2008-01-11, 20:16
Medlem
hataspams avatar
Jaha, nu har man upplevt även detta då...

Blir uppvaktad av en gift man på jobbet. Han är väldigt fin och vi har ofta kul ihop, men han är gift.

Nu är det så att vi vid ett festligt tillfälle kom lite för nära, dock inte allt för nära.
Efter den incidenten har han uppvaktat mig. Jag har sagt att jag inte tycker att det är OK, men han har stått på sig. Han säger att han är osäker på vad han känner, att han hela tiden tänker på mig och vill lära känna mig bättre. Vi tog en fika, jag gillar honom trots allt. Nu verkar det som att han vill ses mer regelbundet, han gör dock inga närmanden eftersom han är gift. Detta känns för mig nästan värre än ett ONS ur äktenskapssynvinkel. Jag tror att han är lite kär i mig. Han säger att det saknas något i äktenskapet, men han är osäker på om han vill skiljas. Han funderar. Om han ska skiljas, säger han, är det inte pga mig, utan pga att äktenskapet inte funkar. Säger att han inte känner som han borde i äktenskapet, men att det känns egoistiskt att göra något åt det. Det är dessutom jobbigt med husförsäljning och barnen far illa av skilsmässa.
Problemet är att vi dras till varandra och jag är rädd att den som skulle gå som förlorare ur detta är jag. Han har sagt att han funderar på om han och jag ska göra ngt stort av vår relation och att det kanske inte blir jag som går förlorande ur detta. Högst förvirrande situation.
Vad säger ni?
Citera
2008-01-11, 20:20
Medlem
Anden81s avatar
För mig låter det som att du nog med stor sannolikhet blir den som går förlorande ur det hela om ni gör något innan hans äktenskap är över.

Hans samvete(om han har nåt) kommer alltid att finnas där för sin fru.
Risken är stor att han går tillbaka till äktenskapet.
Citera
2008-01-11, 20:28
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hataspam
Jaha, nu har man upplevt även detta då...

Blir uppvaktad av en gift man på jobbet. Han är väldigt fin och vi har ofta kul ihop, men han är gift.

Nu är det så att vi vid ett festligt tillfälle kom lite för nära, dock inte allt för nära.
Efter den incidenten har han uppvaktat mig. Jag har sagt att jag inte tycker att det är OK, men han har stått på sig. Han säger att han är osäker på vad han känner, att han hela tiden tänker på mig och vill lära känna mig bättre. Vi tog en fika, jag gillar honom trots allt. Nu verkar det som att han vill ses mer regelbundet, han gör dock inga närmanden eftersom han är gift. Detta känns för mig nästan värre än ett ONS ur äktenskapssynvinkel. Jag tror att han är lite kär i mig. Han säger att det saknas något i äktenskapet, men han är osäker på om han vill skiljas. Han funderar. Om han ska skiljas, säger han, är det inte pga mig, utan pga att äktenskapet inte funkar. Säger att han inte känner som han borde i äktenskapet, men att det känns egoistiskt att göra något åt det. Det är dessutom jobbigt med husförsäljning och barnen far illa av skilsmässa.
Problemet är att vi dras till varandra och jag är rädd att den som skulle gå som förlorare ur detta är jag. Han har sagt att han funderar på om han och jag ska göra ngt stort av vår relation och att det kanske inte blir jag som går förlorande ur detta. Högst förvirrande situation.
Vad säger ni?

Jag tycker att du ska säga åt honom att gå till sin fru och berätta att det är någonting som inte stämmer. Sen om de beslutar sig för att gå skilda vägar eller ta tag i problemen och fortsätter sitt förhållande har du faktiskt ingenting med att göra.

Det är enda sättet jag ser att du skulle kunna gå rakryggad ur det här, dessutom hjälper du honom att ta tag i sina problem. Är det så att de skiljer sig kan du utan att känna skuldkänslor umgås med honom, är det så att de inte gör det så kan du ändå stå rakryggad om du någon gång skulle träffa hans fru.

