2026-08-24, 18:05
Medlem
Kan käka en dyr pizza om det är på nåt finare ställe, miljön är snygg och man är tillsammans med några och vill ha en trevlig kväll.

Däremot sunk-pizzahaken, att ta med sig hem en pizza hem, har jag helt slutat med sedan många år. Nu blir det hellre Tonys fryspizza eller dr Oetker Suprema som ligger runt 50-lappen. Sen på med lite vitlök och tabasco eller nåt annat så har man en okej pizza framför TV:n.

Vägra turkpizzor för 140 kr.
Citera
2026-08-24, 18:08
Avstängd
pickalulus avatar
Äter bara pizza när jag är bakfull och det är jag bara nån gång i månaden, men då kan den kosta mer eller mindre vad som helst.
Citera
Igår, 15:51
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Satte gränsen på max 50 kr. Sedan detta uppnåddes har jag bara köpt en deg och tagit med hem o bakat min egen pizza. När degen blev dyrare än 20 kr började jag baka själv.
Citera
Igår, 18:27
Medlem
RarPonnys avatar
80kr. En pizza ska egentligen bara kosta 50kr, men hey, det är nya tider.

Men 80kr för att svara på topic. Där är min absoluta smaertgraens nådd. Mer än så så skulle jag inte kunna se mig själv i spegeln dan efter.
Citera
Igår, 21:09
Medlem
Graavargs avatar
Delsjögrillens pizzor är värda vad de än kostar, jag kollar inte ens priset när jag har vägarna förbi.

- - -

Kan nämna att jag var i Schweitz på arbetsresa i våras, där kostade pizzorna mellan 25 och 35 francs (tror priserna på menyn i euro var från 27 till 37 euro). Nu kommer jag inte exakt ihåg kursen, men det är väl ungefär 300 - 400 SEK. Och de är precis likadana som här... (förutom de schweiziska varianterna med underliga ostar).

Det var ordentligt över min smärtgräns. Men är man hungrig så är man...
Senast redigerad av Graavarg Igår kl. 21:11.
Citera
Idag, 20:10
Medlem
När de gick över 100 spänn slutade jag handla. Var väl typ när elpriserna stack iväg som de såg sin chans att höja och ha nåt att skylla på.

Fattar inte vad det är som kostar. När jag gör mina egna med mozzarella och lufttorkad italiensk skinka kommer jag aldrig över 20 spänn per pizza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in