2026-08-25, 10:00
Medlem
trazkeis avatar
Vad hände egentligen med Elias Andersson? När han var i Djurgården för ett par år sedan var han nästan landslagsmässig. Nu harvar han i Nordic? Bara 30 år gammal också.
Citera
2026-08-25, 10:34
Medlem
KickAss-1337s avatar
Men hallå, var är alla DIF/Bajenekonomer?? Vår kvartalsrapport är ju faktiskt släppt idag, är det inte dags att sätta tänderna i den?
Citera
2026-08-25, 10:37
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Men hallå, var är alla DIF/Bajenekonomer?? Vår kvartalsrapport är ju faktiskt släppt idag, är det inte dags att sätta tänderna i den?

Lugnt nu eller? Skönt!
Citera
2026-08-25, 10:55
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Underprestationer? de senaste 5 åren har man i fallande ordning kommit på plats 2, 5,11, 3, 7. Det är verkligen inte dåligt och givet truppen samt finanserna stundtals helt briljant. Och jo vi har nog nästan alla kollat AS före 2015.
Sen är det väl inget krav att ha följt Allsvenskan i x antal år för att få skriva i tråden så vitt jag vet. Isåfall hade det väl varit monolog för Lunkan här inne. 2015 är ändå 11 år sedan till alla gamla stofiler som sitter och snackar 98 som att det var igår..

Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Mycket bygger på att vi tar ledningen, annars klappar vi ihop.
Det har väl mycket att göra med att ni är bra på att kontra. När ni ska föra matcherna mot lågt stående lag torskar ni ofta av den anledningen. Får ni in första målet kan ni ligga bekvämt och sen ställa om. Därav att det gärna rinner på när ni väl vinner.
Citera
2026-08-25, 10:56
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Något intressant som framkom? Är ekonomin räddad?
Citera
2026-08-25, 11:00
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Något intressant som framkom? Är ekonomin räddad?

Inte rikast i Allsvenskan men nog är det trevliga siffror för en gångs skull.
Citera
2026-08-25, 12:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Inte rikast i Allsvenskan men nog är det trevliga siffror för en gångs skull.
Ni har varit bra på att slösa bort pengarna på skit alla andra gånger ni fått pengar över. Bara hoppas att allt är sig likt även denna gång. Lycka till.
Citera
2026-08-25, 12:30
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ni har varit bra på att slösa bort pengarna på skit alla andra gånger ni fått pengar över. Bara hoppas att allt är sig likt även denna gång. Lycka till.

Är väl enda sättet för er att rå på oss så det förstår jag att du tycker.
Citera
2026-08-25, 13:09
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Är väl enda sättet för er att rå på oss så det förstår jag att du tycker.
Och vice versa. Enda sättet ni kan ro på oss andra, över tid, är att ha minst lika bra eller bättre förutsättningar.

Bäst förutsättningar tenderar att vinna mest i slutändan.
Citera
2026-08-25, 14:44
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Sen är det väl inget krav att ha följt Allsvenskan i x antal år för att få skriva i tråden så vitt jag vet. Isåfall hade det väl varit monolog för Lunkan här inne. 2015 är ändå 11 år sedan till alla gamla stofiler som sitter och snackar 98 som att det var igår..

Det har väl mycket att göra med att ni är bra på att kontra. När ni ska föra matcherna mot lågt stående lag torskar ni ofta av den anledningen. Får ni in första målet kan ni ligga bekvämt och sen ställa om. Därav att det gärna rinner på när ni väl vinner.
hahaha nej nej jag vill verkligen att alla ska få skriva, tror du missförstod mig och ja. Ingen vill läsa en Lunkan-monolog...
Citera
2026-08-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Såg någon statistik som sa att ni överpresterar erat xG rätt ordentligt.
Du anklagar mig för att inte se matcher, jag antar att du tycker ni varit brillianta i erat spel i år då? Jag tycker det har varit rätt tafatt och inte värdigt ett lag så högt upp. Men fotboll går ut på att vinna matcher. 🤷

Ja och det har jag också noterat. Våran anfallsuppsättning var kraftigt försvagad i våras. Nu har Carlstrand tillkommit som har fått en ganska bra start. Mitt långvariga missnöje ligger i defensiven. Vi brukade alltid ha ett tungt försvar. På senare år är det ett par ovärdiga resultat. Tänker då främst på Elfsborg borta 6-0, Malmö borta 5-0 och nu senast Örgryte hemma 0-3.. jag kan ta en skitförlust med uddamålet men att det ska rinna in massa mål är inte AIK:s Dna. Lika lite som att vi ska gå och vinna med 5-0 osv. Jag vill återgå till stabila resultat som håller över en hel säsong. Då kan vi börja jobba in en titel igen. Denna säsong har sina ups and downs men i helhet tycker jag Riveiro har fått liv i de yngre förmågorna vilket jag välkomnar. Spelmässigt en uppgradering från ifjol och de närmsta åren dessförinnan. Sen har jag respekt för Bajare som genomled tidigt 10-tal och åren innan det var ibland hädiskt men ni har ju jobbat hårt för att vara där ni är idag. Var du en av dem som bevittnade eran banter era med Chilenar-kvartetten, Rami Shaaban och andra bottenskrap ska du ha Kudos.
Citera
2026-08-25, 16:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sidleds måste ju sitta löst, och det är nog inte långt bort innan de blir omsprungna även ekonomiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Finns typ ingen Malmösupporter kvar härinne att hetsa emot heller… Alla har ju taggat nu när de är dåliga.

Jag är kvar. Var ska man annars vara? När jag kritiserade Sidleds inne på Malmöforumet för nåt år sedan åkte saxen genast fram. Men lo and behold!

Hur som helst, ingen vits med att titta bakåt nu. Åtgärder har vidtagits. Men man får nog inse att de egna produkterna, om än duktiga, inte leder till topp-3 i Allsvenskan, och att gamla aktade namn kan vara skört att förlita sig på.

Man får ta rygg på Sirius och Mjällby, värva ungt och hungrigt, samt några rutinerade runt 26-27.

Bryt ihop och kom igen, Himnelsblått!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in