2026-08-26, 23:04
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Börjar bli som Simon Cowell
Haha jag tänkte när jag såg klippet innan att han påminde om någon, och det var nog just Simon Cowell
Citera
2026-08-27, 00:05
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Det fina är ju att Jocke själv säger att bröllopet kostat över en miljon och mer än vad de får betalt för TV-sändningen.

Så man får väl anta att den ekonomiska vinsten inte ligger i att bjuda sina gäster på mat och dryck.

Över en miljon på ett TV-bröllop, TV4 som sänder i tolv timmar, sponsorer/produktion och hela influencer-cirkusen – och sedan: ”Varsågod, swisha för korven och köp din egen drink.”

Det är nästan konstnärligt. Man lyckas göra sin egen bröllopsfest till ett betalande kundevent för gästerna. Och dessutom vill man gärna få det att låta som att det handlar om kärlek och generositet. 😂

Hade jag varit en av de gäster, som inte fick lön för att befinna mig där, så hade jag föredragit gratis korv och dryck än att se 200 000 eldas upp i form av fyrverkerier.
Citera
2026-08-27, 00:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hade jag varit en av de gäster, som inte fick lön för att befinna mig där, så hade jag föredragit gratis korv och dryck än att se 200 000 eldas upp i form av fyrverkerier.
Oavsett om det var familj, vänner eller kändisar kändes det som obetalda statister som bara var där för att fylla ut rutan och agera kuliss åt Jockes varumärke.
Jag tror Jocke tabba sig lite här. Man märker att gränsen är nådd för vad folk tycker är okej att sälja ut.
Att förvandla sina närmaste till gratis rekvisita i en tolv timmar lång tv-produktion känns fel och osmakligt.
Det som skulle vara en fin kärleksfest blev bara ett stelt företagsjippo.
Citera
2026-08-27, 00:37
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Haha jag tänkte när jag såg klippet innan att han påminde om någon, och det var nog just Simon Cowell

Då är vi två.

Innan han genomförde operationen såg han bara ut som sin ålder. Lite olycklig genetik som hade påsar redan som 25, men han har aldrig varit "snygg" så hade inte reagerat över att just det gjorde honom fulare eller äldre. Påsarna i sig såg normala ut till ansiktet. Inte något som fick honom se äldre ut än han är, bara "helheten visar du är över 40, alla vet du är". Hade han velat se "ung" ut i 20 år till - håll dig smal och frisk, köp dyr hudkräm, sluta röka och whatever.

På bröllopet ser hela ögonen mycket skumma ut, man ser omgående att något är fel och svullet. Väldigt mycket Simon Cowell efter den där plastikkirurgin som gör att man GLOR och bara ser "WTF har människan gjort, vem i helvete har demolerat en levande människa se ut som en illa gjord mask där någon ska spela komma från en annan planet".

Om jag tyckte att Jocke förtjänade sympati i någon form alls (det gör jag inte, brinn) hade jag mått illa för hans skull. Det är Sveriges första komplett misslyckade plastikkirurgi på en kändis, eller?

(Runar är norsk, jag skrev svensk, och hans utgångsläge var "snygg men med obehaglig utstrålning" och mycket äldre än Jockiboi när han blev en alien.)
Senast redigerad av Spritnota 2026-08-27 kl. 00:40.
Citera
2026-08-27, 00:42
Medlem
Pinoputchins avatar
Att Jocke & Jonna måste gifta om sig är verkligen löjligt.
Vad är ens poängen lixom?
Citera
2026-08-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Att Jocke & Jonna måste gifta om sig är verkligen löjligt.
Vad är ens poängen lixom?

Att göra content och tjäna pengar på det kanske?
Citera
2026-08-27, 01:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Att göra content och tjäna pengar på det kanske?

Jag antar att det är pengar som är grejen, så då kan jag förstå det. Inget fel i det då, men alla dessa stolpskott som har de här personerna som "idoler" fattar inte att det handlar bara om att det är horungar för stålar.
Citera
2026-08-27, 01:56
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Då är vi två.

