2026-08-23, 20:46
Medlem
Går rakt på sak:

Vilka Facebook-grupper finns det för att hitta personer av motsatta könet som är ute efter att hitta en partner att bilda familj med?

Det finns ju mängder av allmänna dejtinggrupper, men det är mest gamla haggor 50+ i de grupperna, och även om det vore 35+ till 40+ så är det väl sent att leta partner att bilda familj med (för kvinnorna).

För den som är ute efter att hitta en mamma- eller pappa-person, så är det slöseri med tid att nätdejta "allmänt" på appar eller i dessa värdelösa FB-grupper som är fulla till bredden av överåriga sluggon.

Kvinnor i fertil ålder (låt säga 20 till 30) hänger inte i dessa grupper. Dels så blir de översköljda av tusentals propåer, inviter och förslag av gubbar upp till 80-årsåldern ("vad fin du är , hälsning Roger 76 år i Avesta"). Och dels så träffar de många unga män naturligt i sin vardag om de jobbar eller studerar som uppvaktar dem.

Som fertil ålder menar jag i allmänna termer kvinnor som har tid på sig att få många barn om de så vill. Då borde väl säg 32 år vara en bortre gräns. Då hinner de få 4 barn ganska ostressat, och 4 får väl räknas som många i dagens samhälle. 1-2 barn kan givetvis klaras av även om kvinnan är 35+ men sen börjar det nog bli svårbefruktat.

Det är alltså bottenslasket av kvinnor främst som är med i dessa dejtinggrupper på Facebook, eller så klart såna som redan har barnbiten avklarad som det heter.

Ganska enkel fråga alltså i grunden: var hittar man dejtinggrupper på Facebook eller annorstädes för att hitta kvinnor (eller män för den delen) som är helt och hållet inriktade på att bilda familj?

Borde det inte finnas en efterfrågan på såna grupper?

Det finns ju tydligen halv- och helhemliga grupper för att "hitta sperma" och inseminera sig i utlandet och liknande sjuka grejer. Själv är jag helt emot såna onaturligheter. Om en hagga inte kan träffa en man och bli befruktad av honom på den naturliga vägen så ska hon inte ha några avkomlingar.
Senast redigerad av Ionia 2026-08-23 kl. 20:58.
Citera
2026-08-23, 21:05
Medlem
Stenballes avatar
Känner faktiskt till en sådan Facebookgrupp där det är meningen att singlar som vill ha ett seriöst förhållande kan mötas.
Visserligen har den ingen åldersgräns vad jag vet, men skulle tippa att medelåldern där ligger runt 30-35.
Med tanke på din attityd så lär du dock inte vara välkommen där...
Citera
2026-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Känner faktiskt till en sådan Facebookgrupp där det är meningen att singlar som vill ha ett seriöst förhållande kan mötas.
Visserligen har den ingen åldersgräns vad jag vet, men skulle tippa att medelåldern där ligger runt 30-35.
Med tanke på din attityd så lär du dock inte vara välkommen där...

Ditt inlägg är helt värdelöst.

Din första mening handlar om en grupp jag inte har efterfrågat.

Din sista är ovidkommande.
Citera
2026-08-23, 21:19
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Ditt inlägg är helt värdelöst.

Din första mening handlar om en grupp jag inte har efterfrågat.

Din sista är ovidkommande.

Okej, lycka till med livet då...
Citera
2026-08-23, 21:20
Medlem
Du söker alltså desperat efter en kvinna att bilda familj med och använder samtidigt halva kontaktannonsen till att förklara vilka kvinnor som är ”bottenslask” och inte borde få fortplanta sig. Jag tror faktiskt att mysteriet kring varför nätdejtingen går trögt för dig börjar lösa sig självt.

Söker man den här typen av dejtingråd på Flashback samtidigt som man kallar halva kvinnomarknaden för ”bottenslask” behöver man nog inte fundera särskilt länge på varför man själv inte är efterfrågad någonstans din dumma jävla incel-loser.

Räcker med att läsa din trådhistorik och inse att det här är inte längre nätdejting, det är ett flerårigt forskningsprojekt i varför ingen vill ha dig.
Senast redigerad av 16266 2026-08-23 kl. 21:23.
Citera
2026-08-23, 21:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du söker alltså desperat efter en kvinna att bilda familj med och använder samtidigt halva kontaktannonsen till att förklara vilka kvinnor som är ”bottenslask” och inte borde få fortplanta sig. Jag tror faktiskt att mysteriet kring varför nätdejtingen går trögt för dig börjar lösa sig självt.

Söker man den här typen av dejtingråd på Flashback samtidigt som man kallar halva kvinnomarknaden för ”bottenslask” behöver man nog inte fundera särskilt länge på varför man själv inte är efterfrågad någonstans din dumma jävla incel-loser.

Vill bara komplettera ditt inlägg med detta från Ts historik: (FB) Dejta White Trash brud - dålig idé?
Citera
2026-08-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266

Räcker med att läsa din trådhistorik och inse att det här är inte längre nätdejting, det är ett flerårigt forskningsprojekt i varför ingen vill ha dig.

Vänta nu....

Desperat: nej
"Du använder halva kontaktannonsen". Vilken kontaktannons?

Bottenslasket är ju min pejorativa term på de flesta kvinnorna (99%) i de vanliga Facebookgrupperna för dejting. De är nästan uteslutande långt över 40, och har redan ett eller flera barn. Många är haggor i 50+ Jag önskar dem deras bästa liv men det är ju inte dem jag är ute efter
Citera
2026-08-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Vänta nu....

Desperat: nej
"Du använder halva kontaktannonsen". Vilken kontaktannons?

Bottenslasket är ju min pejorativa term på de flesta kvinnorna (99%) i de vanliga Facebookgrupperna för dejting. De är nästan uteslutande långt över 40, och har redan ett eller flera barn. Många är haggor i 50+ Jag önskar dem deras bästa liv men det är ju inte dem jag är ute efter
De kvinnor du faktiskt är ute efter är uppenbarligen inte ute efter dig. Annars hade du haft en partner och inte suttit på Flashback och efterlyst specialgrupper för familjebildning.

Och med tanke på din andra tråd där du ägnar en roman åt huruvida du vågar ligga med en WT, känns det som att marknaden redan har gjort sin bedömning.
Citera
2026-08-24, 10:39
Medlem
SanfordClarks avatar
Bra fråga. Jag har själv redan många barn och är väl nu, som nyligen frånskild flerbarnsfar med barn på halvtid, inte primärt ute efter att skaffa ännu fler barn.Tanken har dock slagit mig att nu när jag ändå måste börja om och skaffa en ny kvinna så kanske jag borde försöka att få till det med någon där möjligheten att skaffa fler barn åtminstone finns, om jag hittar någon bra och om det skulle kännas rätt.

Jag måste i så fall hitta någon runt 35 - 40, eller yngre, om man ska hinna få ett par barn i alla fall. Antingen en frånskild mamma med 1 - 2 barn, men som vill ha fler barn, eller någon utan egna barn. Utan egna barn är kanske bäst av flera skäl, men jag är öppen för olika alternativ.

Jag är själv runt 50 men har nästan bara haft ca 10 år yngre, eller ännu yngre, kvinnor sedan 25 år tillbaka, så om jag bara fortsätter med det och håller mig inom spannet 10 - 15 år yngre så funkar det ju.

Frågan är var jag kan komma åt denna målgrupp?
Citera
2026-08-24, 11:06
Medlem
busy-signals avatar
Annonsera efter det du vill ha själv?

Citat:
K32 söker en man för familjebildning. Vill prata familjestrategi under X antal träffar innan vi börjar hångla och annat. Och det är jag som bestämmer storleken på siffran X.

Har försörjning så det blir bra mammapenning, men vill helst jobba med familjen och familjeföretaget på sikt.

Har körkort och egen bil, och är duktig på att laga mat och ta hand om ett hem. Tar hand om mig själv och håller mig form, dricker inte alkohol och är inte ute och festar. Räknar med att du är på samma våglängd, och att du kan backa med släp.

Hör av dig snart, för jag vill hinna göra så många barn som möjligt medan jag är fertil!
Mvh "Ms X factor"

Varsågod, lycka till!
Senast redigerad av busy-signal 2026-08-24 kl. 11:18.
Citera
2026-08-24, 11:15
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Bra fråga. Jag har själv redan många barn och är väl nu, som nyligen frånskild flerbarnsfar med barn på halvtid, inte primärt ute efter att skaffa ännu fler barn.Tanken har dock slagit mig att nu när jag ändå måste börja om och skaffa en ny kvinna så kanske jag borde försöka att få till det med någon där möjligheten att skaffa fler barn åtminstone finns, om jag hittar någon bra och om det skulle kännas rätt.

Jag måste i så fall hitta någon runt 35 - 40, eller yngre, om man ska hinna få ett par barn i alla fall. Antingen en frånskild mamma med 1 - 2 barn, men som vill ha fler barn, eller någon utan egna barn. Utan egna barn är kanske bäst av flera skäl, men jag är öppen för olika alternativ.

Jag är själv runt 50 men har nästan bara haft ca 10 år yngre, eller ännu yngre, kvinnor sedan 25 år tillbaka, så om jag bara fortsätter med det och håller mig inom spannet 10 - 15 år yngre så funkar det ju.

Frågan är var jag kan komma åt denna målgrupp?

Härligt att höra, kör hårt! Om du tycker dig ha orken och ekonomin, så har du garanterat det!!

En man runt 50 är ju bosktavligen i sina bästa år, och detta med att vara pappa börjar du själv att bli rena experten på nu. Så jag sätter min slant på att din nästa familjebildning kommer att bli din bästa, och mest lyckade

Men inte tror jag att behöver du några dejtingannonser?

Familjelystna brudar kommer att dras till dig som flugor till en sockerbit. Dina befintliga barn gör ju att du redan har en demonstrerad virilitet/fertilitiet. Så du behöver nog bara hissa din intresseflagg, så kommer trettiotaggarna att hänga i klasar på dig.
Citera
2026-08-24, 17:30
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal

Härligt att höra, kör hårt! Om du tycker dig ha orken och ekonomin, så har du garanterat det!!

En man runt 50 är ju bosktavligen i sina bästa år, och detta med att vara pappa börjar du själv att bli rena experten på nu. Så jag sätter min slant på att din nästa familjebildning kommer att bli din bästa, och mest lyckade

Jag anar en viss ironi, men tack ändå.

Citat:
Men inte tror jag att behöver du några dejtingannonser?

Kanske inte. Jag har ju klarat mig bra utan tidigare.

Citat:
Familjelystna brudar kommer att dras till dig som flugor till en sockerbit. Dina befintliga barn gör ju att du redan har en demonstrerad virilitet/fertilitiet.

Vi får väl se. Men visst är det så att jag som man nu har en hel bunt med vandrande bevis på min fertilitet (Det är ju inget folk vet eller ser men det tog på första försöket alla gånger, medan en del bekanta har hållit på med IVF och grejer). Det är ju även ett bevis på att man som man har blivit "godkänd" av minst en kvinna. Att uppfattas som att vara "godkänd" av kvinnor påverkar andra kvinnors uppfattning om en. Att alla barnen dessutom ser påfallande bra ut gör ju att kvinnor åtminstone implicit förstår att kvinnan jag gjorde barnen med har bra gener (= är snygg, vilket innebär en högre nivå av godkännande av mig) och att jag själv kanske också har det, då barnen är snygga. Man känner sig absolut ganska manlig när man som lång man går omkring med en bunt snygga barn i släptåg. Så är det.

Citat:
Så du behöver nog bara hissa din intresseflagg, så kommer trettiotaggarna att hänga i klasar på dig.

Vi får väl se.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in