2026-08-26, 17:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Aaa, jag fattar. Fokus är på valet i USA alltså, JFK. Det borde ju alla fattat när trådstarten är :

Pennsylvania USA - Två barn döda i mässlingen

Klockrent. JFK ska alltså diskuteras.
Klaga på rubriken då som kan justeras.
TS är knappast obegriplig.

Ditt gnällande säger mer om dig.
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Börjar det bli dags för riksrätt? Hur går det för den svenske idioten Kulldorff? Skall McCullough kommentera saken? Blir det här slutet för RFK Jr:s idiotier och pseudovetenskapliga antivaxxar-patraskeri? Hur påverkar detta valet? Kommer Trump få skulden eller kickar han RFK när dödsfallen ramlar in?[spoiler]Eller som någon i en grann-tråd uttryckte sig:

Inte kalla det för en "livsfarlig sjukdom"....? Det åldrades inte så bra det här, kan man säga...men som sagt: Har man en idiot till ledare som lurar i sitt ointelligenta pack till väljare att mässlingen är "ofarlig" så kanske man inte kan förvänta sig annat...?

Pennsylvania har hittills haft 393 fall av mässlingen under 2026. 2 personer av dessa har nu dött.

Men men...frågor frågor. Jag gissar att det kommer fortsätta dö folk i mässlingen tills USA blir av med packet RFK Jr, den verkligt DUKTIGA KILLEN och hans MAHA-tramsande.
Citera
2026-08-26, 17:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Pennsylvania USA - Två barn döda i mässlingen är trådstarten.
Sedan har TS nämnt att det är politikern JFK som skall diskuteras. Och nu säger du samma sak.
Vad är det för trådstart över huvud taget?

Anar ugglor.
Ja, antivaccerna är få, men de visar att de är villig att ge sina barn risker som de kunde ha varit utan.
Och pga de är korkade.

TS är inte om Afrika, den saken är helt klart.
Utan den sjukligt inkompetenta robban som lurat föräldrar om att inte ta vaccin mot mässlingen och nu är döda.

Hur kan du missat det?
Citera
2026-08-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så är det. Varje barn som dör i onödan är en tragedi.
Barn är inte ett kallt streck i statistiken.

Alla barn som dör har inte korkade föräldrar heller.
Barnen kan dö av andra som smittat dem.
När barn inkommer ber föräldrar att läkare ska göra allt i deras makt. Barnen som inte kan andas.

Detta innebär i sig mer lidande för barnen, mer provtagningar och lumbalpunktioner relaterat till att utesluta hjärninflammation eller hoppas att rädda ett mycket sjukt barn som de facto ådragit sig detta. I onödan.

Skulden ska i huvudsak läggas på de som vilseleder människor angående folkhälsa.

Som ger falska råd om bot som inte finns, som minimerar riskerna med mässlingen, som sprider propaganda och som ger dubbla budskap som förvirrar folk. Som skapar rädsla och gråzoner.

RFK jr har spridit falsk propaganda och skapat en antivaccinorganisation. Han har minimerat faran och ironiserat.
Han har gett falska råd som hälsoministern från helvetet i aktuellt utbrott i USA.
Barn har inkommit med toxiska nivåer av A vitamin vilket ger leverpåverkan och i värsta fall skador och död.
Han har ljugit om vaccinets effektivitet och han har påstått att antivaxxläkare botat barn i Texas.

Han gör fel prioriteringar i aktuellt mässlingutbrott.
Han ger endast kommentarer om att vaccinera sig om han pressas med frågor från journalister.

När han borde gå ut med nationella kampanjer och promota vaccin så ägnar han sig i huvudsak åt att promota hur man lagar laxbiffar, ska träna, vara mindre fet och vill utrota kroniska sjukdomar.

Han behöver per omgående ta tagit i situationen för utbrottet betraktas som okontrollerat sen i fjol - och helst avsättas som den outbildade klåparen han är.

Vidare sprids falska uppgifter på sociala media.