Innan han genomförde operationen såg han bara ut som sin ålder. Lite olycklig genetik som hade påsar redan som 25, men han har aldrig varit "snygg" så hade inte reagerat över att just det gjorde honom fulare eller äldre. Påsarna i sig såg normala ut till ansiktet. Inte något som fick honom se äldre ut än han är, bara "helheten visar du är över 40, alla vet du är". Hade han velat se "ung" ut i 20 år till - håll dig smal och frisk, köp dyr hudkräm, sluta röka och whatever.

På bröllopet ser hela ögonen mycket skumma ut, man ser omgående att något är fel och svullet. Väldigt mycket Simon Cowell efter den där plastikkirurgin som gör att man GLOR och bara ser "WTF har människan gjort, vem i helvete har demolerat en levande människa se ut som en illa gjord mask där någon ska spela komma från en annan planet".

Om jag tyckte att Jocke förtjänade sympati i någon form alls (det gör jag inte, brinn) hade jag mått illa för hans skull. Det är Sveriges första komplett misslyckade plastikkirurgi på en kändis, eller?

(Runar är norsk, jag skrev svensk, och hans utgångsläge var "snygg men med obehaglig utstrålning" och mycket äldre än Jockiboi när han blev en alien.)
Det är synd att Jocke kände ett behov av att operera sig.
Ofta ser påsar under ögonen bättre ut med ordentlig sömn, dricka mycket vatten, bra kost, motion och rutiner.
Istället är Jocke vaken på nätterna och skriver i gruppchattar, läser inlägg och kommentarer om honom, och liknande. Stressen, ångesten och valet att inte ta hand om sig själv och fokusera på det som faktiskt är viktigt är orsaken att han ser äldre ut.
Citera
2026-08-27, 03:52
Medlem
En gång Jockiboi, alltid Jockiboi.

Från Jockibois blogg 2012:

"Kärlek till er!
Postat 2012-01-06

Vill tacka alla som dagligen skriva fina saker till mig!
Vet att jag aldrig typ svarar, Men hinner oftast inte det!
Svarar ALLTID om jag har tid och inte är sönderspammad.
Så fortsätt gärna skriva då jag alltid läser allting!
Vill ni skriva nåt längre kan ni alltid maila till *****@live.se
Helt sjukt att ni redan fått denna blogg och bli en av Sveriges STÖRSTA!
Sjukt kul att annorlunda blogg också nu kan ligga på topplistan i Sverige!
Vet att det finne en liten % som hatar bloggen också.

Men ni kan sluta läsa den då det verkligen inte är något tvång!
Ska fortsätta ger er sjuka och galna inlägg och annat!
Snart kommer även webserien, Den kommer ni att digga stenhårt.
Och i Februari är det premiär på tv för ”Den sista dokusåpan”
Det får ni inte missa!
Sorry om ni inte vill va med på bloggen men tog lite folk skrivit ikväll!
Uppskattar det ni skrivit som fan <3

Publicerat i Okategoriserade | 8 Kommentarer"

Så här säger han 2026:
Vill nu skriva en bröllopshälsning kan ni göra det på det här inlägget
Jag har en miljon (videostarter) visningar
Titta vi hamnade på MMS tipplista
Det finns en jätte-jätte-jätte liten klick som inte gillar mig och dom är hatare och stållkers
Efter bröllopet har vi fullt upp med flera hemliga projekt, bland annat till jotupp
Senast redigerad av Pallal 2026-08-27 kl. 03:55.
Citera
2026-08-27, 08:26
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Var det bara en massa avdankade kändisar på bröllopet? är inte det ganska sorgligt att man bjuder in kändisar som ligger i botten av kändiseliten?
Citera
2026-08-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Var det bara en massa avdankade kändisar på bröllopet? är inte det ganska sorgligt att man bjuder in kändisar som ligger i botten av kändiseliten?

Ingen känd influenser med ryggrad vill visa sig med WT Lundells
Citera
2026-08-27, 08:39
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Ingen känd influenser med ryggrad vill visa sig med WT Lundells
Hade blivit impad om dom fått med peter Stormare eller Stellan Skarsgård
Men i ställe fick dom Anna Book, samir samt andra avdankade kändisar 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera