2026-08-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Inkluderar svenska muslimjävlar?

Islams makt över det svenska samhället och vår vardag måste minska till varje pris! Inget annat är ett större hot nu.
Citera
2026-08-24, 17:20
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Islams makt över det svenska samhället och vår vardag måste minska till varje pris! Inget annat är ett större hot nu.
Låt mig gissa. Du ska rösta på ett parti som inte är eller kommer komma in i riksdagen.
Citera
2026-08-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej det duger verkligen inte. En svensk är någon som är etniskt svensk. Punkt. Någon i USA som till 100% är ättling till svenskar som kom dit för 150 år sedan är svensk, oavsett vad han själv kallar sig. En person som bor i Vasa och är etniskt svensk är svensk, oavsett om han inte ens skulle kunna svenska.

Mohammed som kom hit på en bananbåt 2016 är inte svensk, och inte heller hans barnbarn, oavsett vad han själv "känner".

Och hade din förfader ett namn som började på Hermann och slutade på Göring?
Hur blev den första personen svensk, tror du?

För övrigt får du jobba med läsförståelsen.
Citera
2026-08-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej det duger verkligen inte. En svensk är någon som är etniskt svensk. Punkt. Någon i USA som till 100% är ättling till svenskar som kom dit för 150 år sedan är svensk, oavsett vad han själv kallar sig. En person som bor i Vasa och är etniskt svensk är svensk, oavsett om han inte ens skulle kunna svenska.

Mohammed som kom hit på en bananbåt 2016 är inte svensk, och inte heller hans barnbarn, oavsett vad han själv "känner".

Och hade din förfader ett namn som började på Hermann och slutade på Göring?
Hur blev den första svenska personen svensk, tror du?

Citera
2026-08-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Låt mig gissa. Du ska rösta på ett parti som inte är eller kommer komma in i riksdagen.

Nej. Jag röstar SD för de är det enda alternativet detta val.
Citera
2026-08-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur blev den första personen svensk, tror du?

Det fanns ingen "första" svensk, svenskar blev gradvis svenskar genom en evolutionär process på tusentals år. Inte genom något papper från migrationsverket eller skatteverket.
Citera
2026-08-24, 18:58
Medlem
2 svenska föräldrar. jag förstår inte varför vi svenskar ska behöva förklara oss.
Citera
2026-08-24, 19:02
Medlem
bomhulls avatar
Svenska föräldrar/morföräldrar och deras föräldrar eventuellt någon ifrån ryssland/norge eller tyskland.
Tycker det är okej så man undviker inavel
Citera
2026-08-24, 19:17
Medlem
Ingen är 100 procent svensk.
Citera
2026-08-24, 19:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vartfall 1000 år bakåt. Så finns nog lite asatro ännu längre bakåt. Alltså före Sverige blev Sverige.

Även släkt med Rollo Vikingen från nuvarade Danmark.
Lite svårt att bevisa det va, när man inte ens vet säkert om Rollo kom från Danmark...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rollo
Citera
2026-08-24, 19:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Jag har gjort helsekvensering av Y-DNA och omfattande NGS-sekvensering av mtDNA och autosomalt DNA, så resultaten är relativt säkra. Kyrkboksmässigt är jag dansk eller skånsk sedan början av 1600-talet.
Hur kan man se det via DNA? Vet man vilken typ av DNA folk hade för 3500 år sedan, dvs på bronsåldern?
Citera
2026-08-24, 20:09
Medlem
Europes avatar
Båda föräldrarna är finnar. DNA-test visade att jag är genetiskt 99,1% finsk, 0,9% nordvästeuropé. Så kort sagt inte mycket svenskt där, inte, men däremot levde min släkt så klart många hundratals år i den östra delen av det svenska konungariket, precis som en del finnar har även levt länge i den västra delen (som idag utgör nationen Sverige).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in