2026-08-23, 19:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Varför vill "nästan samma parti" inte stänga gränsen från Pakistan, Bangladesh och Indien i ljuset av inte bara allmänt om islams ideologi, (cow vigilantee och sådant hmmm.... åt sidan, vet själv inte så mycket om hinduism och sådant men Indien är inte heller en plats kvinnor direkt rekommenderas åka till utan att täcka sig om man säger så) - men de hemska och brutala och omfattande jihadgängskandalerna i England från främst invandrare från vissa regioner av Pakistan - men något som är känt i Indien som "love jihad", och land efter lands viss typ av brottsstatistik" visar på många mångdubblingar efter invandring från muslimska länder (Polen ett mystiskt undantag med minskning istället för ökning), över 50x högre risk i Sverige än Polen nu & trots stora mörkertal i våra länder då dessa jihadgäng ofta hotar offren med mer av samma, misshandel, död, eller spridning av film osv ifall de berättar om de brutala övergreppen, neddrogandet, våldtäkterna för någon eller rapporterar till polis/myndigheter - samt vad Indiens egna utrikesminister säger om, varnar för västländernas ivrighet att i synk massimportera extrema mängder indier i land efter land, inklusive Sverige?

Subrahmanyam Jaishankar (Indiens utrikesminister)
https://x.com/i/status/2064314247992197462

Sker på mass-skala. Varför ska det tolereras..
https://www.youtube.com/watch?v=jpvJQC2CLwI
exposing India invading Portugal, finns minst ett par till videor om samma sak på den kanalen från andra länder.

Samt någon som en av många journalister som exponerat industrin av förfalskning av dokument/intyg/pass osv, kanske i en av dessa 3 jag minns inte, men som sagt Indiens egna utrikesministers ord borde vara nog för sägs VÄNTA nu... Samma "misstag" igen!? 🤔

Kasselstrand och AfS vill väl stänga gränsen, totalstopp från sådana regioner??

Äh jag vet inte vad SD sagt om detta som "senaste" och vilka inom SD som jobbar emot det (jag avskyr politik ok, mitt tålamod klarar bara så pass mycket) men hörde ju JÅ på någon podcast för kanske ett år sedan typ rycka på axlarna om det och försvara att invandringen fortsatt (från dessa problematiska regioner) med att "invandringen har ändrat karaktär" .

Nyss, innan, sedan länge var väl Sverige fullt, enligt Jimmie och SD trodde jag 🤦‍♂️

(att Uffe bilderbergplanta gick & gjorde någon deal med Indien om att låta folk ända därifrån ska få invandra hit i extrema antal på kort tid stör ingen Tidö-röstare..? men wow vi får ju ett utbyte, t.ex. "rymden" (nej jag orkade inte ta reda på detaljer om denna deal jag var bara 🤦‍♂️när jag såg det där.) - Är SD-ledningen med på tåget med allt detta eller... 😑

Jag kan ta mig tid och leta upp både podcast och tidsstämpel där Jimmie säger detta om du vill.

edit:
men på denna podcast var det...
https://www.youtube.com/watch?v=qmenxr1hOXs
ett halvår sedan*

Låter inte som ens nära nästan samma...

Jag såg Nick Alinias intervju med SD-toppen Tobias Andersson. Jag såg inga skillnader mellan Tobias och Kasselstrans åsikter, förutom att Tobias inte är Palestina-vän. Tobias sa t.o.m att hans problem med Gustav är att Gustav fokuserar för mycket på utrikespolitik. Tobias sa dessutom att han är nationalist och inte sionist, mer än att han tycker Israel ska få existera.

Afs verkar köra stenhårt i valet på USA/Israel-spöket, dvs de är som demonstranterna på 70-talet. Är det valvinnande i Sverige att bry sig så mycket om vilka USA bombar eller inte? Här har Örebropartiet en stark fördel mot Afs.

Tobias är för övrigt emot den indiska IT-invandringen.
Citera
2026-08-23, 20:13
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Frågan alltså. Är en röst på afs bortkastad?

Ja, bortkastad.

Ett parti som är marinerade i Kremls propaganda har naturligtvis inte en chans att komma in valet 2026.
Svenskar är inte så korkade att de röstar på de här idioterna i någon större skala.
Citera
2026-08-23, 20:30
Medlem
santos_devilles avatar
Riksdagsval 2018: 20 290
Riksdagsval 2022: 16 646

Dessa promille hade aldrig kunnat rädda eller sänka något annat parti så nej. Varken eller känns det som. Större än Kalle Anka Partiet men mindre än Fi!

