Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Fast återigen så hävdar du att oron var godtycklig. Sen vägrar du frenetiskt att diskutera detta utan fokuserar enbart på IS orosanmälan som får bära skulden för hela förloppet.
Om vi nu tänker oss ett scenario där IS orosanmälan helt raderas ur protokollet. Vad hade utfallet blivit då?
Sannolikt inte akut omhändertagande, det stämmer. Detta förefaller även vara fel enligt Socialstyrelsens egna bedömning.
Men det betyder inte att det saknades oro och att insatser bedömdes nödvändiga. Det går inte att utesluta att LVU pga omsorgssvikt hade varit aktuellt oavsett varpå ditt påstående om att man i panik ändrade rubriceringen faller platt. Nu hade man även en klinisk fysisk bättring som faktiskt stöttade vårdens misstankar att luta sig mot.
För hur vi än vrider och vänder på det vi vet så är det något som inte har gått rätt till i kontakten med vården och vårdnadshavare/assistenter.
Men denna diskussionen vill du helt stänga ner. Undrar varför?
Med allt detta sagt så instämmer jag att placering på utredningshem med exempelvis pappan hade varit ett mycket lämpligare alternativ att använda sig av.
Den här frågeställningen borde vara en bra träning för Kurt-Sune för att utveckla sina låsta tankespår. Men på något absurt vis så väljer man att dra på sig skygglappar och bara se en orosanmälan (trots att alla relativt unisont håller med om att orosanmälan från IS är orsaken till att allt gick fel från början). Utan den hade det aldrig blivit ett akut omhändertagande.
Eftersom man la ner spåret kring I.S anmälan och MbP - varför kan inte Kurt-Sune göra det? Varför kan vi inte fokusera på anmälan från Elsas egna vårdteam och ställa oss frågan varför det blev orosanmälan undertecknat av hela teamet? Vad hade hänt innan? Vad stod i IVO-anmälan? Om dialogen om droppet förekommit regelbundet i enlighet med förhöret från L.E - varför journalfördes inte det? Varför agerade inte vården mer avseende diskrepansen - eller gjorde dom det?
Att tro att sjukhuset i Örebro försökte ”mörka” sina misstag genom en orosanmälan är absurt. Om något riktar man ett ljus på händelserna genom en anmälan - knappast effektivt om man vill dölja ett fel.
Sen finns det enligt mig mindre intressanta frågor, som ”varför behövde Elsa gömmas undan hela sin familj?” För där är svaret - det behövde hon kanske inte. Socialtjänsten har gjort fel upprepade fel i detta ärendet. Fel. Fel. Fel. Jag vet liksom inte hur många gånger jag, doktorn, Adina, Totius och alla andra som gett upp om tråden ska behöva säga att vi tycker att socialtjänsten tagit felaktiga beslut och gjort fel. Men det går inte att föra en enda dialog om någon faktiskt intressant frågeställning i den här tråden - för Kurt-Sune
förstör exakt varje dialog med AI-sammanfattningar ingen behöver eftersom jag tror att alla som hänger kvar här läst både den externa utredningen och Lex Sarah. Jag slutar i alla fall att svara Kurt-Sune nu.