Citat:
Ursprungligen postat av
partyking
När jag käkar Diazepam eller Alprazolam så boostar jag det med energidricka eller kaffe, dock gäller det att man rör på sig när man tar dessa för min del. Dock ej för mycket Koffein då får jag ökad ångest istället.
Du är medveten om att Koffein inte på något sätt boostar GABA-A preparat som benzo? Det kan få dig piggare visst och din placebo effekt är väl då att det känns som att benzon fungerar bättre men rent biologiskt så nej.
Precis som vissa påstår att röka en cigg boostar opiater? Larvigaste jag hört, visst du får en nikotin kick och det är den du känner, inte att opiaterna plötsligt reagerade på ditt nikotinintag och plötsligt bara gav dig en riktig boozt av drogen.
Ska man prata om saker som booztar så tex. benzo det booztar opiater/opioider. MDMA blir betydligt bättre rus om man lägger till Cannabis.
Där är det dock samma princip om man ska prata farmalogiskt, dessa får inte de andra drogerna att reagera på ett annat sätt, men eftersom du tillsätter andra droger till dessa du tog först som verkar på en annan receptor så verkar båda då samtidigt och du upplever självklart då ett starkare rus allt tillsammans.