Men det är bara min åsikt.
Citera
2008-01-11, 21:00
Avslutad
Tyvärr

en del män vill ha grädde på moset..tror att han vhar ett vänskapsförhållande med sin fru,kanske litte dött..men artt han smickras av att du uppskattar honom och att han gärna vill ha sex utan att det upptäcks.Kanske i slutändan skuldbelägga dig om du kräver för mycket.
Betyder man något så bör man satsa allt.Igentligen är det mest rakryggat att gå ifrån något för att sedan starta om på nytt-inte minst om man har barn.
Citera
2008-01-11, 21:04
Medlem
HaHa

Han är helt klart en player.

Tänk på att det han gör mot sin fru gör han med största sannorlikhet mot dig senare om ni blir ihop
Citera
2008-01-11, 21:21
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faffner
HaHa

Han är helt klart en player.

Tänk på att det han gör mot sin fru gör han med största sannorlikhet mot dig senare om ni blir ihop
Jupp, min pappa är en player och han har aldrig gjort slut på ett förhållande innan han börjat ett annat och han går till nästa när han blir avslöjad och utkastad.

En gång otrogen, alltid otrogen.
Citera
2008-01-11, 22:07
Medlem
Citat:
Han säger att det saknas något i äktenskapet, men han är osäker på om han vill skiljas. Han funderar. Om han ska skiljas, säger han, är det inte pga mig, utan pga att äktenskapet inte funkar. Säger att han inte känner som han borde i äktenskapet, men att det känns egoistiskt att göra något åt det. Det är dessutom jobbigt med husförsäljning och barnen far illa av skilsmässa.

Han vill ligga med dig. När han gjort det och du inte är ny och intressant längre så går han tillbaka till sin fru. Player. Därför ska du inte tillåta att något händer så länge han är gift, om du letar något seriöst.
Citera
2008-01-11, 22:13
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazel
Han vill ligga med dig. När han gjort det och du inte är ny och intressant längre så går han tillbaka till sin fru. Player. Därför ska du inte tillåta att något händer så länge han är gift, om du letar något seriöst.

Jag tycker inte att man är riktigt seriös heller om man sitter och suktar och har hemliga trånande dejter med en annan tjej. Det man inte törs säga till den man lovat trohet, ska man heller inte göra. En bra grundregel.
Citera
2008-01-11, 22:26
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazel

Tyvärr är ju många män sådana att dom inte vill vara ensamma, dom lämnar ju sällan sin fru för att leva själva utan för att dom har träffat någon annan. Dessvärre tror ju inte jag att män lämnar sin fru för att dom har fikat några ggr med en "ny" tjej och känner sig lite kära , tror inte männen ger upp sin trygghet hemma för någon som dom inte är 100 säker på.
Jag har ett par vänninor som har råkat ut för det här och dom har varit tillsammans i minst ett halvår innan de männen har "vågat" lämna sina fruar.
Citera
2008-01-11, 22:30
Medlem
Killen vill ha lite spänning i sitt liv. Mest troligt är han inte på något sätt intresserad av att lämna lilla frugan. Du är nog tyvärr bara hans lilla verktyg ur tristessen. Det är antagligen inget han själv är medveten om så bli inte sur på honom. Men gå inte vidare i det där. Det kommer nästan aldrig nåt gott ur sånt där...
Citera
2008-01-11, 23:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Vad säger ni?

Att han låter som en klassisk velkuk i sagan om kakan.

Jag föredrar människor som är rakryggade med sina avsikter istället för att tramsa.
Citera
2008-01-12, 00:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.

Jag har ett par vänninor som har råkat ut för det här och dom har varit tillsammans i minst ett halvår innan de männen har "vågat" lämna sina fruar.

Noll attraktivt.

Killar som varit singlar ett tag är för mig betydligt mer intressanta än "nysinglar" och martyrer som sitter i risiga relationer och hoppas på räddning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in