2026-08-27, 11:10
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Precis så. Hade det funnits något som helst fog för, låt oss kalla det för Candace-teorier även om det inte är hon som har lanserat alla, så hade försvaret använt dom.
Ja, jag tycker att det är hemskt att hans fru och närmaste vänner i TPUSA har fått utstå trakasserier och hot på grund av att människor som följer Candace misstänkliggör dem och läser in saker i varenda liten grej de gör. Om någon skulle granska de flesta av våra liv på samma sätt skulle man säkert kunna hitta kameravinklar där vi ser lite elaka ut i blicken på någon bild eller video, tillfällen då vi säger något korkat eller ogenomtänkt, och tillfällen då vi säger eller gör något som kan misstolkas om det tas ur sitt sammanhang. Man skulle nog kunna göra en övertygande konspirationsteori-video med effektfull musik om de flesta av oss. Men utan konkret bevisning håller det inte rättsligt!

Candaces följare har börjat likna sektmedlemmar som följer vartenda ord hon säger utan kritiskt tänkande. På tal om ”Candace-sekten” så såg jag den här tankeväckande videon igår: https://youtu.be/QYSaeU5qC70
Citat:
Men.
Djävulens advokat i mig hade då påpekat att försvaret är med på konspirationen. För det här går hela vägen till toppen, för Charlie Kirk var så viktig, farlig och ett enormt hot mot USAs och Israels allians.

Att det snarast liknar ett drag i Dam, snarare än det 4D-schack som internationell politik annars är - det tar man ingen hänsyn till.
Haha, ja, alla är med i den här konspirationen (förutom Candace Owens och hennes följare). Förmodligen du och jag också, eftersom vi skriver som vi gör i den här tråden. Kanske är du och jag Mossad-agenter?
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-27 kl. 11:13.
Citera
2026-08-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Haha, ja, alla är med i den här konspirationen (förutom Candace Owens och hennes följare). Förmodligen du och jag också, eftersom vi skriver som vi gör i den här tråden. Kanske är du och jag Mossad-agenter?
Jag kan garantera dig att ingen här tror att du är Mossad-agent. Däremot finns här givetvis folk som får betalt för att skriva på Flashback, det ingår i deras arbetsuppgifter. Men det känns OT. Tråden handlar om vem som låg bakom mordet på Kirk.
Citera
2026-08-27, 11:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Är det någon som vet vem man skall kontakta för att få pengar för att man går "sionisternas" ärenden och argumenterar i tråden? Är det Israels ambassad direkt eller?
Citera
2026-08-27, 11:25
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag kan garantera dig att ingen här tror att du är Mossad-agent. Däremot finns här givetvis folk som får betalt för att skriva på Flashback, det ingår i deras arbetsuppgifter. Men det känns OT. Tråden handlar om vem som låg bakom mordet på Kirk.
Ok. Det vet du, har du "insider information" likt Candace, som du vet men inte kan berätta källan på för att inte röja din källa?
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Är det någon som vet vem man skall kontakta för att få pengar för att man går "sionisternas" ärenden och argumenterar i tråden? Är det Israels ambassad direkt eller?
Ja, det hade inte varit helt fel att få en slant, låter som lättförtjänta pengar. Jag vill också veta vart man vänder sig?
Citera
2026-08-27, 11:28
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja, jag tycker att det är hemskt att hans fru och närmaste vänner i TPUSA har fått utstå trakasserier och hot på grund av att människor som följer Candace misstänkliggör dem och läser in saker i varenda liten grej de gör. Om någon skulle granska de flesta av våra liv på samma sätt skulle man säkert kunna hitta kameravinklar där vi ser lite elaka ut i blicken på någon bild eller video, tillfällen då vi säger något korkat eller ogenomtänkt, och tillfällen då vi säger eller gör något som kan misstolkas om det tas ur sitt sammanhang. Man skulle nog kunna göra en övertygande konspirationsteori-video med effektfull musik om de flesta av oss. Men utan konkret bevisning håller det inte rättsligt!
Ett av mina favoritargument är att Erika inte verkar har sörjt tillräckligt mycket när hon visade sig i offentligheten, och så hade hon faktiskt på sig läderleggings vid ett tillfälle och vilken sörjande änka har något så horigt på sig. Söte Jesus liksom. Att hon har ett jobb att sköta och kanske anser att sörja är något som man inte gör offentligt utan privat går inte alls att tänka sig liksom. Eller det faktum att alla sörjer på sitt sätt - alla bryter liksom inte ihop och gråter och att begrava sig i arbete är en klassisk hanteringsmekanism verkar man inte förstå. Candace-sekten har varit riktigt jävla äckliga mot Erika. Och jag var ändå inget direkt fan av Charlie eller ens delar så många värderingar med honom - men jag är ju ändå människa.
Citat:
Candaces följare har börjat likna sektmedlemmar som följer vartenda ord hon säger utan kritiskt tänkande. På tal om ”Candace-sekten” så såg jag den här tankeväckande videon igår: https://youtu.be/QYSaeU5qC70
Åh fuck, jag önskar att jag inte hade sett det där klippet. Jag visste att Clancy hade fått förlossningspsykos och dödat sina barn men inte hur eller att hon dessutom försökte ta livet av sig efteråt - fy jävla satan. Och Candace säger att att det var mannen som gjorde det? Och hennes fans hejar på? Och alla andra galna kvinnor som stödjer Clancy - vem fan behöver oroa sig för sionisterna när det går såna människor fria? Då menar jag inte bara Clancy utan dom kvinnor som står bakom henne.
Citat:
Det skulle vara en minst lika stor konspiration som JFK. För någon som Charlie Kirk.
Jag köper det inte.
Citera
2026-08-27, 11:40
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Men det känns OT. Tråden handlar om vem som låg bakom mordet på Kirk.
Ok. Jag tror av de hittills framlagda bevis som har presenterats att Tyler Robinson har mördat Charlie Kirk. Om du ska övertyga mig, och de som använder hjärnan lite bättre än vad du verkar göra, att så inte är fallet så behöver du presentera bevis som håller för en rättslig prövning och inte bara vara ett eko för vad Candace Owens påstår.

