2026-04-02, 07:41
Medlem
Är det ingen som vill testa animalisk kost och på så sätt garanterat bli av med sin övervikt? Måste vara sjukt tråkigt att kasta bort sina pengar på ett läkemedel som inte kommer ge en varken hälsa eller att man blir smal. Ägg och kött kan kommer garanterat ge detta. Ni har ju uppenbarligen råd. Ägg är ju typ gratis i Sverige också vilket är ovanligt bra.
Citera
2026-04-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Är det ingen som vill testa animalisk kost och på så sätt garanterat bli av med sin övervikt? Måste vara sjukt tråkigt att kasta bort sina pengar på ett läkemedel som inte kommer ge en varken hälsa eller att man blir smal. Ägg och kött kan kommer garanterat ge detta. Ni har ju uppenbarligen råd. Ägg är ju typ gratis i Sverige också vilket är ovanligt bra.

haha vad snackar du om?

För det första kommer Ozempic göra att du tappar vikt, sen om det börjar vecka 3 eller 6 är individuellt och hur du äter/motioner m.m men sen verkar Du med flera ha svårt att ta in att det är svårt att "banta" och ändra vanor när hjärnan skriker att man ska äta något onyttigt eller när man är vrålhungrig.

Ozempic exempelvis minskar aptiten och stänger av det så kallade "food noise" som pågår.

--

Klev på i tisdag,

1.75 cm
94 kg

Lite huvudvärk, annars allt cool än så länge. Ätit bra och rört på mig mer denna vecka. Kommer fortsätta varva upp för varje vecka, ingen stress MEN vi ses på minst 84kg till midsommar - allt annat är ett misslyckande
Citera
2026-04-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
haha vad snackar du om?

För det första kommer Ozempic göra att du tappar vikt, sen om det börjar vecka 3 eller 6 är individuellt och hur du äter/motioner m.m men sen verkar Du med flera ha svårt att ta in att det är svårt att "banta" och ändra vanor när hjärnan skriker att man ska äta något onyttigt eller när man är vrålhungrig.

Ozempic exempelvis minskar aptiten och stänger av det så kallade "food noise" som pågår.

--

Klev på i tisdag,

1.75 cm
94 kg

Lite huvudvärk, annars allt cool än så länge. Ätit bra och rört på mig mer denna vecka. Kommer fortsätta varva upp för varje vecka, ingen stress MEN vi ses på minst 84kg till midsommar - allt annat är ett misslyckande
Låter som du beskriver mig😂. Samma längd och vikt nästan.
Det var en användare här som fick mig att börja. När han beskrev att man inte tänkte på mat hela tiden.
Har styrketränat i några år nu och blivit starkare och fått bättre kropp. Började med muay thai någon gång i veckan i höst. Hungern ökar med träningen. Och om man sen blir sjuk eller av andra anledningar inte kan träna på en eller 2 veckor ploppar man upp i vikt.
Hungern på kvällen var värst. Bra sömn gör att man blir mindre hungrig. Men när man har oregelbundna jobbtider, hus och barn och skit är det lättare sagt än gjort.
Men nu har jag kört ozempic sedan mitten av januari. Gått ned från 97 till 89. Men jag håller dosen på 0,5 annars kommer jag inte orka träna. Tränar mest på helgen och fick ändra att ta dosen på lördag istället för torsdag. Tog jag på torsdag orkade jag knappt äta alls och hade ingen energi på träningen.

Tänk på att undvika fet mat. Jag fick en jävla halsbränna. Snusning blev också ett problem men det har lugnat sig. Nu förstår man folk som är smala och säger att de är mätta.
Citera
2026-04-06, 16:37
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Men gäsp som att inte hur många feta som helst har varit med alla rundor sedan 90-talet, allt från Akins till lchf och keto.

Vad sägs om att ta till sig kunskapen om att det handlar om en kronisk sjukdom.
Citera
2026-06-03, 01:45
Bannlyst
Citat:
haha vad snackar du om?

