2026-08-26, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Orkar inte få mer tips om ”dokumentären”
Fråga inte efter det då.
Citera
2026-08-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fråga inte efter det då.

Har aldrig frågat om det.
Om du går tillbaka och läser så ser du vad jag skrivit, att jag redan sett det nödvändigaste.
Citera
2026-08-26, 18:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Har aldrig frågat om det.
Om du går tillbaka och läser så ser du vad jag skrivit, att jag redan sett det nödvändigaste.
Jag ser att du hoppar in om försöker ge ett putslustigt svar på mitt svar till Skuggvind så behandlar just huruvida denna sett dokumentären.
Om du inte vill ha svar inom den ordväxling som pågår - avstå från att hoppa in i den.

Glädjande för Temu att du bjudit på en visning i alla fall. Ännu mer glädjande hade det varit om du förstått vad den visar upp.
Citera
2026-08-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Det är fantastiskt att tråden lyckades få ett par timmars sansad diskussion igår/inatt. Det är ju ett välkänt och förutsägbart mönster, så fort sakliga argument och konkreta frågor lyfts, dränks tråden i personangrepp och "MEN HAN DÅ/MEN HON DÅ" för att flytta fokus. Innan pajkastningen drar igång igen så kommer en sammanställning av de centrala, sakliga frågor som flera i tråden diskuterat kring och försökt få svar på.

- Hur kan 900 SMS från 2025 motbevisa kritiken om att pappan helt lyst med sin frånvaro under 2026?

- Hur kan man avfärda kanyler, anabola steroider och positiva drogtester mitt under pågående utredningar med att ”det är lagligt i andra länder” när det är svensk lag och barnets hemmiljö som prövas?

- Hur kan Julias agerande kallas umgängessabotage när hon har ensam vårdnad och laglig skyldighet att skydda barnet? Är det rimligt att kräva att hon ska lämna sitt barn till en miljö med dokumenterade polisingripanden och våld?

- Varför döms Julia för att hon åker buss eller lever på marginalen, medan Chrippas mångmiljonskulder, ekobrott och fängelsedomar viftas bort? Egentligen så har väl Julia det bättre ställt ekonomiskt än Chrippa, då hon inte dränks i lika höga skulder?

- Hur mycket i dokumentären handlar om genuint engagemang, och hur mycket handlar om att rädda sjunkande visningssiffror?

- Hur kan man håna andra för ekonomiska problem när man själv är helt beroende av dramaklick för att få intäkter?

- Hur skiljer sig TemuKobra-gängets metod att göra narrativdrivna videos från de videos de ständigt kritiserat hos Anjo och Rask? Varför anklagas motståndarna för att leva på drama när Temu-kanalernas egna visningar faller så fort de inte pratar om Chrippa, Rask eller Jocke?

- Varför glöms det bort att de grövsta anklagelserna om våld mot dottern ursprungligen spreds av Chrippa?

Ja, tack för bra sammanfattat. Det enda som för mig blivit tydligt efter dessa år (!) av offentligt delande på nätet (och även det som nu kommit fram i Kobra) är att både Chrippa och Julia är två föräldrar som behöver stöd i sitt föräldraskap. Ingen av dem har påvisat gott föräldraskap under dessa år. Men på riktigt hoppas jag att de kan få och ta emot stöd i detta så att båda utvecklas och blir goda, trygga föräldrar till dottern. Men just nu uppvisar ingen av dem sådana kvaliteter, anser jag.
Citera
2026-08-26, 21:59
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Klockren sammanfattning. Självklart kommer inte dessa saker kunna förklaras bort, då tar man till personangrepp, fokusförflyttning eller rent trams istället.

En rättning bara. Julia har inte ensam vårdnad utan enskild vårdnad. Det ändrar dock ingenting i sak.

Jag har också sjukt svårt för hur sms i februari 2025 skulle ha nån påverkan, det var först sommaren 2025 han började skita i sin dotter.

Julia har ca 5 miljoner bättre ekonomi än Christopher då hans skulder hos KF är ca 5 miljoner kr mer än hennes där. Julia är dessutom 7.5 år yngre och har med det 7.5 år mer tid på sig att bygga upp en ekonomi.

