Citat:
Ursprungligen postat av
SvetsLeffe
...
Hur hanterar ni andra det här i bonusfamiljer? Är det verkligen jag som är "orimlig" för att jag inte vill betala för andras ungar, eller har min sambo bara en skev bild av ekonomi?
Har du det bra annars?
Är alla dina önskningar uppfyllda av din sambo? Kan hon ge dig frid och fröjd och har gjort så i handling majoriteten av dagarna som varit eller har alla dagar omlott gått upp i ett problem som alltid måste lösas?
Vad vill du med pengarna? Har ni kunnat prata om pengar allmänt innan utan att något blossat upp?
Ska dem lära sig något utan att få äga konsekvenserna av det dem gjort? Hur ska dem lära sig då?
Vad är hennes och sonens respekt mot dig i handling?
Jag kan inte svara hur din sambo tänker men min gudinna behöver inte göra något för mig eller mina barn men när hon gör det så tackar jag för det. Det som din sambo säger är att den nya mannen inte ska bossa över barnet överhuvudtaget.
Frågan är om du ska köra på din väns förslag? Det tar bort alla attacker och att "du är snål" när ni diskuterar dessa låga summor är löjligt och säger snarare till mig att hon är snål.
För hon kunde sagt "Jag älskar dig och betalar 1500 då" och något i stil med "Hur ska vi fira detta beslut då, SvetsLeffe?" du avslutar och svarar: "Jag skapar ett sparkonto åt oss alla på 1500 för resor och nöjen".