--

Klev på i tisdag,

1.75 cm
94 kg

Hur går det?
Citera
2026-06-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Men gäsp som att inte hur många feta som helst har varit med alla rundor sedan 90-talet, allt från Akins till lchf och keto.

Vad sägs om att ta till sig kunskapen om att det handlar om en kronisk sjukdom.

En skådespelare gick upp 40kg inför en filmroll och fick en kronisk sjukdom på köpet! =(

Efter filmen var klar gick skådespelaren ner till normalvikt. Men personen är fortfarande kronisk sjuk eller vad tycker du?

Jag tror att detta kanske ger alla en tankeställare. Börja ifrågasätta istället för att bli er påhittade sjukdom. Vem är det som klassar detta som en sjukdom? 5 gissningar! =)
Citera
2026-06-18, 15:55
Medlem
Citat:
En skådespelare gick upp 40kg inför en filmroll och fick en kronisk sjukdom på köpet! =(

Efter filmen var klar gick skådespelaren ner till normalvikt. Men personen är fortfarande kronisk sjuk eller vad tycker du?

Jag tror att detta kanske ger alla en tankeställare. Börja ifrågasätta istället för att bli er påhittade sjukdom. Vem är det som klassar detta som en sjukdom? 5 gissningar! =)

Jag tror jag vet! *räcker upp handen *

Vi blir lurade av industrin som vill få oss att äta mediciner istället för att äta rätt och bli smala igen!
Att klass överviktiga som kroniskt sjuka är så genialt. Nu kan vi sälja medicin till dem så länge de lever =)
Citera
2026-06-19, 17:40
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Klev på i tisdag,

1.75 cm
94 kg

Vad står vågen på nu då?
Citera
2026-06-20, 18:04
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Går man upp 40 kg för att sedan utan problem gå ned 40 kg för att därefter kunna hålla sig normalviktig har man givetvis ingen sjukdom. Han har ju kunnat gå ned och hålla vikten? Du bevisar ju bara min poäng genom ditt exempel.
Citera
2026-08-06, 11:19
Medlem
Hej på er!

Vill bara dela med mig i ett sista inlägg.
Jag fick i februari erbjudande att byta till Mounjaro eller till Wegovy då Ozempic inte gjorde någon nytta alls på maxdos. Jag valde Wegovy och gick upp till 2,4mg och körde det i 3 månader fram till maj månad. Efter det så bestämde jag mig att nu räcker det då det inte gjort något mer i min viktnedgång. Sen är ju Wegovy dyrare, närmare 2725:- och 495:- per månad hos Distansdoktorn (tidigare DrVikt) vilket blir en sammanlagd kostnad på 3220:- i månaden. Efter någon månads funderande så valde jag att avsluta helt. Jag håller fortfarande min vikt på 86kg och jag har heller inte längre några större problem med hungerkänslor. Jag har mer ork när jag är ute och grejar i trädgården eller går med hundarna, jag simmar och gymmar 2-3 dagar i veckan.

Man 48år
Längd 178cm
Vikt 86kg (startvikt 104kg)
Midjemått 93cm (start 116cm)
BMI 27,14 (start 32,8)

Jag hoppas att ni andra lyckas lika bra!
Citera
2026-08-25, 22:34
Medlem
Hej!

Hade ozempic för något år sedan. Gick ner 10 kg... har gått upp igen.

Vart är billigast att gå med? Hade dr vikt förr. Betalade 495 i månaden + sprutan.

Vad är det bästa nu... är det mounjaro? Kan man få penna så man klickar fram som med ozempic?
Citera
2026-08-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelargonblad2022
Hej!

Hade ozempic för något år sedan. Gick ner 10 kg... har gått upp igen.

Vart är billigast att gå med? Hade dr vikt förr. Betalade 495 i månaden + sprutan.

Vad är det bästa nu... är det mounjaro? Kan man få penna så man klickar fram som med ozempic?

Mounjaro är bättre än ozempic enligt flera studier. Det billigaste är att köpa från utlandet.
Det går bra att klicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in