2026-08-25, 10:56
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har inte lyssnat på debatten (än), men har läst den här tråden. Kunde dock inte se en enda kommentar om Elsa Widdings parti Ambition Sverige.

Gjorde de inget alls intryck? En bekant till mig är medlem och det känns som att han och övriga sympatisörer är övertygade om att de ska ta sig över spärren. Blir förbannade när någon ifrågasätter partiets storhet.

Haha, hon röstade ju emot regeringen härom nyssens om skärpta krav för medborgarskap. Köpt av MP.
Citera
2026-08-25, 10:58
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Folk på Flashback har beklagar sig över extremismen från vänstern de senaste 15-20 åren. Nu vill ni ha in extremism från högern istället 😳 Borde ni inte ha lärt er att extrempolitik inte leder till nått vettigt.

Det vi lärt oss från extremismen är att den tenderar att bli allt mer radikal med tiden dessutom.

Det som är extremt är den politik som förs nu.
Citera
2026-08-25, 11:12
Medlem
Klåpardebatt. Att bjuda in Knapptryckarna som är fullt av konspirationsteoretiker, fyllon och som styrs av en fullkomligt maktgalen psykbrytshippie bör tala om vad vi är i för rum. Skönt iallafall att skojarpartier som AfS får diskutera med partier och personer av samma kaliber.

Var är nästa debatt? Cirkus Brazil Jack? Får vi kanske se Fritjof Persson, Håkan Bergmark, Gustav Kasselstrand och alla tre medlemmar i Kalle Anka partiet göra upp i en intellektuell kamp mellan sveriges skarpaste hjärnor medan allesammans uppträder i arbetsuniform? Stor röd näsa, vitt smink och fallskärmsbraxor?
Citera
2026-08-25, 12:37
Medlem
Syrons avatar
Kommentarerna på debatten bara kryllar av AFSare, verkar inte vara så intresserade av annat än att slänga ur sig slogans och ockupera debatten.
Citera
2026-08-25, 12:54
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja jag minns också nån sån samling.
Hon från Big Brother var där med Unika Partiet.

Det är minnet av dessa "debatter" som gör jag inte orkat kolla på youtube klippet. Kan ingen skriva om det är värt titta på och vad man får ut av det?

Sluta med all OT annars anmäler jag era inlägg.

Jo men men det var mycket pågrund av Robert Aschberg. Alla hans program var sådär kaos artade. Det skulle väcka anstöt. Folk skulle förnedras.

Förnedrings tv.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-08-25 kl. 13:10.
Citera
2026-08-25, 16:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
"Hejsan alla svartskallar och gräddbollar, hejsan alla ni gula och blå" (dansken återigen) brukade jag och polarna citera i tid och tid runt 2006-07

Samma för oss! Det jag dock inte gillade med gammeldansken var hans ateism och hans motstånd mot ALL religion.
Citera
2026-08-25, 17:39
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Många står och väger mellan Afs och ÖP. Gustav är tydlig vad det är för politik han vill föra. Allard däremot är väldigt luddig i många områden. Hade varit intressant för allmänheten att höra var de skiljer sig åt. Det är väldigt tråkigt att Allard inte vågar ta debatten.

Jag tvivlar starkt på att många står och väger mellan AFS och ÖP. Så gott som alla som någonsin övervägt båda alternativen har nog gjort sitt val redan.

De som inte ens tycker att det var pinsamt när AFS vid senaste torgmötet släppte fram väljare till mikrofonen, varav den första ville byta sin get mot frihet medan den andra läste upp ett långt, förfalskat "citat av Solzjenitsyn" om hur judarna begick bolsjevikrevolutionen därför att de är onda och ville förslava och mörda ryssar, kommer att rösta på AFS.

Örebropartiet prioriterar tydligen inte att locka över den väljargruppen, utan vill istället tilltala, du vet, normala svenskar som tröttnat på massinvandring och slöseri med skattemedel.

Mer konkret: AFS försöker samla alla som ogillar massinvandring, Nato, EU, USA, Israel, Västvärlden, globalism, USA, sionism, judar, banker, Trump, USA, Ukraina, upprustning, vacciner, Nato, USA, Nato, USA och USA, men som gillar Sverige, Ryssland, Kina, Iran och Hamas, samt gärna flörtar med konspirationsmuppar av alla möjliga slag.

ÖP försöker samla alla som ogillar massinvandring och slöseri med skattemedel, men som gillar Sverige och det svenska folket.

Vad skulle de sistnämnda någonsin kunna vinna på att debattera med de förstnämnda?

Är det inte skitbra att det finns ett parti med radikal invandringspolitik som inte kräver att deras väljare ska hata Nato, EU, USA och Israel lika mycket som de hatar massinvandring?

Måste alla radikala invandringskritiker dras in i det antivästliga, "antiglobalistiska" ghettot för att neutraliseras?
Senast redigerad av Threadkiller 2026-08-25 kl. 17:59.
Citera
2026-08-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Samma för oss! Det jag dock inte gillade med gammeldansken var hans ateism och hans motstånd mot ALL religion.

Hehe, ja alltså även jag (som nog är en agnostiker) led av att se hur den snälla gamla damen (hon såg ju ut som en snäll mormor som bjuder på saft & kanelbullar! ) tvingades trycka tillbaka den fulla danskjävelen!

