Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Men kan du inte någon gång fatta att varken jag, Totius eller andra skribenter här försöker skydda en myndighet?
Kan du verkligen inte se den större bilden i det hela? Kan du inte försöka vilja se den situation som ledde upp till händelsen?
Den skiter du fullständigt i. Du hittar istället på vansinniga teorier om att det rör sig om bestraffning och mörkläggning av fel från vårdens sida. Påståenden som du har noll belägg för men fortsätter framhäva som en sanning. Du skiter fullständigt i det som faktiskt har skett så länge det ligger i den bana du har valt att följa.
Du ignorerar det som talar emot din sak och framhäver det som kan tala för.
Detta spår kommer du att upprepa för alla fall du stöter på.
Det är ett rent skamligt beteende som i slutändan kommer att dra din egen sak i sank.
Du ljuger och förminskar. Det är pinsamt att bevittna.
Nej, om du faktiskt läser dina egna anklagelser nu så ser du ju att ni bara projicerar era egna fel på mig jag som har haft helt rätt tråden igenom!
Ni har fel, och när ni inser det så börjar ni desperat leta efter halmstrån, enskilda Aftonbladet-artiklar och lösryckta citat bara för att försöka "förstå" vad som har hänt. Men nu VET vi ju exakt vad som hände!
Och snart ligger nästa oberoende granskning på bordet där alla de här fallen ska synas i sömmarna och alla primärkällor gås igenom från start till mål. Frågan är hur ni ens vågar sitta och sprida era lösa teorier helt utan källor, när det redan finns externa granskare som faktiskt läst primärkällorna och som totalsågar alla era påhittade teser?!
Både du och Totius snurrar bara runt i era inaktuella cirkelresonemang så fort era argument tar slut. Vi andra har gått vidare, tagit del av den nya informationen och läst det som tillkommit och då klarnar ju bilden omedelbart kring vad som faktiskt skedde:
Socialtjänsten var inofficiellt fast i sitt MbP-spår alldeles för länge! Varför i hela friden skulle de annars ha blandat in Björn Lundin? Varför skulle de annars helt ha struntat i att utreda pappan? Och varför skulle de annars ha totalisolerat Elsa från sin egen familj som om mamman vore direkt livsfarlig?!
Om man fortfarande inte ser de här mönstren så måste man ju ha en total mental blockering för sanningen!