2026-08-25, 21:18
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Amatörer, man ska hålla en jämn gasnivå ...
Är det njö-njö-årstid nu? Ja, säger detsamma. Också sett det där bland kommunalarbetare. Får de ingen utbildning? Samma klientel som kan stå och försöka lyfta en fimp i tio minuter, direkt från Samhall. Sen lövblås på cafégäster.
Citera
2026-08-25, 22:38
Medlem
Ilimitados avatar
Jobbade med trimmer ett tag och fick då lära mig att motorn blir överhettad om man inte gör njö njö njöö
Citera
2026-08-26, 02:29
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jobbade med trimmer ett tag och fick då lära mig att motorn blir överhettad om man inte gör njö njö njöö

... å vi som kör jämngas pajar alltså våra motorer?
Har jag inte märkt!
Citera
2026-08-26, 03:51
Medlem
Jag som kvinna blir fan galen på män som inte kan köra en jävla trimmer ordentligt utan håller på med njöandet!
Har en tvåtaktare, röjsåg, med klinga, treudd och tråd. Enda gången det kan njöas är när jag trimmar runt stolparna i hästhagarna.
Citera
2026-08-26, 05:53
Medlem
Pillerburks avatar
Njö!
Citera
2026-08-26, 08:46
Medlem
Taufatts avatar
Självklart justerar man gasen hela tiden när man kör. Är ju sällan det är precis lika och samma material att trimma hela tiden. Kör man nära träd, sten, hus eller så villa man inte köra fullgas. Ibland har man klinga och då gasar man lite extra om det är sly som ska trimmas istället för gräs.
Citera
2026-08-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Självklart justerar man gasen hela tiden när man kör. Är ju sällan det är precis lika och samma material att trimma hela tiden. Kör man nära träd, sten, hus eller så villa man inte köra fullgas. Ibland har man klinga och då gasar man lite extra om det är sly som ska trimmas istället för gräs.

Detta förstår jag men det finns ju många som blippar på gasen hela tiden. När de har trimmat på ett område och ska flytta sig till ett annat område och detta tar 10 sekunder så är det oftast 5-6 blipp på gasen under tiden personen går. Sen när personen är framme så är det 3-4 blipp till innan arbetet påbörjas.
Citera
2026-08-26, 10:19
Medlem
Blaskas avatar
Gött att skapa lite ljud och höra motorn.
Citera
2026-08-26, 10:23
Medlem
ReijoHervonens avatar
Trodde att bensindrivna trimmers var av utdöende slag. Moderna batteridrivna märkesmaskiner som t.ex. Makita är tysta och dessutom starkare än tvåtaktsmaskinerna. Det är åtminstone tio är sen jag gick över till batteridrivet. Gasen justeras såklart beroende på vad och var man trimmar.
Citera
2026-08-26, 10:26
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Trodde att bensindrivna trimmers var av utdöende slag. Moderna batteridrivna märkesmaskiner som t.ex. Makita är tysta och dessutom starkare än tvåtaktsmaskinerna. Det är åtminstone tio är sen jag gick över till batteridrivet. Gasen justeras såklart beroende på vad och var man trimmar.

Det funkar inte när du är ute i skogen och röjer sly, då är det bensin som gäller.
Citera
2026-08-26, 10:37
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Det funkar inte när du är ute i skogen och röjer sly, då är det bensin som gäller.

Precis!
Där går det inte att spinga runt i kjol och makeup med sin eltrimmer.
Citera
2026-08-26, 10:42
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Röjsåg och trimmer är olika saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in