Jag ser så mycket projektion från både Christopher och Linnea, men också Skilleras, Medvikt, Jacke och de få försvararna här. Alla dessa har också en väldigt svart vit bild. Det är antingen eller. Sorgligt.
Ja, det är helt galet vad infekterad denna tråd är, vissa personer har verkligen svartvitt tänkande, precis som du skriver. Jag själv brukade kolla på vissa av Chrippas videos innan sommaren 2023. Hans vardagsvloggar och vissa andra. Han var ju rolig. Uppskattade hans humor och osammanhängande rants som var helt urspårade. Det var underhållning! Ofta gick han dock överstyr.

Trots all skit som hänt - om han faktiskt tar tag i sitt liv på riktigt, bryter destruktiva beteendemönster och relationer - finns det nog en liten chans för honom att åtminstone vinna tillbaka en del av det han en gång hade. Tyvärr så känns det som att den lilla chansen bara minskas mer och mer för var dag som går. Vad fan, klart att han ska skriva brev till Aftonbladet från fängelset och klaga! Det är klassisk Chrippa-grej att göra, men det är inte humoristiskt längre, bara sorgligt.

Jag är bland de personerna som VILL att han ska göra något bättre med sitt liv, göra rätt för sig. Främst för hans barns skull. Tror många andra här också vill det, men hans beteende de senaste åren går inte att ursäkta. Det är tragiskt.

Vill bringa lite hopp, ett visst Jockefan här i tråden kommer älska detta: Chrippas bror lyckades ju gå från att vara bland Sveriges mest avskyvärda personer till att bli miljonär. Som sagt, finns nog ändå en chans för Chrippa, men det kräver ju att man tar tag i sig själv på riktigt.

Nu fastnade jag verkligen för det svartvita tänkandet, men vill ändå förklara att vi alla inte tänker så. Det är dock otroligt svårt att förstå hur folk kan stötta hans självdestruktiva beteende och anse att han är ett offer i all skit han satt sig själv i.

Senast redigerad av Skuggvind 2026-08-26 kl. 22:04.
Citera
2026-08-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ja, det är helt galet vad infekterad denna tråd är, vissa personer har verkligen svartvitt tänkande, precis som du skriver. Jag själv brukade kolla på vissa av Chrippas videos innan sommaren 2023. Hans vardagsvloggar och vissa andra. Han var ju rolig. Uppskattade hans humor och osammanhängande rants som var helt urspårade. Det var underhållning! Ofta gick han dock överstyr.

Trots all skit som hänt - om han faktiskt tar tag i sitt liv på riktigt, bryter destruktiva beteendemönster och relationer - finns det nog en liten chans för honom att åtminstone vinna tillbaka en del av det han en gång hade. Tyvärr så känns det som att den lilla chansen bara minskas mer och mer för var dag som går. Vad fan, klart att han ska skriva brev till Aftonbladet från fängelset och klaga! Det är klassisk Chrippa-grej att göra, men det är inte humoristiskt längre, bara sorgligt.

Jag är bland de personerna som VILL att han ska göra något bättre med sitt liv, göra rätt för sig. Främst för hans barns skull. Tror många andra här också vill det, men hans beteende de senaste åren går inte att ursäkta. Det är tragiskt.

Vill bringa lite hopp, ett visst Jockefan här i tråden kommer älska detta: Chrippas bror lyckades ju gå från att vara bland Sveriges mest avskyvärda personer till att bli miljonär. Som sagt, finns nog ändå en chans för Chrippa, men det kräver ju att man tar tag i sig själv på riktigt.

Nu fastnade jag verkligen för det svartvita tänkandet, men vill ändå förklara att vi alla inte tänker så. Det är dock otroligt svårt att förstå hur folk kan stötta hans självdestruktiva beteende och anse att han är ett offer i all skit han satt sig själv i.

Ge grabben en chans. Han försökte fly undan skatten och misslyckades, ingen big deal. Bara han undviker skattefiffel framöver så är det lugnt.

