2026-08-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Eller så lägger du två strån i kors, "krav på perfekt sopsortering för att inte skickas ut".

Jättebra idé. Vi skapar en riktig nazistisk polisdiktatur och lagför alla somalier som inte klarar att handtera sina sopor. Det hade kunnat komma från Sverigedemokraterna. Som tycker sånna här krav är rimliga för att de ska assimileras (med trött Blekingedialekt)?

Det är ju mucket enklare att bara skicka ut dem.

AFS 2026
Citera
2026-08-23, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Svensken är så jävla oblivious. Det absolut största hotet mot vår framtid är islam, inte klimatet. Fokusera på islam först. Klimatet sen.

Och jävlar vad demonstranterna såg ut som jag förväntade mig att de skulle göra. Bara en massa konstiga typer.

Du har rätt till din åsikt. Ta det gärna i relevant tråd, och låt oss som är intresserade av detta ämne diskutera det.
Citera
2026-08-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionsdjur
Hissen går inte hela vägen upp va?

Testa läs topic och försök igen om du är intresserad att diskutera ämnet. Tack.

Jodå, mina tankar kring det, som det frågas om i ts, är att klimatet får vänta Pga xxxx. Ett specifikt svar på ts frågeställning.

Vad var det som var oklart med det? Har inte hissen gått hela vägen upp?
Citera
2026-08-23, 19:25
Avslutad
https://www.dn.se/

Ganska intressant. Scrollar man ner på DN, så kommer en filmsnutt där man ser väldigt många marschera för klimatet. Måste vara 2-300 personer. Vid en snabb koll så ser jag 3 som verkar ha rötterna i Mellanöstern, ingen från Afrika. Alltså är den väldigt stora majoriteten vita svenskar.

Är det inte lite pinsamt? Vill inte invandrarna lägga bort sina häftiga bensinbilar och minska på resorna hem till släkt och vänner?
Citera
2026-08-23, 19:31
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jag var inte ute efter en debatt kring klimatkrisen. Det är liksom ingen fråga då den samlade forskningen är tämligen överrens om vad som gäller.

Frågan här handlar snarare om att när man väl har en reporter på plats ställa relevanta frågor som kan vara intressanta.

Så här?
Oroas du av klimatkrisen?
Gör vi tillräckligt i Sverige?
Bör Sverige gå före som ett gott exempel?
Gör Tidö-regeringen för lite?
Vilket parti tycker du är bäst på klimatfrågorna?

Ja det vore ju intressant....
Citera
2026-08-23, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Så här?
Oroas du av klimatkrisen?
Gör vi tillräckligt i Sverige?
Bör Sverige gå före som ett gott exempel?
Gör Tidö-regeringen för lite?
Vilket parti tycker du är bäst på klimatfrågorna?

Ja det vore ju intressant....

Ja varför inte, de är också intressanta frågor.
Citera
2026-08-23, 19:38
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ja varför inte, de är också intressanta frågor.

Fast vi vet ju svaren.

Oroas du av klimatkrisen? JA
Gör vi tillräckligt i Sverige? NEJ
Bör Sverige gå före som ett gott exempel? JA
Gör Tidö-regeringen för lite? JA
Vilket parti tycker du är bäst på klimatfrågorna? MP!!

Citera
2026-08-23, 19:47
Avstängd
Goulburns avatar
Citat:
Artikel till diskussionsunderlag: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-klimatdemonstration-i-stockholm-rekord

SVT sänder direkt och sprider deras budskap, men ingenstans kan jag höra en kritisk fråga. Vilket hade kunnat vara - Spelar det någon roll vad vi i Sverige gör? - Är det klimatsmart att resa för att delta? Osv osv. Behöver inte vara dessa frågor men en journalist ställer kritiska frågor, nu blir det mer att man sprider deras budskap och blir då en megafon för den åsikten.

Vad är dina tankar om detta? Diskutera!
Det är väl det normala nu för tiden. Nästan dagligen blir någon med koppling till den svenska militären intervjuad i radon och får tala för behovet av mer pengar till den svenska krigsmakten utan att få några kritiska frågor.

I det här fallet kanske inte journalisten ville framstå som en okunnig egoist genom att ifrågasätta bevisade fakta.
Citera
2026-08-23, 19:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Artikel till diskussionsunderlag: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-klimatdemonstration-i-stockholm-rekord

SVT sänder direkt och sprider deras budskap, men ingenstans kan jag höra en kritisk fråga. Vilket hade kunnat vara - Spelar det någon roll vad vi i Sverige gör? - Är det klimatsmart att resa för att delta? Osv osv. Behöver inte vara dessa frågor men en journalist ställer kritiska frågor, nu blir det mer att man sprider deras budskap och blir då en megafon för den åsikten.

Vad är dina tankar om detta? Diskutera!
Är du dum i huvudet? Menar du på fullt allvar att de borde frågat deltagarna om det var klimatsmart att resa dit?
Citera
2026-08-23, 19:57
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är du dum i huvudet? Menar du på fullt allvar att de borde frågat deltagarna om det var klimatsmart att resa dit?

Han/hon är en klimatextremist. Inte ens en resa till att få vara med i demonstrationen är "klimatsmart" enligt extremisten. Det skrämmer mig hur idiotiska klimathysterikerna är.

Varför är svenskarna så jävla extrema i alla frågor?
Citera
2026-08-23, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Fast vi vet ju svaren.

Oroas du av klimatkrisen? JA
Gör vi tillräckligt i Sverige? NEJ
Bör Sverige gå före som ett gott exempel? JA
Gör Tidö-regeringen för lite? JA
Vilket parti tycker du är bäst på klimatfrågorna? MP!!

Följdfrågor kan då bli, vad skulle vi mer behöva göra?
Varför ska Sverige gå före?
Osv..
Citera
2026-08-23, 19:58
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Följdfrågor kan då bli, vad skulle vi mer behöva göra?
Varför ska Sverige gå före?
Osv..

Hur klimathysterisk är du på en skala 1 till 10?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in