Dock utesluter jag inte att fler kan vara inblandade eller att typ några vänster-transfrämjande-personer kan ha hejat på Tyler i något internetforum eller liknande. Även pojkvännen kan ha varit med på något hörn. Men även det är spekulationer och behöver bevisas om så är fallet.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-08-27 kl. 11:50.
Citera
2026-08-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Israel har massor med heltidsanställda för att redigera Wikipedia i "rätt" riktning och styra upp sociala media över lag. Så du får väl söka ett sådant jobb.
Citera
2026-08-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ja, det hade inte varit helt fel att få en slant, låter som lättförtjänta pengar. Jag vill också veta vart man vänder sig?
Skaffa dig många följare på Insta eller liknande, det finns dom som tjänar tusentals dollar per inlägg om dom kritiserar Candace, Tucker m fl
Citera
2026-08-27, 12:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Skaffa dig många följare på Insta eller liknande, det finns dom som tjänar tusentals dollar per inlägg om dom kritiserar Candace, Tucker m fl
Mhm. För det är ingen som gör det av egen fri vilja utan alla är betalade av sionister med den uttalade agenda att sprida propaganda.

Har man bara en hammare...
Citera
2026-08-27, 12:50
Medlem
Citat:
Mhm. För det är ingen som gör det av egen fri vilja utan alla är betalade av sionister med den uttalade agenda att sprida propaganda.

Har man bara en hammare...
Det är jättemånga som gör det av fri vilja. Men nu var frågan hur man får betalt för det.
Citera
2026-08-27, 13:16
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Låter jobbigt. Vill isåfall vara i deras "Flashback-avdelning" där jag får betalt för dessa inlägg som jag skriver till dig.
Citera
2026-08-27, 13:25
Medlem
Citat:
Låter jobbigt. Vill isåfall vara i deras "Flashback-avdelning" där jag får betalt för dessa inlägg som jag skriver till dig.
Det lär inte vara någon som betalar för ditt trams. Men fortsätt du att skriva OT-inlägg. Någon annan kanske kan svara på varför Kolvet, Erika och dom andra vägrar ha en publik diskussion med Candace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in