2026-08-23, 22:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av medasick
Joh*n?

*a

Han är i 35-36 årsåldern
precis och efter mina efterforsskningar bor han i kållered och varför skulle han kallas skåning han är så vitt jag vet född och uppvuxen i mariestad, låter inte som det är våran man här
Citera
2026-08-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
precis och efter mina efterforsskningar bor han i kållered och varför skulle han kallas skåning han är så vitt jag vet född och uppvuxen i mariestad, låter inte som det är våran man här
Skåning är som sagt från Skåne och pratar skånska med de få tänder han har kvar och bör vara runt omkring 50 biffig kille med lika biffig hund tidigare två hundar
Citera
2026-08-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna7575
P-tanen han tillhör ju den lilla klubben så att säga.

Eller menar du någon med det efternamnet som inte heter Johan i förnamn? Iså fall finns det en person i 50-årsåldern i Mariestad. Men i så fall är det ett helt nytt namn.
Citera
2026-08-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Skåning är som sagt från Skåne och pratar skånska med de få tänder han har kvar och bör vara runt omkring 50 biffig kille med lika biffig hund tidigare två hundar

Men varför kan inte ni som verkar säkra på vem som är BO ge ett efternamn?
Citera
2026-08-23, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
måste vara någon inflyttad förmåga ingen jag känner till iaf, och det där efternamnet ihop med det förnamnet som då skulle bli initialerna JP stämmer ju inte isf
Citera
2026-08-23, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Men varför kan inte ni som verkar säkra på vem som är BO ge ett efternamn?
Är nog bara vänta på papper om de blir häktade då, ingen i tråden verkar veta fullt ut och chansar mest
Citera
2026-08-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Är nog bara vänta på papper om de blir häktade då, ingen i tråden verkar veta fullt ut och chansar mest

Ja, verkar inte bättre.. Det är ju redan tre personer som folk bestämt hävdat ska vara inblandade och som det nu kanske inte alls har med det att göra. Så Johan behöver inte heller vara inblandad, oavsett vem han nu är.
Citera
2026-08-23, 22:26
Medlem
Ser i tråden att ni inte verkar vara med i matchen. Joh*n som ni pratar om, flyttade till Mariestad för ungefär för tre år sedan från Malmö. Han påstår att han har varit med i HA vilket jag betvivlar. Det stämmer att han har två stora hundar, men vad jag har hört är den ena hunden avliden då den attackerat en person.

Fakta är, NB äger tre båtar, varav två ligger i Mariestads hamn och en i Göteborg. Han har även två bilar varav en är en dyr BMW hos Per i Ullervad, samt att båda bilarna står i Pers namn.

Som ni troligtvis vet gick NB mamma bort i våras. Och han far betalar ut månadsvis till NB då det är han som förvaltar pengarna.

I veckan som var, gick HF över till skåningen och var tillsammans med honom. Hon hoppar varannan vecka mellan olika killar och NB, under många år som skapar bråk och drama mellan alla inblandade.

I veckan som gick åkte NB på stryk tre gånger av skåningen på båten. Den information jag fått till mig, och den kommer enbart från en källa så jag kan inte säga att den är sanningsenlig; så sitter HF och skåningen anhållna. Då ska det vara NB som är BO, om det stämmer det jag hört.

Ett annat scenario är att HF gått tillbaka till NB, och att HF och NB gett sig på skåningen men det är enbart en teori.

Jag kan bara säga att skåningen är stor och biffig och inte lätt att plocka.
Citera
2026-08-23, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Ja, verkar inte bättre.. Det är ju redan tre personer som folk bestämt hävdat ska vara inblandade och som det nu kanske inte alls har med det att göra. Så Johan behöver inte heller vara inblandad, oavsett vem han nu är.
Nej precis, men det här är typiskt by skvaller pöbeln har bestämt sig för en klick individer som givetvis är kufar, men för den delen kanske inte inblandade i all skit som händer i byn ändå.

Så fort någon av dem kan uteslutas blir helt plötsligt rollerna GM och BO omkastade och ingen verkar på fullt allvar tro något kan ha inträffat utan någon av de här personernas inblandning.
Citera
2026-08-23, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90
Ser i tråden att ni inte verkar vara med i matchen. Joh*n som ni pratar om, flyttade till Mariestad för ungefär för tre år sedan från Malmö. Han påstår att han har varit med i HA vilket jag betvivlar. Det stämmer att han har två stora hundar, men vad jag har hört är den ena hunden avliden då den attackerat en person.

Fakta är, NB äger tre båtar, varav två ligger i Mariestads hamn och en i Göteborg. Han har även två bilar varav en är en dyr BMW hos Per i Ullervad, samt att båda bilarna står i Pers namn.

Som ni troligtvis vet gick NB mamma bort i våras. Och han far betalar ut månadsvis till NB då det är han som förvaltar pengarna.

I veckan som var, gick HF över till skåningen och var tillsammans med honom. Hon hoppar varannan vecka mellan olika killar och NB, under många år som skapar bråk och drama mellan alla inblandade.

I veckan som gick åkte NB på stryk tre gånger av skåningen på båten. Den information jag fått till mig, och den kommer enbart från en källa så jag kan inte säga att den är sanningsenlig; så sitter HF och skåningen anhållna. Då ska det vara NB som är BO, om det stämmer det jag hört.

Ett annat scenario är att HF gått tillbaka till NB, och att HF och NB gett sig på skåningen men det är enbart en teori.

intressant anekdot, så det är antingen nb eller skånningen som är mulad och HF sitter häktad oavsett scenario
Citera
2026-08-23, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90

kan du ge oss efternamn på den här mystiska biffiga skåningen med blodhundar
Citera
2026-08-23, 22:39
Medlem
MGM hade tröttnat på de ständiga stölderna av tombackar från restaurangen? Också hort att det kan finnas kopplingar till albanska maffian.

N.B kan inte vara GM då han var på konferens i Bremen då händelsen ägde rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in