Han skulle ju kunna göra det enkelt för sig och och göra som sin storebror, hoppa på tåget och förtala deras morsa. Men Chrille är större än så, han värnar goda relationer
Senast redigerad av Ralfhead 2026-08-26 kl. 23:03.
Citera
2026-08-26, 23:06
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Ja, tack för bra sammanfattat. Det enda som för mig blivit tydligt efter dessa år (!) av offentligt delande på nätet (och även det som nu kommit fram i Kobra) är att både Chrippa och Julia är två föräldrar som behöver stöd i sitt föräldraskap. Ingen av dem har påvisat gott föräldraskap under dessa år. Men på riktigt hoppas jag att de kan få och ta emot stöd i detta så att båda utvecklas och blir goda, trygga föräldrar till dottern. Men just nu uppvisar ingen av dem sådana kvaliteter, anser jag.

Ja, det är tydligt. Båda två har prioriterat sig själv före barnet. Julia skulle dock inte ha vunnit i förvaltningsrätten om hon inte skulle anses kunna tillgodose barnets behov, och jag tycker mig ha sett förbättringar och insikter från Julias håll, det lilla man ser på nätet. Grejen är också att det inte finns någon skam i att våga söka och ta emot hjälp från samhället när allt blir övermäktigt. Att vara ensamstående är inte lätt för någon, men måste vara jäkligt komplicerat i hennes sits
Citera
2026-08-26, 23:21
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Ge grabben en chans. Han försökte fly undan skatten och misslyckades, ingen big deal. Bara han undviker skattefiffel framöver så är det lugnt.

Han skulle ju kunna göra det enkelt för sig och och göra som sin storebror, hoppa på tåget och förtala deras morsa. Men Chrille är större än så, han värnar goda relationer
Ja, man kan säga mycket om Chrippa, men inget kan rubba hans kärlek till sin dotter - framför allt inte fysisk närvaro eller ansvar.
Citera
2026-08-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ja, man kan säga mycket om Chrippa, men inget kan rubba hans kärlek till sin dotter - framför allt inte fysisk närvaro eller ansvar.
Den är helt klart orubblig. Fortfarande ingen som vet datum när geniet kommer ut?
Citera
2026-08-27, 05:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead

Christopher har ju dock gjort lite mer än skattefifel. Han har sin rasism, sexism, passivt aggressiv sida, har vart inblandad i och enligt mig drivande i internets två största draman, han håller på med droger, knarkar, osv osv. Men visst alla kan ändras. Jocke kände man ju var helt hopplös mellan 2010-2017. Han ändrades nog när han fick barn. Christopher har redan fått barn och spårade ut ännu mer då. Man ska inte ge upp folk men jag tror Christopher är körd för resten av livet. Bästa han kan göra är att fly Sverige och bo i Thailand eller nåt.

Värnar goda relationer? Med sina föräldrar kanske men alla andra relationer han har är ju destruktiva.
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-08-27 kl. 05:20.
Citera
2026-08-27, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Christopher har ju dock gjort lite mer än skattefifel. Han har sin rasism, sexism, passivt aggressiv sida, har vart inblandad i och enligt mig drivande i internets två största draman, han håller på med droger, knarkar, osv osv. Men visst alla kan ändras. Jocke kände man ju var helt hopplös mellan 2010-2017. Han ändrades nog när han fick barn. Christopher har redan fått barn och spårade ut ännu mer då. Man ska inte ge upp folk men jag tror Christopher är körd för resten av livet. Bästa han kan göra är att fly Sverige och bo i Thailand eller nåt.

Värnar goda relationer? Med sina föräldrar kanske men alla andra relationer han har är ju destruktiva.

Anledningen till att Christofer värnar om relationen med lilla pappsen, är hans plånbok..
Citera
2026-08-27, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det där låter ju mer som Jockiboi, där är allt detta mycket väldokumenterat.

Var det Jocke som kallade Linnea för trasig eftersom samtliga pojkvänner innan Chrippa var araber?

Har Jocke fått raseriutbrott utanför rättssalen och blivit fasthållen för att inte misshandla någon och sen tjura på sin pappa för han inte kastat vatten på den.. eller var det kaffe?

Listan går att göra meterslång men av någon anledning som du aldrig berättar så skyddar du allt Chrippa gör med näbbar och klor. Kan du någon gång berätta varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in