Fi! Riksdagsvalet 2018: 29 665
Citera
2026-08-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannelle
...det är rekordmånga förstagångsväljare i år (483 000 fler), ...
En betydande andel av dessa är muslimer och "svenskfödda" negerungar som bedrägligt erhållit medborgarskap och rösträtt.

Dessa röstar inte AfS utan på nyans, och Quislingpartierna S, V och MP.
Citera
2026-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag såg Nick Alinias intervju med SD-toppen Tobias Andersson. Jag såg inga skillnader mellan Tobias och Kasselstrans åsikter, förutom att Tobias inte är Palestina-vän. Tobias sa t.o.m att hans problem med Gustav är att Gustav fokuserar för mycket på utrikespolitik. Tobias sa dessutom att han är nationalist och inte sionist, mer än att han tycker Israel ska få existera.

Afs verkar köra stenhårt i valet på USA/Israel-spöket, dvs de är som demonstranterna på 70-talet. Är det valvinnande i Sverige att bry sig så mycket om vilka USA bombar eller inte? Här har Örebropartiet en stark fördel mot Afs.

Tobias är för övrigt emot den indiska IT-invandringen.
Så bra att det finns någon i SD-toppen som inte är sionist.

Just den extrema sionismen i SD-toppen är ett av skälen att jag ser AfS som ett alternativ.
Citera
2026-08-23, 21:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Varför vill "nästan samma parti" inte stänga gränsen från Pakistan, Bangladesh och Indien i ljuset av inte bara allmänt om islams ideologi, (cow vigilantee och sådant hmmm.... åt sidan, vet själv inte så mycket om hinduism och sådant men Indien är inte heller en plats kvinnor direkt rekommenderas åka till utan att täcka sig om man säger så) - men de hemska och brutala och omfattande jihadgängskandalerna i England från främst invandrare från vissa regioner av Pakistan - men något som är känt i Indien som "love jihad", och land efter lands viss typ av brottsstatistik" visar på många mångdubblingar efter invandring från muslimska länder (Polen ett mystiskt undantag med minskning istället för ökning), över 50x högre risk i Sverige än Polen nu & trots stora mörkertal i våra länder då dessa jihadgäng ofta hotar offren med mer av samma, misshandel, död, eller spridning av film osv ifall de berättar om de brutala övergreppen, neddrogandet, våldtäkterna för någon eller rapporterar till polis/myndigheter - samt vad Indiens egna utrikesminister säger om, varnar för västländernas ivrighet att i synk massimportera extrema mängder indier i land efter land, inklusive Sverige?

Subrahmanyam Jaishankar (Indiens utrikesminister)
https://x.com/i/status/2064314247992197462

Sker på mass-skala. Varför ska det tolereras..
https://www.youtube.com/watch?v=jpvJQC2CLwI
exposing India invading Portugal, finns minst ett par till videor om samma sak på den kanalen från andra länder.

Samt någon som en av många journalister som exponerat industrin av förfalskning av dokument/intyg/pass osv, kanske i en av dessa 3 jag minns inte, men som sagt Indiens egna utrikesministers ord borde vara nog för sägs VÄNTA nu... Samma "misstag" igen!? 🤔

Kasselstrand och AfS vill väl stänga gränsen, totalstopp från sådana regioner??

Äh jag vet inte vad SD sagt om detta som "senaste" och vilka inom SD som jobbar emot det (jag avskyr politik ok, mitt tålamod klarar bara så pass mycket) men hörde ju JÅ på någon podcast för kanske ett år sedan typ rycka på axlarna om det och försvara att invandringen fortsatt (från dessa problematiska regioner) med att "invandringen har ändrat karaktär" .

