Citat:
Ursprungligen postat av
erdnaerdna
haha vad snackar du om?
För det första kommer Ozempic göra att du tappar vikt, sen om det börjar vecka 3 eller 6 är individuellt och hur du äter/motioner m.m men sen verkar Du med flera ha svårt att ta in att det är svårt att "banta" och ändra vanor när hjärnan skriker att man ska äta något onyttigt eller när man är vrålhungrig.
Ozempic exempelvis minskar aptiten och stänger av det så kallade "food noise" som pågår.
--
Klev på i tisdag,
1.75 cm
94 kg
Lite huvudvärk, annars allt cool än så länge. Ätit bra och rört på mig mer denna vecka. Kommer fortsätta varva upp för varje vecka, ingen stress MEN vi ses på minst 84kg till midsommar - allt annat är ett misslyckande

Låter som du beskriver mig😂. Samma längd och vikt nästan.
Det var en användare här som fick mig att börja. När han beskrev att man inte tänkte på mat hela tiden.
Har styrketränat i några år nu och blivit starkare och fått bättre kropp. Började med muay thai någon gång i veckan i höst. Hungern ökar med träningen. Och om man sen blir sjuk eller av andra anledningar inte kan träna på en eller 2 veckor ploppar man upp i vikt.
Hungern på kvällen var värst. Bra sömn gör att man blir mindre hungrig. Men när man har oregelbundna jobbtider, hus och barn och skit är det lättare sagt än gjort.
Men nu har jag kört ozempic sedan mitten av januari. Gått ned från 97 till 89. Men jag håller dosen på 0,5 annars kommer jag inte orka träna. Tränar mest på helgen och fick ändra att ta dosen på lördag istället för torsdag. Tog jag på torsdag orkade jag knappt äta alls och hade ingen energi på träningen.
Tänk på att undvika fet mat. Jag fick en jävla halsbränna. Snusning blev också ett problem men det har lugnat sig. Nu förstår man folk som är smala och säger att de är mätta.