Jag läste nånstans (här på FB tror jag faktiskt, måste ha varit Jimmy Windeskogs gamla konto?) att enligt Marc så bjöd TV3 & produktionsbolaget gästerna på generösa mängder dryck (vatten & alkohol) innan de började filma. Nästan samtliga nöjde sig med alkoholfritt (dvs vatten) medan dansken från NU hade svårt att hålla sig borta från alkoholen (därav hans odrägliga beteende hela programmet) jaja...är det Robert Aschberg som är programledare blir det ju "trash-TV", vad väntar man sig? x-D

Visst att de flesta kör med nätet & live-streaming idag, men jag vill se nån sån här debatt på klassisk "linjär TV" igen (alltså typ denna som debatteras i tråden)
Citera
2026-08-25, 19:07
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Vilka stollar..
Citera
2026-08-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag tvivlar starkt på att många står och väger mellan AFS och ÖP. Så gott som alla som någonsin övervägt båda alternativen har nog gjort sitt val redan.

De som inte ens tycker att det var pinsamt när AFS vid senaste torgmötet släppte fram väljare till mikrofonen, varav den första ville byta sin get mot frihet medan den andra läste upp ett långt, förfalskat "citat av Solzjenitsyn" om hur judarna begick bolsjevikrevolutionen därför att de är onda och ville förslava och mörda ryssar, kommer att rösta på AFS.

Örebropartiet prioriterar tydligen inte att locka över den väljargruppen, utan vill istället tilltala, du vet, normala svenskar som tröttnat på massinvandring och slöseri med skattemedel.

Mer konkret: AFS försöker samla alla som ogillar massinvandring, Nato, EU, USA, Israel, Västvärlden, globalism, USA, sionism, judar, banker, Trump, USA, Ukraina, upprustning, vacciner, Nato, USA, Nato, USA och USA, men som gillar Sverige, Ryssland, Kina, Iran och Hamas, samt gärna flörtar med konspirationsmuppar av alla möjliga slag.

ÖP försöker samla alla som ogillar massinvandring och slöseri med skattemedel, men som gillar Sverige och det svenska folket.

Vad skulle de sistnämnda någonsin kunna vinna på att debattera med de förstnämnda?

Är det inte skitbra att det finns ett parti med radikal invandringspolitik som inte kräver att deras väljare ska hata Nato, EU, USA och Israel lika mycket som de hatar massinvandring?

Måste alla radikala invandringskritiker dras in i det antivästliga, "antiglobalistiska" ghettot för att neutraliseras?

Det är uppenbart att EU är en stor bromskloss för de som vill stoppa massinvandringen. Givetvis blir det mycket svårare att stänga gränserna och skicka ut packet när man bara är en vasallstat.
Citera
2026-08-25, 20:45
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetaBurgarn
Det är uppenbart att EU är en stor bromskloss för de som vill stoppa massinvandringen. Givetvis blir det mycket svårare att stänga gränserna och skicka ut packet när man bara är en vasallstat.

Fast vi är inte bara en vasallstat. Vi är en medlemsnation, därtill en nettogivare. Det är skillnad. En regering som är tillräckligt handlingskraftig i invandringsfrågan för att vilja skicka ut packet, kommer också att vara handlingskraftig nog att säga att ifall EU sätter käppar i hjulet för detta, kommer vi att begära utträde. Och EU kommer då att välja att inte sätta käppar i hjulet, eftersom de flesta trots allt anser det viktigare att hålla ihop unionen än att översvämma den med blattar.

Det är lite annorlunda om man är Grekland och beroende av EU-pengar. Då är det EU som sitter med trumf på hand eftersom du aldrig kommer att begära utträde på riktigt.

Men EU är summan av sina medlemsstater, och ifall tillräckligt många EU-länder går över till den rätta och goda sidan (dvs vill kasta ut packet) kommer EU som helhet också att verka i den riktningen istället för tvärtom som är fallet idag.

Jag säger alltså inte att du ska vara för (eller emot) EU-medlemskapet, jag konstaterar bara att det är dumt att göra en så stor grej av det, utmåla EU som ondskans hemvist med hjälp av illa grundade konspirationsteorier om "Kalergiplanen", och alienera alla svenskar som är neutrala eller positiva till EU.

Sverige hade haft massinvandring med eller utan EU. Medlemskapet är frivilligt och det är bara att hota med att säga upp det (och om nödvändigt göra det) ifall de går emot våra vitala intressen.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-08-25 kl. 20:48.
Citera
2026-08-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Fast vi är inte bara en vasallstat. Vi är en medlemsnation, därtill en nettogivare. Det är skillnad. En regering som är tillräckligt handlingskraftig i invandringsfrågan för att vilja skicka ut packet, kommer också att vara handlingskraftig nog att säga att ifall EU sätter käppar i hjulet för detta, kommer vi att begära utträde. Och EU kommer då att välja att inte sätta käppar i hjulet, eftersom de flesta trots allt anser det viktigare att hålla ihop unionen än att översvämma den med blattar.

Det är lite annorlunda om man är Grekland och beroende av EU-pengar. Då är det EU som sitter med trumf på hand.

Men EU är summan av sina medlemsstater, och ifall tillräckligt många EU-länder går över till den rätta och goda sidan (dvs vill kasta ut packet) kommer EU som helhet också att verka i den riktningen istället för tvärtom som är fallet idag.

Jag säger alltså inte att du ska vara för (eller emot) EU-medlemskapet, jag konstaterar bara att det är dumt att göra en så stor grej av det, utmåla EU som ondskans hemvist med hjälp av illa grundade konspirationsteorier om "Kalergiplanen", och alienera alla svenskar som är neutrala eller positiva till EU.

Sverige hade haft massinvandring med eller utan EU. Medlemskapet är frivilligt och det är bara att hota med att säga upp det (och om nödvändigt göra det) ifall de går emot våra vitala intressen.

Det är en extrem förlustaffär rent ekonomiskt för Sverige, så det borde vara en viktig fråga för ÖP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in