Citat:
Ursprungligen postat av
christerst
Det finns 10000 olika AI-sidor. Alla är positiva därför att de är betalade av AI-geeks såklart, geekesns geek, inget är förstås direkt. Det är en värdelös teknik, men med jävligt proffsig marknadsföring och framför allt - proffsig makt. De trycker på alla skiten vare sig de vill det eller ej. Jag vill det ej.
AI är värdelös skit som prackas på folk som arbetar. Just exakt det - arbetar. Vilket förlänar det hela en touche av "seriositet". Det är det "seriösa" med det. Och rätt smart av AI-bros, alla AI-bros är för övrigt i samarbete, Google, Amazon, Microsoft, Apple, Nvidia - det är exakt som Opec (oljekartellen) med den skillnaden att GAFAM alla har sina huvudkontor och sina ekosystem på samma lilla plätt, som är Bay Area, Calfonraoa, dvs San Francisco med omnejd. Rätt sjukt. Men den lilla plätten av jorden ÄGER resten av jorden. Sätt en fucking atombomb utanför kusten och kör en tsunami över skiten!!!
Det sjuka är att dessa Californa-företag även äger formaten JPEG, Word, Visa och Mastercard och kan med en handvändning förstöra alla dina "sparade" filer för gott. Som knappast är särskilt sparade alltså. Det gäller även betalsystemen Visa, Mastercard. Allt ägt av amerikanska företag.
Samtidgit sitter något fet, tysk fitta från IVA, Kungliga Vetenskapsakademin, och påstår att AI är så BRAAA och en massa annat tyskt svammel (hon kan liksom inte uttala svenska ord, vilket hon, den tyska fittan, dessutom är stolt över). Jag klarar bara inte av tysk brytning, jag dör.
Sen upprepar den tyska feta fittan exakt de orden som finns i varenda mejl om AI just nu. Det är exakt det hon gör. Som en jävla Hitler Jugend. Dessutom stolt alltså över sin brist på uttalsfärdighet.
Hur kan ens IVA, som jag hade respekt för, städsla ett sådant totalsågspån. Har noll respekt för IVA och skiter totalt vad dom tänker om mig förstås också.
Hur kan man vara stolt över inkompetens? En tysk nazist kan förstås det. Som en IVA-tyskfitta som hålls under armaran av IVA, som ingen lyssnar på. Men med regimbyte hoppas jag också att nazisiska tyska IVA-fittor åker ut. Sverige är värt mer än nazistiska tyskluder! Vi ska öht minimera tyskar till ett minimum för att säkerställa kvalitet på livet. Döda naziludren eller skicka ut dem ur Sverige! Ingen skit vi behöver!