2026-08-25, 09:20
Medlem
polka-maskinens avatar
ÄNTLIGEN får jag veta att Apotea fyller år! Oj oj oj vad det ska köpas vätskeersättning, plåster och tetravälling till det Theorinska/Soffanska palatset! Som vi sedan ska få se när hon packar upp och är helt lyyyyyyrisk!!!
Citera
2026-08-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka-maskinen
ÄNTLIGEN får jag veta att Apotea fyller år! Oj oj oj vad det ska köpas vätskeersättning, plåster och tetravälling till det Theorinska/Soffanska palatset! Som vi sedan ska få se när hon packar upp och är helt lyyyyyyrisk!!!

Längtar! 🤩😂
Citera
2026-08-25, 09:43
Medlem
Vem har en separat garderob till förskolan? Visst man kanske inte sätter på ungarna finkostymen men det enda jag hade på förskolan var regnkläder, extra vantar, ett ombyte eller två (oftast var det oanvänt efter terminens slut och var utväxt - köpte något billigt set eller second hand). Eftersom Lars har blöja så lär de ju inte hända så mycket olyckor heller.
Citera
2026-08-25, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Står "pustande, synande" alltså ett kommatecken så jag ser inte det som så konstigt? Att man pustar och synar sig?
Det är väl inte kommatecknet som är konstigt? utan själva texten för det är tydligt att det är så att chat GPT som skriver åt latmasken.. Ingen vanlig människa använder ord som pustande och synande, och framför allt inte Hanna
Citera
2026-08-25, 10:03
Medlem
Höjden av lathet är väl att stå inne och filma en del av trädgården?
Man ser att L:s utekök (som var för inomhusbruk) redan gått sönder, en förlorad lucka. Och vad det ser skräpigt ut. Skålar och skit inkastat i lillköket. Hade personligen blivit galen i det där oorganiserade och stökiga hemmet/trädgården.
Citera
2026-08-25, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Det är väl inte kommatecknet som är konstigt? utan själva texten för det är tydligt att det är så att chat GPT som skriver åt latmasken.. Ingen vanlig människa använder ord som pustande och synande, och framför allt inte Hanna

Att Hanna ej skulle skriva så kan jag köpa men att orden aldrig skulle användas håller jag ej med om. Jag själv har ofta sagt "ja hon pustade och suckade om ...." gällande att någon kanske varit irriterad, gnällig osv. Är väl högst vanliga ord
Citera
2026-08-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Man ser att L:s utekök (som var för inomhusbruk) redan gått sönder, en förlorad lucka. Och vad det ser skräpigt ut. Skålar och skit inkastat i lillköket. Hade personligen blivit galen i det där oorganiserade och stökiga hemmet/trädgården.

Det blir så när man har alldeles för mycket grejer, det går inte att hålla organiserat. Hela hon är ett stort kaos. Fint att köpa en grej för 3000 kr och sen låta det stå ute i regn och bli förstört. Sinnesjukt! Tycker hon att det är en säsongsgrej så det ska köpas nytt varje år?? Bättre då att bygga ett enkelt kök av lastpallar eller nåt.
Citera
2026-08-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt

Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Att Hanna ej skulle skriva så kan jag köpa men att orden aldrig skulle användas håller jag ej med om. Jag själv har ofta sagt "ja hon pustade och suckade om ...." gällande att någon kanske varit irriterad, gnällig osv. Är väl högst vanliga ord

Ok sure😅😅
Citera
2026-08-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Hahah just det, hur kunde jag glömma den 😄 har hon sagt förresten VAD det är för en liten kurs hon ska börja, (och sen förmodligen sluta efter en vecka. Eller skita i att ens börja)
Hon hittar säkert en ursäkt för att inte kunna börja. Hon blir sjuk, hon måste vabba, datorn gick sönder eller nåt annat.
Citera
2026-08-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Hon hittar säkert en ursäkt för att inte kunna börja. Hon blir sjuk, hon måste vabba, datorn gick sönder eller nåt annat.
Hahah ja garanterat. Hon har säkert fått tid till vårdcentralen där hon tagit 42 rör blodprover som visar att hon är allergisk mot kunskaper utöver Rustas reapriser. Så en kurs inom barn och media är inte att tänka på.
Citera
2026-08-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Har jag missat nåt eller har hon tagit bort ytterligare en story?
Citera
2026-08-25, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka-maskinen
Hahah verkligen influering på hög nivå.

Men på tal om tetravälling. Nu är ungen strax 3 år. Hon går fortfarande i blöja (trots att hon var sååå medveten om att blöjan ryker i sommar.) Hon kan verkligen inte ha tålamod att låta dottern bli av med varken blöja eller välling. Detta börjar bli vansinnigt. Jag tror hon kommer låta förskolepersonalen deala med hennes avvänjning av blöjan. Hanna pratar bara massa skit om att hon tänker göra det när Lars visar att hon är redo. Fattar hon inte att det är hon som mamma som bestämmer och inte Lars!? Och välling när man är 3 år, det är bebisar som dricker det! Hon kan ALDRIG uppfostra barnet åldersadekvat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in