2026-08-26, 11:42
Medlem
Onanikrems avatar
Hatten av för "the lady"

Trumpen kan vila i piss vad mig anbelangar, när hans tid kommer.
Citera
2026-08-26, 11:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Han är ju desperat efter popularitet inför de stundande mellanårsvalen där R ser ut att ligga ganska pyrt till. Och Dolly var populär bland alla, inte bara Republikanska väljare utan likaså bland Demokrater. Så det är säkert lite röstfiske med i beräkningen här också.

MAGA gillade Dolly. Så. Du har helt rätt. Sedan 1 vecka på halc stång. Händer inte ens för kunglighetef.
Citera
2026-08-26, 11:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Trams
Dör sk ikoner hela tiden i USA. Då får flaggen vara på halv stång hela tiden då....
Är väl bara Clint Eastwood kvar nu?
Visst Wicked Willie Nelson och Kriss kristoffersson är kvar, men tror inte de klassas som rikspoeter, snarare husgudar här i min stuga.

Dolly var speciell R.I.P
Citera
2026-08-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Är väl bara Clint Eastwood kvar nu?
Visst Wicked Willie Nelson och Kriss kristoffersson är kvar, men tror inte de klassas som rikspoeter, snarare husgudar här i min stuga.

Dolly var speciell R.I.P
Kris Kristofferson dog för två år sedan tyvärr. Jag håller med om att han var en ikon, utmärkt både som singer-songwriter och som skådespelare.

De stora som är kvar är väl t ex Bob Dylan, Bruce Springsteen och Neil Young (som ju från början är kanadensare). Men ingen av dessa är väl "din sort", även om alla tre kommer från folkdjupet och verkligen känner det amerikanska fiolket och dess historia.
Citera
2026-08-26, 12:46
Medlem
Det är väl USA:s sätt att skapa kungligheter de saknar? De lyfter upp kändisar att ta deras plats i samhället. Att hedra henne är rätt men kanske inte genom att landet ska ha sorg i en vecka. Vad innebär det ens i praktiken, får man inte göra vissa saker då?
Citera
2026-08-26, 14:40
Avslutad
Synd att Dolly dog just nu, när landets president är en pedofil som skiter på sig stup i kvarten.
Citera
2026-08-26, 14:56
Medlem
Graavargs avatar
Jag tänkte helt spontant att Trump ju har "halv stång" hela tiden, av handstorleken att döma...

Citera
2026-08-26, 15:01
Medlem
Galejans avatar
Det ska bli intressant att se om TDS-arna börjar vanhedra Dollys minne nu eftersom Trump vill hedra henne? Det finns ju en grupp människor som hade tackat ner till botemedel mot cancer om det varit Trump som hade upptäckt det så helt otänkbart är det inte att man börjar elda LP-skivor med Dolly i Portland som någon slags kontrareaktion på Trumps hyllningar åt henne…
Citera
2026-08-26, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det ska bli intressant att se om TDS-arna börjar vanhedra Dollys minne nu eftersom Trump vill hedra henne? Det finns ju en grupp människor som hade tackat ner till botemedel mot cancer om det varit Trump som hade upptäckt det så helt otänkbart är det inte att man börjar elda LP-skivor med Dolly i Portland som någon slags kontrareaktion på Trumps hyllningar åt henne…

Dolly avskydde Trump. Visste inte du det?
Citera
2026-08-26, 15:07
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Dolly avskydde Trump. Visste inte du det?
Jag tror inte att hon gjorde det. Hon hade ju sina rötter i den djupa Södern och sånt sitter i. Däremot var hon smakfull nog att inte ta politisk ställning särskilt ofta. Hon gjorde det under Covid gällande vaccineringen men annars höll hon sig neutral. Jag kan inte påminna mig något enda tillfälle där hon tog ställning varken för eller emot Trump. Kan du det? Isåfall får du gärna länka en etablerad källa.
Citera
2026-08-26, 15:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
MAGA gillade Dolly. Så. Du har helt rätt. Sedan 1 vecka på halc stång. Händer inte ens för kunglighetef.
Men det här är ju lustigt faktiskt. För även om Dolly Parton undvek att ta partipolitisk ställning, så är det ju ganska tydligt att hon lutade åt vänster amerikanskt sett.
Citera
2026-08-26, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag tror inte att hon gjorde det. Hon hade ju sina rötter i den djupa Södern och sånt sitter i. Däremot var hon smakfull nog att inte ta politisk ställning särskilt ofta. Hon gjorde det under Covid gällande vaccineringen men annars höll hon sig neutral. Jag kan inte påminna mig något enda tillfälle där hon tog ställning varken för eller emot Trump. Kan du det? Isåfall får du gärna länka en etablerad källa.

Dolly avskydde precis allt Trump stod för. Och det trots att Dolly var en southern girlie. Hon såg Trump som en New York snobb och ett äckel mot kvinnor.
Senast redigerad av 2026debatt 2026-08-26 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in