Citat:
Ursprungligen postat av
Amberfly
Det låter som om ni hade en fantastisk tid, och kul att de arrangerade olika aktiviteter åt er.
Nu skrev media inte enbart om demonstrationen. Läste en del positivt också från några amerikanska deltagare. Och det nämndes att det var fullsatt när det var ett föredrag om Jesus bergspredikan. Men vi kanske läste lite olika nyhetsartiklar. Även om det var mycket fokus på ett litet antal personer, så handlade det inte bara om dem.
Jag har ett vagt minne av att internationella deltagare har nämnts förut här i tråden. Borde söka. Men jag förstår inte varför det är så många utländska deltagare. Du nämnde tex personer från Mexiko. Några nyhetsartiklar skrev om folk från USA. Det borde finnas sammankomster i deras hemländer? Åtminstone USA med tanke på att huvudkontoret finns där, och ett stort antal vittnen. Och det är över 20 tusen aktiva vittnen i Sverige, så det borde inte bli helt folktomt om man bara satsar på svenskar på en svensk sammankomst.
Detta ska inte tolkas som något kritiskt eller negativt. Jag är bara nyfiken på varför så många reser till en internationell sammankomst, när det borde finnas en sammankomst i hemlandet.
Jag och frugan var på sammankomst i Poznan i Polen 2009, men det var bara talen som talare från huvudkontoret hade, som var på Engelska, så vi var på den svenska sammankomsten också.
Det var samma för Mexikanarna som vi var i tjänsten med, dom hade sin sammankomst för nån vecka sedan, som dom var på.
Här i sverige simultantolkades den på engelska, så delegaterna kunde lyssna via FM mottagare om dom ville och förstod engelska.
Det är en upplevelse att åka på en internationell sammankomst, precis som när vi åker på semester till andra länder.
Jag vill också påpeka att det är fel att säga att "dom arrangerade aktiviteter", det var vi som arrangerade åt delegaterna, alltså de från andra länder.
Vi var ca 10.000 som var involverade på olika sätt.
Det är ofattbart mycket arbete som ligger bakom.
Du har rätt i att det skrevs en del positiva saker också.
Bl.a var det en religionshisoriker som var där och sa en del bra saker i en intervju.