2026-08-25, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Så chrippa körde den lagliga vägen?
Du fick svar på din fråga.
Men ja. Stämmer det att han var i Spanien och om testet gav utslag för det så var det helt lagligt .. och mig veterligen blev han väl inte åtalat för något heller.
Senast redigerad av micro113 2026-08-25 kl. 22:13.
Citera
2026-08-25, 22:13
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du fick svar på din fråga.
Men ja. Stämmer det att han var i Spanien och testet gav utslag för det så var det helt lagligt .. och mig veterligen blev han väl inte åtalat för något heller.

Finns väl bevis att han spruta det i skinkan på sig i Sverige som lilla frun gladeligen delade med sig av på internet hon är bra duktig lilla frun på att förlöjliga sin man.
Citera
2026-08-25, 22:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Finns väl bevis att han spruta det i skinkan på sig i Sverige som lilla frun gladeligen delade med sig av på internet hon är bra duktig lilla frun på att förlöjliga sin man.
Nej, vad skulle det vara för bevis menar du?
Citera
2026-08-25, 22:19
Medlem
Citat:
Återigen, inte lätt att hålla reda på alla datum med hänsyn till hur länge och mycket Julia obstruerat och jävlas å husse Jockibois vägnar.

Värre är när man om du klipper sönder dokumenten för att man inte vill visa helheten.

Jag tycker Jockiboi, Anjo och Rask bör skänka intäkterna för det förtal, lögner och sabotage de ägnat sig åt sedan januari 2024. Julia har ju inga pengar att bidra med, hon har ju sprungit med tiggarhatten hela tiden.
Det vore skäligt.

Ja, det är verkligen äckligt att försöka kapitalisera på ett barns utsatthet!

Vet du anledningen till att kräket gick till domaren och uppgav att ha ville att myndigheterna skulle omhänderta barnet genom LVU så sent som 2025...?

Min misstanke är att rörde sig om en klassisk divide et impera-taktik: om inte jag får ha henne, så ska inte Julia ha henne.

Så liten tror jag han var. Sen ångrade han sig. Det skulle hursomhelst förklara hans sjuka agerande.
Citera
2026-08-25, 22:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, det är verkligen äckligt att försöka kapitalisera på ett barns utsatthet!

Vet du anledningen till att kräket gick till domaren och uppgav att ha ville att myndigheterna skulle omhänderta barnet genom LVU så sent som 2025...?

Min misstanke är att rörde sig om en klassisk divide et impera-taktik: om inte jag får ha henne, så ska inte Julia ha henne.

Så liten tror jag han var. Sen ångrade han sig. Det skulle hursomhelst förklara hans sjuka agerande.
Han har inte gått till någon domare och sagt det. Sluta förvränga.
Citera
2026-08-25, 22:39
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Jaha? Så vad är då skillnaden att kalla det för kopparsnok?
Är det för chrippa sa det?

Och Nej! Det kallas INTE för kopparorm.

Jag skrev ju det tidigare. Kopparorm som det ofta (felaktigt) kallas är egentligen en ödla. Och en snok är en orm. Kopparsnok är chrippas korkade ord.
Till och med skansen-jonas säger att många kallar kopparödla för kopparorm.
Citera
2026-08-25, 23:02
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tja, ja, Anjo är ju en skitstövel av orimliga mått så varför inte försöka vara lite, lite större och bättre än så...?

Du tycker annorlunda?

Har dom deklarerat att skänka pengarna till henne?
Sen vet du eller jag inte om dom kommer skänka pengar till henne. En sån sak, gör man i det tysta. Lite som att skänka pengar till röda korset. Skänker du pengar för att skyta om det? Eller skänker du pengar för du är godhjärtad?
Gör du det sistnämnda, behöver man inte berätta för hela världen.
Citera
2026-08-25, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Jag kan sammanfatta! Egentligen är det inget nytt.

Hela videon bygger på att visa upp delar av Chrippa och Julias SMS-konversationer från perioden februari 2025 till december 2025. Det är alltså två vuxna människors tjafsande. De bevisade att Julia och Chrippa tjafsade om badhusbesök 2025.

De förklarar inte varför Chrippa har lyst med sin frånvaro i dotterns liv sedan slutet av 2025 och under hela 2026.

Det riktas kritik mot Julia för att hon ställer krav på Chrippa, dvs övervakat umgänge i hemmet utan Linnea.
Vårdnadshavare har ju skyldighet att skydda barnet mot miljöer som bedöms otrygga. Våld, olagliga substanser m.m har ju förekommit i Chrippa och Linneas hem enligt polisförhör och utredningar, så hon har juridiskt stöd i de krav hon ställt.

Hela videon är med andra ord rätt irrelevant och besvarar inte kritiken över hans ageranden och frånvaro som förälder här och nu, snarare en klassisk avledningsmanöver.

Precis bra sammanfattning. Sammanhanget varför Julia motarbetar Christopher att ha kontakt med C nämns inte. Alltså är avsnittet irrelevant och meningslöst.
Citera
2026-08-25, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Ännu mera kortfattat: Julia tog sitt föräldraansvar

Ja men hos dessa psykopater handlar det inte om C rätt utan om Christophers 😄
Citera
2026-08-25, 23:11
Avslutad
Citat:
Är det lagligt att använda testo på spruta i Sverige?

Man måste ha recept då, han kanske fått det pga kvinnobrösten han börjat få.
Citera
2026-08-25, 23:14
Avslutad
Citat:
Nej, hon har inget juridiskt stöd för att hindra umgänget.
Det är liksom inget man får sitta och hitta på själv.
Hade hon haft det så hade inte heller LVU kommit i fråga, utan då hade de helt sonika överfört vårdnaden till henne.

Hela videon är mycket relevant om man inte - som du - vill sitta och försvara de övergrepp som Julia och Jockiboi gjort på barnet genom att förhindra umgänget och baktala hennes far.

Vet du vad. Om Julia beter sig så illa varför tar ni det inte den juridiska vägen när han släpps? Istället för att hålla på att kriga på Youtube, Sociala medier och här.
Citera
2026-08-25, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Givetvis besvaras ingen kritik, finns väl ingen som är förvånad över det.. Finns det ett enda sms, som visar avsändare, mottagare, datum och klockslag?

Om dokumentären ska tas seriöst borde Julia fått chans att medverka. Nu är ju skaparna väldigt partiska. Precis som hatet blir detta papperskorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in