2026-08-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vet inte. Jag har ingen erfarenhet av krimfup, och vet inte om man måste registrera sig för att kunna läsa domar eller hur det fungerar.

Jag hittar inget om honom på Krimfup? Är det säkert du gjort rätt?
Citera
2026-08-23, 22:30
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibrieost
Jag tittade vem som bodde på adressen, googlade hela namnet, fick en länk till krimfup och där var samma snubbe.
Jag vill inte länka till träffen för det är ju inte 100% säkert att det är han som är GM.
Citera
2026-08-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag tittade vem som bodde på adressen, googlade hela namnet, fick en länk till krimfup och där var samma snubbe.
Jag vill inte länka till träffen för det är ju inte 100% säkert att det är han som är GM.
Dela fupen
Citera
2026-08-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drelken
Dela fupen

Fast det är ju bekräftat att det inte är kvinnan som bor på den adressen som nämnts eftersom hon lade ut på sina sociala medier så sent som för fyra timmar sedan. Så då behöver det ju inte vara han heller.
Citera
2026-08-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibrieost

https://www.krimfup.se/search/bengt-rune-goran-mattiasson-asa

129:- kostar det om man vill ha något.
Citera
2026-08-24, 00:19
Medlem
Hur säkert är uppgifterna att det är rätt adress?? Jag tror ni är fel ute, men fortsätt för all del att häng ut mannen..

Det är en trång återvändsgata med 5-6 hus runt och trångt med parkeringsmöjligheter. Förutom parkeringen vid Dahls konditori där det ser ut som att polisen stått parkerad på den bild jag sett från nyhetssidorna. sannolikt för det är där det funnits plats.

I grannhuset nr. 12 bor det en 64-årig man och en 66-årig kvinna så det är väl troligare att det är dem det handlar om med tanke på att kvinnan i nr.4 är avfärdad som BO?
Citera
2026-08-24, 00:53
Medlem
Även på Sörviksvägen 1 tvärs över vägen finns en kvinna i rätt ålder.
Citera
2026-08-24, 02:04
Medlem
När jag söker på den här B*ngt på Facebook dyker det upp ganska många personer. Ingen verkar dock ha någon tydlig eller längre koppling till Åsa. Det ser snarare ut som att han bara har bott där under en kortare period, kanske runt ett år.

Men en av personerna som kom upp fick mig att stanna till. Jag satt och tänkte länge på var jag hade sett honom förut. På Facebook stod det att han bor i Kungsbacka och är från Göteborgstrakten, eller något åt det hållet.
Sen kom jag på det.
Förra året, när jag åkte buss nr 732, satt det ett par mitt emot mig under hela resan. Jag fick direkt intrycket att de var tillsammans. Det var något med dem som fångade min uppmärksamhet, även om jag inte riktigt kunde sätta fingret på vad. Jag minns att jag satt och observerade dem ganska mycket.

Jag fick känslan av att de hade träffats senare i livet. Kvinnan verkade väldigt förtjust i honom och lutade sig mot honom nästan hela tiden. Mannen var väldigt storvuxen, ganska stilig och hade ett väldigt lugnt uttryck. Han såg nästan ut som någon som levt ett rätt hårt liv. Hon däremot såg mer ut som en helt vanlig äldre kvinna. Ändå var det tydligt att de hade någon slags kemi mellan sig.
Det var helt enkelt något lite ovanligt med dem.

Och nu när jag såg bilden på Facebook slog det mig att det faktiskt kan vara samma man. I så fall är det ganska troligt att han bor i Åsa nu.

Det enda som inte riktigt stämmer är efternamnet – på Facebook stavar han det med ”th”, medan jag har sett det stavat med bara ”tt” på adressen.
Citera
2026-08-24, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
https://www.krimfup.se/search/bengt-rune-goran-mattiasson-asa

129:- kostar det om man vill ha något.

Han förekommet inte på lexbase, det var märkligt..

Skulle kunna ha med skilsmässa, arvstvist eller något annat juridiskt tjorv att göra. Sånt kommer också fram som domar/förundersökningsprotokoll på KrimFup, rätt frustrerande.
Citera
2026-08-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Mkt bra. Vart riktigt bedrövligt i så fall.
Vem kan det vara? Ingen i den åldern är skriven på adressen som jag ser.
Bor det någon där förra ägarna innan Dahls köpte bageriet bodde?
Tvärs över gatan i gamla Taxihuset har det flyttat in några ny pundare som är berusade dagarna i ända.
Kan inte adressen, den möter ju tre olika gator. Stenviksvägen, Varbergsvägen, Sörviksvägen.
De känns om de tokarna ligger i riskgruppen så att säga….

Vet du vad det är för adress på de gamla taxihuset?
Citera
2026-08-24, 09:36
Medlem
Det enklaste är ju bara om någon i närheten kan kolla vart avspärrningen är 🤔
Citera
2026-08-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liinnd
Vet du vad det är för adress på de gamla taxihuset?
Tror det är Sörviksvägen 1 som avses. Om det är det röda tegelhuset på ”restauranggatan” som kallas för Taxihuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in