Jag förväntar mig en ordentlig kongressutredning om RFK jrs över livsfarliga hälsoråd när Demokraterna vunnit tillbaka hus och senat.
Citera
2026-08-26, 17:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag förväntar mig en ordentlig kongressutredning om RFK jrs över livsfarliga hälsoråd när Demokraterna vunnit tillbaka hus och senat.
GÅR det att ställa en f.d. minister till svars för dylikt? Jag vet att en senator inte kan ställas till ansvar för mened (vilket känns aktuellt i fallet med Rand Paul och Ron Johnson), men på vilket sätt kan man i efterhand ställa någon till ansvar för att ha misskött sitt ämbete? Finns de instrumenten i den politiska/ansvarskrävande verktygslådan?

Min egen tanke är att det här till slut kommer hoppa upp och bita Trump i svansen på ett eller annat sätt, men går botten ur före eller efter valet 2028? Drygt två år dit, så kommer det här få konsekvenser FÖRE valet eller får det konsekvenser FÖR valet?
Citera
2026-08-26, 18:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Varsågod. Scenen är er. Jag ids inte diskutera amerikansk politik.
Då berättar du att vi aldrig ser dig igen, och om jag hade fått en krona för et varje gång.
Så hade jag haft många tusen nu, och inser att robban är ett fiasko för USA´s hälsa inom patogener.
För det är även parasiten som de har stora svårigheter för, och inte bara korkade föräldrar som inte vaccinerar sina barn pga robban.
Och är nu döda, och så enkelt att ha undvikit.
Citera
2026-08-26, 18:36
Medlem
Oh-be-wans avatar
Undra hur många liv mässlingvaccinerna har förstört 120.000 på en tioårsperiod kanske?

2 i sammanhanget är inte så farligt.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4447805/

7 döda raporterat av mässlingvaxxet till vaers under en 20-års period. Och eftersom 1-3 % faktiskt rapporteras till VAERS kan vi i alla fall 50 dubbla det med god marginal (konservativt).

Det mesta gaslightas av pisshuvudena inom bigpharma och eras småkukslakejer.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2026-08-26 kl. 18:40.
Citera
2026-08-26, 20:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Undra hur många liv mässlingvaccinerna har förstört 120.000 på en tioårsperiod kanske?

2 i sammanhanget är inte så farligt.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4447805/

7 döda raporterat av mässlingvaxxet till vaers under en 20-års period. Och eftersom 1-3 % faktiskt rapporteras till VAERS kan vi i alla fall 50 dubbla det med god marginal (konservativt).

Det mesta gaslightas av pisshuvudena inom bigpharma och eras småkukslakejer.
Betyder det här att det dött tiotusentals barn i Sverige som direkt följd av MPR-vaccination de senaste 20 åren? Hur många "liv har mässlingvaccinerna förstört" på en tioårsperiod i Sverige? NOLL.

Antagligen är siffran precis exakt samma som den är i USA. inom EU och inom alla andra delar av världen där man använder MPR-vacciner. D.v.s. MINDRE än ett fall av allvarlig anafylaxi per en MILJON administrerade doser. That's it. Det var det hela. Inga andra biverkningar.

Det FINNS ett par fall i USA där man valt att ersätta just på grund av att man inte med 100% kunnat utesluta att det finns ett samband (man kan bara med 99% säkerhet säga att det inte hade med vaccinet att göra, men väljer alltså att ersätta i dessa SJU fall). Och detta på drygt 40 års vaccinering. Och då har man alltså vaccinerat 150 miljoner barn och administrerat över 250 miljoner doser.

Man har statistiskt sett räddat livet på mellan 250 000 - 550 000 barn genom att de vaccinerats. Och det finns SJU fall där man bara med 95% säkerhet kan säga att vaccinet inte orsakade en allvarlig biverkning som ledde till döden.

Men ditt resonemang demonstrerar ganska bra hur man politiskt påverkar en grupp människor i USA att tro på ren rappakalja och nonsens. Och det är ju här som man kan skönja en intressant aspekt, nämligen vad det här får för konsekvenser när folk inser att de blivit lurade (för den dagen kommer)?

Så vem är det som kommer att få betala för att man mot vetenskap och alla medicinska principer tutar i folk att de inte behöver vaccinera sina barn? Är det Trump som kommer få betala eller kommer man försöka skylla på någon annan? Blir väljarna beskyllda för att vara rent av okunniga och är det på föräldrars ansvar att kolla saken själva?
Citera
2026-08-26, 22:13
Medlem
Citat:
Hoppas man tar bort detta giftet här i Sverige också. Bara bort med vaxx.

