon såg att han filmade. Så hon fuckade honom. Att han blev dömd gör en rädd för svenska rättsväsandet. Fyfan vad synd att bli våldtäksstämplad och dömd till 3 år för en hora

Det är omöjligt att säga varken bu eller bä om huruvida hon ljuger om att ha blivit utsatt eller om det skett på riktigt utan att veta mer om målsägandens person. Det är det som är faran med denna sortens bevisning. Människor som kan tänka sig att göra en sådan sak är manipulativa av naturen. Det är egentligen ingen som känner till en sådan persons verkliga sidor, de är dubbelnaturer som manipulerar hela sin omgivning. Inte ens dem som tror att de känner individen känner till vem det egentligen är. För hade de gjort det hade de inte velat ha någonting med personen att göra.

Rent generellt tror jag att det är ytterst få kvinnor som skulle få för sig att ange en oskyldig man för en falsk våldtäkt. Men givetvis finns det en risk att så sker. Det är däremot inte så enkelt som att säga "hon ljuger", bara för att det finns en risk att så är fallet. Det är trots allt en långdragen process från det att hon berättar om händelsen för vänner och bekanta, upprättar anmälan och sitter genom flera polisförhör, och sedan sitter i en rättegångssal och drar samma historia. Det krävs en väldigt speciell person för att göra hela den grejen om allt bara är skådespel. Du får nog presentera något belägg för att målsäganden skulle vara en grovt manipulativ patologisk lögnare för att kunna konstatera det, förslagsvis med källhänvisning från någon som sett dessa sidor hos henne.
Citera
2026-08-27, 19:18
Medlem
Någon som har mer info om fallet med managern som blev rånad av Dollar Odlarns bror och Slice?
Citera
2026-08-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Asme. en av sveriges kändaste artister.

Haha verkligen inte.
Knappt hört talas om människan
Citera
2026-08-27, 20:33
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Asme. en av sveriges kändaste artister.

Aldrig hört talas om snubben
Citera
2026-08-27, 20:34
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmort
Han kommer bli friad, tjejen verkar ha hittat på allt ihop. tragiskt att tjejer håller på så.

Han åker dit så det bara smäller om det. Beviskraven har sjunkit rejält det senaste året, så det räcker med att en kvinna säger att hon vill ha skadestånd för våldtäkt så får hon det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in