Nyss, innan, sedan länge var väl Sverige fullt, enligt Jimmie och SD trodde jag 🤦‍♂️

(att Uffe bilderbergplanta gick & gjorde någon deal med Indien om att låta folk ända därifrån ska få invandra hit i extrema antal på kort tid stör ingen Tidö-röstare..? men wow vi får ju ett utbyte, t.ex. "rymden" (nej jag orkade inte ta reda på detaljer om denna deal jag var bara 🤦‍♂️när jag såg det där.) - Är SD-ledningen med på tåget med allt detta eller... 😑

Jag kan ta mig tid och leta upp både podcast och tidsstämpel där Jimmie säger detta om du vill.

edit:
men på denna podcast var det...
https://www.youtube.com/watch?v=qmenxr1hOXs
ett halvår sedan*

Låter inte som ens nära nästan samma...
Bev en hel del där men i grunden är jag med dig. jag är betydligt radikalare än SD men tyvärr finns inte AfS som ett val. De kommer aldrig få 4% i år, annars hade jag gärna väljt Gustav. Men tyvärr ser läget inte ut så.
Citera
2026-08-23, 21:16
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ja, bortkastad. Ett parti som är marinerade i Kremls propaganda har naturligtvis inte en chans att komma in valet 2026. Svenskar är inte så korkade att de röstar på de här idioterna i någon större skala.
Oj, ja verkligen. Putins nyttigaste idioter. Det står inte på deras hemsida att de stödjer Ryssland men jag har inte sett någon gång, någonstans kritik mot Putin. Roger Richthoffs (styrelsemedlem) facebooksida är full av nidbilder på Zelensky. De kommer få några bortkastade ströröster.

Jag var med 2015 i SD-Stockholms årsmöte där Kasselstrand (och William Hahne, han var inte där) försökte klamra sig fast i partiet. Den känsla jag hade var att 1/3 av de ca 100 församlade hade sympatier till dessa virrpannor. Jag har varit med ända sedan 1990-talets slut och Stockholm var rätt extremt jämfört med Skåne/ Blekinge.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Landstingshuset,_Stockholm

Sedan ett antal år är inte längre medlem men partiet kommer till riksdagen (ej kommun landsting) få min röst och jag kryssar Richard Jomshof.
Senast redigerad av Klarlack 2026-08-23 kl. 22:13.
Citera
2026-08-23, 21:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Bev en hel del där men i grunden är jag med dig. jag är betydligt radikalare än SD men tyvärr finns inte AfS som ett val. De kommer aldrig få 4% i år, annars hade jag gärna väljt Gustav. Men tyvärr ser läget inte ut så.

Rösta på t.ex. Tobias Andersson då, han och andra många i SD har typ samma åsikter som Kasselstrand utom i Iran/Israel-frågan, men är den så viktig för dig då?
Citera
2026-08-23, 21:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Rösta på t.ex. Tobias Andersson då, han och andra många i SD har typ samma åsikter som Kasselstrand utom i Iran/Israel-frågan, men är den så viktig för dig då?
NEJ! om det är någon fråga jag avskyr och inte kunde bry mig mindre om är det Israel/Palestna. Den frågan är på plats 100 av 100 om jag ska ranka vad som är viktigt.
Citera
2026-08-23, 21:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
NEJ! om det är någon fråga jag avskyr och inte kunde bry mig mindre om är det Israel/Palestna. Den frågan är på plats 100 av 100 om jag ska ranka vad som är viktigt.

SD-Tobbe sa ju att han undrar varför Gustav Kasselstrand fokuserar så mycket på utrikespolitik.

Du gör helt rätt i att rösta på SD.
Citera
2026-08-23, 21:47
Medlem
Citat:
Nej. Folk i SD blir sparkade om de uttrycker att svenskhet är biologisk.

Finns ett exempel med en SD-politiker som pratade om rasskillnader i intelligens. Anklagades för HMF. Han friades i HD men sparkades av SD ändå.

SD är egalitärer, vilket AfS inte är.

Återigen, vilken skillnad gör SD i längden när mindre av 5% av världens barn föds i Europa?

Om du stänger asylinvandring kommer de hit ändå genom utbildning, arbete, etc. Det finns oändliga sätt och endast en biologisk nationalism bevarar svenskarna.
Citera
2026-08-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Om någon kommer in i riksdagen så är det Öp.
Om de får 12% (24000) röster, från Örebro valdistrikt, så kommer de in bakvägen och får ett mandat i riksdagen.
Det är troligt då man mäter siffror upp mot 40000 som i Örebro län kommer att rösta på dem.

AfS kommer inte att komma in alls. De är för nationalistiska. De når inte högt.

Att rösta på något annat som inte har minst 4%, är en röst i sjön oavsett.

Läskigt system

Så om några islamister startar ett parti i Malmö och får 12% kan de komma in i riksdagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in