Ni betalda efterblivna slav-rövhattar kommer tystas och gå in i natten.

Hellre ”betald efterbliven slav-rövhatt” än barnamördare som du och ditt patraxx är. RFK jr. har nu alltså kunnat knytas direkt till ytterligare två döda barn. Han ordinerade kycklingsoppa och A vitamin och två barn dog.

Citat RFK Jr. i Lancaster County, Pennsylvania, 2021
.

”The cure for measles is chicken soup and vitamin A”

https://www.facebook.com/share/v/19WVwVUYab/?mibextid=wwXIfr

Behöver jag påminna att det var i Lancaster County, Pennsylvania som två ovaccinerade barn just precis dog av mässlingen.

Detta är alltså utöver de två barn som dog i Gaines County i västra Texas förra året.

Barnaliken börjar rada upp sig i kölvattnet av RFK jrs konspirationsteorier.

SKÄMMES!
Senast redigerad av Master.Palm 2026-08-26 kl. 22:16.
Citera
2026-08-26, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Hellre ”betald efterbliven slav-rövhatt” än barnamördare som du och ditt patraxx är. RFK jr. har nu alltså kunnat knytas direkt till ytterligare två döda barn. Han ordinerade kycklingsoppa och A vitamin och två barn dog.

Citat RFK Jr. i Lancaster County, Pennsylvania, 2021
.

”The cure for measles is chicken soup and vitamin A”

https://www.facebook.com/share/v/19WVwVUYab/?mibextid=wwXIfr

Behöver jag påminna att det var i Lancaster County, Pennsylvania som två ovaccinerade barn just precis dog av mässlingen.

Detta är alltså utöver de två barn som dog i Gaines County i västra Texas förra året.

Barnaliken börjar rada upp sig i kölvattnet av RFK jrs konspirationsteorier.

SKÄMMES!
Nu försöker RFK jr att insinuera om de två dödsfallen ens existerar och hävdar att Pennsylvania inte samarbetar.

Budet från Pa:s hälsovårdsmyndighet är att ingen mer information skulle släppas ut relaterat till sekretess för att skydda familj.

Dödsfallen ifjol hade ingen info intialt heller - för att familjerna skulle få begrava barnen ifred. Det läckte dock ut via X och sen satte hans forna organisation tänderna i mennonitsamhället omgående.

Kennedy:
"Den enda delstaten som inte samarbetar med oss ​​är Pennsylvania, och vi kan inte få någon information.
Pressen bevakar detta som om mässlingsdödsfallen faktiskt inträffade, men ingen gör den typen av lilla kritiska undersökning för att ta reda på det. Vi försöker ta reda på om, du vet, vilka dessa dödsfall var och om de faktiskt inträffade, och vi kan inte lista ut det än."

Shapiro svarade på Kennedys inlägg på onsdagen och skrev på X:
”Minister Kennedy ringde mig igår morse för att fråga om Pennsylvania behövde ytterligare stöd för att hantera mässlingsutbrottet. Jag sa till honom att jag uppskattade samtalet men att vår administration och Pennsylvanias hälsodepartement hade alla resurser vi behövde för att agera, inklusive befintligt stöd från professionell personal vid CDC och HHS.”

"Jag sa till honom att det som vore mest användbart var om han ville ansluta sig till mig och uppmuntra folk att vaccinera sig och sluta sprida felinformation. Sedan började han med en tirad – han pratade om fostervävnad och skyllde på den tidigare regeringen för problemet. Han sa till och med att det vore bättre om vi gick tillbaka till 'naturlig mässling'".

"Tyvärr, vid en tidpunkt då jag behövde den främsta 'hälsoexperten' i landet för att ansvarsfullt arbeta med oss ​​för att hantera detta utbrott, valde han istället att ge sig ner i ett kaninhål av konspirationsteorier och falska påståenden."

"igår meddelade vår @PAHealthDept att två invånare i Pennsylvania som testat positivt för mässling har dött", sa Shapiro.

https://katu.com/news/nation-world/rfk-jr-says-pennsylvania-is-refusing-to-cooperate-with-cdc-on-measles-outbreak-hhs-josh-shapiro-lanc aster-covid-vaccine
Senast redigerad av develi 2026-08-26 kl. 23:30.
Citera
2026-08-27, 06:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hoppas man tar bort detta giftet här i Sverige också. Bara bort med vaxx.

