2026-08-16, 23:39
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
En ny studie pekar på att fertiliteten sjunker i de länder som infört samtyckeslagstiftning. Samtidigt ökar aborter och spridning av könssjukdomar.
https://www.svd.se/a/8pRreG/samtyckeslagen-kan-leda-till-lagre-fertilitet

Vi har passerat tipping point. Män börjar tycka att det inte längre är värt det. Med kvinnor som får en allt mindre attraktiv personlighet, får allt fler krav, ger allt mindre tillbaka och ovanpå det riskerar att mannen åker in i fängelse.
Citera
2026-08-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Vi har passerat tipping point. Män börjar tycka att det inte längre är värt det. Med kvinnor som får en allt mindre attraktiv personlighet, får allt fler krav, ger allt mindre tillbaka och ovanpå det riskerar att mannen åker in i fängelse.

Eller så är det alltfler män som fått en allt mindre attraktiv personlighet. Fertiliteten gick ju ner innan samtyckeslagen.
Citera
2026-08-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Inte alls skulle jag tro.

Det är andra faktorer som ligger bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Visst beror det på många faktorer. Vilka andra faktorer menar du?

Mäns undermåliga hygien ligger nog högt på listan.
Citera
2026-08-24, 18:01
Medlem
Citat:

Detta säger en tidigare Nobelpristagare i ekonomi kan vara en förklaring till minskat barnafödande. Iaf. i USA. Kolla länken.

https://www.msn.com/sv-se/livsstil/other/m%C3%A4n-som-inte-tar-ansvar-ger-f%C3%A4rre-barn/ar-AA2aOgTY?ocid=msedgdhp&pc=HCTS&cvid=6a8c693385a84f 0abc0e46d296366253&ei=13
Citera
2026-08-24, 18:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Mäns undermåliga hygien ligger nog högt på listan.
Att en del kvinnor luktar bajs i hugget när de står i doggy position minskar säkert barnafödandet en del. Annars är det nog mest feminismen.
Citera
2026-08-25, 09:17
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Detta säger en tidigare Nobelpristagare i ekonomi kan vara en förklaring till minskat barnafödande. Iaf. i USA. Kolla länken.

https://www.msn.com/sv-se/livsstil/other/m%C3%A4n-som-inte-tar-ansvar-ger-f%C3%A4rre-barn/ar-AA2aOgTY?ocid=msedgdhp&pc=HCTS&cvid=6a8c693385a84f 0abc0e46d296366253&ei=13

Vad hade det med artikeln jag länkade till att göra? Du vill blunda för vissa fakta som vanligt?
Citera
2026-08-25, 16:22
Medlem
Citat:
Vad hade det med artikeln jag länkade till att göra?

Den återknyter till trådstarten. Och visar vad som kan påverka minskat barnafödande i USA. Och kanske andra delar i väst. Läs länken. Vi har ju diskuterar sådant.

Raderade delar av dina felaktiga uppgifter om mig. Höj nivån!
Citera
2026-08-25, 17:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Den återknyter till trådstarten. Och visar vad som kan påverka minskat barnafödande i USA. Och kanske andra delar i väst. Läs länken. Vi har ju diskuterar sådant.

Raderade delar av dina felaktiga uppgifter om mig. Höj nivån!

Jaha. Men såg du artikeln jag ursprungligen länkade till och vad har du för kommentar om dess innehåll?

Alltså att forskningen visar att samtyckeslagen minskar barnafödandet. Det är väl ett bra exempel på vad trådskaparen lyfter fram eller hur?
Citera
2026-08-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att en del kvinnor luktar bajs i hugget när de står i doggy position minskar säkert barnafödandet en del. Annars är det nog mest feminismen.

Ja, näsor i rövar brukar inte leda till att det blir barn.
Citera
2026-08-25, 19:27
Medlem
Citat:
Jaha. Men såg du artikeln jag ursprungligen länkade till och vad har du för kommentar om dess innehåll?

Alltså att forskningen visar att samtyckeslagen minskar barnafödandet. Det är väl ett bra exempel på vad trådskaparen lyfter fram eller hur?

Jag har inte hunnit kolla på den ännu.

Vad har du för åsikt om det jag länkade till?

Vilken forskning visar på det? Barnafödandet minskar nämligen i alla länder, förutom vissa afrikanska länder. Det är inte ett svenskt fenomen.
Citera
2026-08-25, 19:36
Avslutad
Det känns inte riktigt rätt att oaktsamma män hamnar i samma fack som dem som tilltvingat sex medelst våld, dvs våldtäkt i sin ursprungliga form.

Sen undrar jag vad som händer med männen som anpassar sig till modern lagstiftning. Kommer kvinnor tycka att de blir för tråkiga i sängen?
Citera
2026-08-25, 20:34
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretary
Det känns inte riktigt rätt att oaktsamma män hamnar i samma fack som dem som tilltvingat sex medelst våld, dvs våldtäkt i sin ursprungliga form.

Sen undrar jag vad som händer med männen som anpassar sig till modern lagstiftning. Kommer kvinnor tycka att de blir för tråkiga i sängen?

Jag tycker sex har blivit mer spännande sedan jag anammade min roll som våldtäktsman.

Det ger extra nerv i tillvaron varje gång telefonen ringer dagarna efter och man undrar om det är polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in