2021-03-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiftigBanan
Nej det är i princip alla former av snus med nikotin. Cigaretter går alldeles utmärkt vilket som.

Haha det är i försig synd för jag tycker det är så jävla najs när det funkar. Men jag kan ju inte gå runt och dricka bärs bara för att snusa
Skumt att det fungerar att röka för dig... Och ja snus är underbart men ett helvete att sluta med, slutar hellre med långvarigt bruk av droger än snus :/
Citera
2021-03-07, 16:20
Medlem
Ja jag dricker mycket kaffe läste nånstans att kaffe för benzo snabbare upp i hjärnan och därmed bättre effekt men vet ej om jag litar på det. Kaffe sabbar inte mina benzo rus då jag är så beroende av kaffe. Dricker en kopp vid 22:00 Sen lägger mig och somnar lika bra ändå.
Citera
2021-03-07, 17:33
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Ja jag dricker mycket kaffe läste nånstans att kaffe för benzo snabbare upp i hjärnan och därmed bättre effekt men vet ej om jag litar på det. Kaffe sabbar inte mina benzo rus då jag är så beroende av kaffe. Dricker en kopp vid 22:00 Sen lägger mig och somnar lika bra ändå.

Har du nån källa på det. Låter inte så troligt
Citera
2021-03-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har du nån källa på det. Låter inte så troligt

Nej jag läste det här på FB men ska kolla om jag hittar nån
Citera
2021-03-25, 20:21
Medlem
partykings avatar
När jag käkar Diazepam eller Alprazolam så boostar jag det med energidricka eller kaffe, dock gäller det att man rör på sig när man tar dessa för min del. Dock ej för mycket Koffein då får jag ökad ångest istället.
Citera
2021-03-25, 23:02
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyking
När jag käkar Diazepam eller Alprazolam så boostar jag det med energidricka eller kaffe, dock gäller det att man rör på sig när man tar dessa för min del. Dock ej för mycket Koffein då får jag ökad ångest istället.

Du är medveten om att Koffein inte på något sätt boostar GABA-A preparat som benzo? Det kan få dig piggare visst och din placebo effekt är väl då att det känns som att benzon fungerar bättre men rent biologiskt så nej.

Precis som vissa påstår att röka en cigg boostar opiater? Larvigaste jag hört, visst du får en nikotin kick och det är den du känner, inte att opiaterna plötsligt reagerade på ditt nikotinintag och plötsligt bara gav dig en riktig boozt av drogen.

Ska man prata om saker som booztar så tex. benzo det booztar opiater/opioider. MDMA blir betydligt bättre rus om man lägger till Cannabis.

Där är det dock samma princip om man ska prata farmalogiskt, dessa får inte de andra drogerna att reagera på ett annat sätt, men eftersom du tillsätter andra droger till dessa du tog först som verkar på en annan receptor så verkar båda då samtidigt och du upplever självklart då ett starkare rus allt tillsammans.
Senast redigerad av yournotlikeme 2021-03-25 kl. 23:04.
Citera
2021-03-25, 23:35
Avslutad
Citat:

Sant. Gillar dock den ångesten ibland får en att röra på sig lite.

Känner jag att jag är för degig drar jag i mig ett par redbull/koppar kaffe samma när jag röker fet. Lättare o hantera världen utan att folk höjer ett ögonbryn, det bästa är dock en lina tjack hehe...
Citera
2021-03-26, 06:46
Medlem
partykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Sant. Gillar dock den ångesten ibland får en att röra på sig lite.

Känner jag att jag är för degig drar jag i mig ett par redbull/koppar kaffe samma när jag röker fet. Lättare o hantera världen utan att folk höjer ett ögonbryn, det bästa är dock en lina tjack hehe...
Du måste ju bli lös i magen av all kaffe och redbull haha.
Citera
2021-03-26, 17:53
Medlem
falsksons avatar
"Caffeine is a stimulant and may reduce the calming effects of diazepam. It's best not to have drinks like coffee, tea and cola because they contain caffeine. Do not drink alcohol"

Min fältstudie på mig själv stödjer detta.
Citera
2021-03-27, 19:00
Avslutad
Citat:
Du måste ju bli lös i magen av all kaffe och redbull haha.

Absolut. Har jag inte käkat ordentligt blir jag riktigt konstig i magen, men käkar man som man ska så sätter det bara igång tarmarna o du får gå på toa 1-2 gånger speciellt om de tjack. Lös nej, men ja, om jag inte käkat ordentligt.
Citera
2026-08-23, 20:45
Medlem
mephedrons avatar
BUMP!

Testar detta, före jag startar en egen tråd!
Tar alprazolam under ångestfyllda dagar.
Det får mig att ta tag i saker jag annars skjutit upp i veckor. Såsom städning, sortera prylar, skriva, läsa klart alla halv-lästa böcker…you name it!
Problemet är att jag lägger jag mig bekvämt (vilket jag vill göra om jag skall skriva eller läsa tex) slutar det alltför ofta att jag slumrar till.
Jag rör inte andra droger så amfetamin/övriga centralstimulantia är inget alternativ.
Däremot finns koffeintabletter hemma.
Någon som har erfarenhet av kombon?
Att bli piggare utan att förlora bensons ångestdämpande effekt?
Hur många tabletter borde jag ta?
1-2 står det ju på förpackningen, men den dosen är ju avsedd för ”nyktra” personer.
Tacksam för svar och moralkakor undanbedes!
Citera
2026-08-24, 08:34
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
BUMP!

Testar detta, före jag startar en egen tråd!
Tar alprazolam under ångestfyllda dagar.
Det får mig att ta tag i saker jag annars skjutit upp i veckor. Såsom städning, sortera prylar, skriva, läsa klart alla halv-lästa böcker…you name it!
Problemet är att jag lägger jag mig bekvämt (vilket jag vill göra om jag skall skriva eller läsa tex) slutar det alltför ofta att jag slumrar till.
Jag rör inte andra droger så amfetamin/övriga centralstimulantia är inget alternativ.
Däremot finns koffeintabletter hemma.
Någon som har erfarenhet av kombon?
Att bli piggare utan att förlora bensons ångestdämpande effekt?
Hur många tabletter borde jag ta?
1-2 står det ju på förpackningen, men den dosen är ju avsedd för ”nyktra” personer.
Tacksam för svar och moralkakor undanbedes!
Prova ta mindre dos benso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in