Ni betalda efterblivna slav-rövhattar kommer tystas och gå in i natten.
Såklart du kallar saklig fakta för trams, för det är försvarsmekanismen som talar och då siffrorna krossar dig.

Sen är det inget gift, inser du inte ens förstår vad det är, och bara använder ett ord du tror ska fungera.

Och två, varför ska vi följa en som dig för, som inget vet?
Undrar då det finns liksom ingen som helst logik i det du säger och som är baserat på den samlade och breda forskningen.

Och varför försöker du övertyga genom att ljuga för?
Om du tycker det är ett gift, så är väl det på sin plats att du struntar i vaccinera dig eller eventuella barn.
Varför övertyga andra som vet att vaccinen räddar liv och skador av vissa sjukdomar, som med mässlingen som har en hel drös med följdsjukdomar senare i livet för en del.
Och allt som krävs för slippa dessa är just en lite ofarlig vaccination.

Jo, en sak till, när man vaccinerar hela populationer, så dör folk av andra anledningar i samband med vaccinationerna.
För det gör folk även utan vaccinationer, men förstår, men detta är lite väl komplext för dig att greppa att folk dör även utan vaccinationer.

Citat:
Nu försöker RFK jr att insinuera om de två dödsfallen ens existerar och hävdar att Pennsylvania inte samarbetar.

Budet från Pa:s hälsovårdsmyndighet är att ingen mer information skulle släppas ut relaterat till sekretess för att skydda familj.

Dödsfallen ifjol hade ingen info intialt heller - för att familjerna skulle få begrava barnen ifred. Det läckte dock ut via X och sen satte hans forna organisation tänderna i mennonitsamhället omgående.

Kennedy:
"Den enda delstaten som inte samarbetar med oss ​​är Pennsylvania, och vi kan inte få någon information.
Pressen bevakar detta som om mässlingsdödsfallen faktiskt inträffade, men ingen gör den typen av lilla kritiska undersökning för att ta reda på det. Vi försöker ta reda på om, du vet, vilka dessa dödsfall var och om de faktiskt inträffade, och vi kan inte lista ut det än."

”Minister Kennedy ringde mig igår morse för att fråga om Pennsylvania behövde ytterligare stöd för att hantera mässlingsutbrottet. Jag sa till honom att jag uppskattade samtalet men att vår administration och Pennsylvanias hälsodepartement hade alla resurser vi behövde för att agera, inklusive befintligt stöd från professionell personal vid CDC och HHS.”

"Jag sa till honom att det som vore mest användbart var om han ville ansluta sig till mig och uppmuntra folk att vaccinera sig och sluta sprida felinformation. Sedan började han med en tirad – han pratade om fostervävnad och skyllde på den tidigare regeringen för problemet. Han sa till och med att det vore bättre om vi gick tillbaka till 'naturlig mässling'".

"Tyvärr, vid en tidpunkt då jag behövde den främsta 'hälsoexperten' i landet för att ansvarsfullt arbeta med oss ​​för att hantera detta utbrott, valde han istället att ge sig ner i ett kaninhål av konspirationsteorier och falska påståenden."

"igår meddelade vår @PAHealthDept att två invånare i Pennsylvania som testat positivt för mässling har dött", sa Shapiro.

https://katu.com/news/nation-world/rfk-jr-says-pennsylvania-is-refusing-to-cooperate-with-cdc-on-measles-outbreak-hhs-josh-shapiro-lanc aster-covid-vaccine
Haha, sicken underbar konversation
Men också så korrekt, vad ska dom med stolpskottet robban till, som tror kyckling soppa och lite A-vitamin skulle fungera?

Och såklart robban inte vill fallen ska finnas, för det förstör narrativet att få folk ska sluta vaccinera sig.

En sak jag alltid har varit riktigt sjukligt fascinerad över, det är hur de ska övertyga andra.
Vad är det om?
För om du nu är så "smart" och kommit på att nä, jag ska inte vaccinera mig eller mina kommande barn.
Så varför är dom så extremt aggressiva att andra ska göra samma, och med tvång också eller vad man nu ska kalla det.
Och tänker på att en del pratar om stoppa mRNA-vaccin.

