Citat:
Ursprungligen postat av
Undermedvetenh3t
Pang på rödbetan.
Va önskar ni att ni visste innan ert första barn kom till världen? Vilka råd skulle ni ge erat yngre jag?
Om jag fattat det hela rätt så har ni lagt en beställning hos AB StorkTransport med 9 månaders leverans. Grattis!
Efter att ha läst igenom många av inläggen här så tycker jag att det är påfallande många som kommer med många goda råd så ett råd från mig är att du läser igenom den här tråden igen. Användaren
GulaLinjen hade något riktigt bra inlägg!
Om jag hade blivit farsa igen för första gången så skulle jag ha sagt till mig själv att jag inte ska tro eller ens försöka ha målsättningen att bli den perfekta pappan för det går inte. En annan sak jag skulle ha sagt till mig själv är att försöka att inte jämföra min son med andras söner i samma ålder så mycket. Alla barn är olika och barn utvecklas i olika takt och på lite olika sätt. Som jag ser det är det sunt att jämföra skitkorvarna med varandra men bara till viss del. Ständig jämförelse tror jag bara skapar en onödig stress.
Det finns mycket att skriva men jag kan dela med mig av ett konkret tips som du kanske inte kommer se någon annanstans och det är att när ert barn börjar prata så skriv ned guldcitaten i ett dokument och uppdatera det kontinuerligt! Jag kan dela med mig av ett exempel från vårt dokument. Detta hände tydligen när han var 6 år.
Vi är alla på väg bort och ska precis gå ut genom dörren. Skitkorven säger då:
-"Vänta! Jag har en fråga till Google. Hej, Google. Kommer du sköta dig när vi är borta?"
Det är lätt att tänka att man aldrig kommer att glömma de roliga citaten men jag lovar. Det gör du! Det här dokumentet blir som en liten tidskapsel med roliga minnen som ni sedan kan ta fram x år senare men det gäller självklart att ni verkligen uppdaterar dokumentet.