Men också när jag tänker på det, så är det väl pengarna i antivaccerrörelsen som driver dom, och lura av pengar av folk.
För antivaccerrörelsen och de som är och driver den, så är detta mycket lukrativt och lura av pengar av korkade människor och för de är så lättlurade.
Citera
2026-08-27, 07:41
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:

Kennedy:

Lancaster County-kommissionären Josh Parsons ifrågasätter också guvernör Josh Shapiros presskonferens om två "mässlingsassocierade dödsfall" i länet, då den lokala coronern rapporterar noll dödsfall orsakade av mässling och endast ett fall där en person dog med mässling.

Staten beskriver dödsfallen som de första i Pennsylvania på 35 år hos ovaccinerade invånare, men vägrar ge detaljer med hänvisning till integritet, vilket lett till medial spridning av påståendet utan verifiering från coronern.

Parsons har kontaktat coroner, Penn Medicine LGH och guvernörens kansli utan svar och kräver full transparens för att invånarna ska kunna fatta informerade beslut om hälsa och säkerhet.

Haha, vilka nötter. De vill slå på stora trumman och skrämma folk med mässlingen men när det ställs frågor om det verkligen var mässlingen som var dödsorsaken då är det inte lika roligt längre, då är det locket på.

Alltså, folk som har mässlingen kan också dö, det är ju inte så att om någon är dödssjuk så slipper man dö om man råkar ha mässlingen, det är inte så det fungerar.

Commissioner Josh Parsons @CommissionerJP
Measles questions.

https://x.com/commissionerjp/status/2092615327804792986

Citat:
Just nu har vi NOLL information som bekräftar tanken att det fanns två dödsfall av mässlingen i Lancaster County. Återigen, allt som sades kan vara korrekt. Men ingen i auktoritetsställning har kunnat säga det, och de har inte ens försökt säga det.

Låt oss vara tydliga – när guvernören kommer in i vårt län och håller en presskonferens med PA Department of Health och Penn Medicine Lancaster General Health och konstaterar att det fanns två ”mässlingsassocierade dödsfall” här, med den underliggande påståendet att de två personerna dog AV mässling, och att de är de första dödsfallen från mässling på 35 år, och att det uttalandet utlöser otaliga medieinslag som okritiskt upprepar att två personer dog AV mässor i Lancaster County, och Lancaster Countys folkvalda tjänstemän sedan får frågor om detta – då är det helt rimligt av mig att begära relevant information om de dödsfallen.

När tjänstemän som håller en stor presskonferens och skapar stora rubriker – de tjänstemännen är skyldiga oss mer än rubrikerna. De är skyldiga oss hela sanningen. De är skyldiga oss korrekt information som människorna i Lancaster County kan använda för att fatta beslut om sin hälsa och säkerhet.

Det har gått ungefär 24 timmar sedan presskonferensen. Vi har inga svar. Självklart borde journalister också ställa dessa frågor istället för att okritiskt upprepa något.

Transparens är det som människorna har rätt till.
Citera
2026-08-27, 13:31
Medlem
Citat:
Istället för att svara vidare på mitt inlägg så hoppar du vidare med ny skrämselpropaganda.
Det kan ju visa vilken agenda du för.
Det var 9 personer i EUROPA som avled av komplikationer av Mässling. Dessa hade blivit smittade på "utlandssemester". Bara tänka sig vilka äckel som reser runt i världen och lever i synd och trots det endast avled 9 personer i hela EUROPA under HELA 2025...

Folk behöver inte vara oroade här i Sverige alls. Detta är ett sätt att öka vaxxinationerna då de på sista tiden inte funkat något vidare för Big Pharma.
Ingen har dött i Sverige är falskt beroende på tidsram. Fem personer, alla vuxna, avled av mässling i Sverige under 2000–2010.

Före vaccinet: flera hundra dödsfall per år enligt statistik från tidigt 1900-tal. Det är den siffran man återgår mot om täckningen faller, men nu är vi betydligt fler än då.

Fördelen med vaccination är att antalet idioter minskar procentuellt. Låter man bli att vaccinera sig så ökar risken att dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in