Jag har aldrig varit så ointresserad av politik och ett val som jag är just detta valet. Kanske är en trött gubbe, som är trött på alla riksdagspartier eller så är det mycket annat som pågår just nu som inte har med politik att göra... det känns meningslöst att rösta..
... jag har röstat på SD sen jag fick rösträtt. De har alltid varit det enda alternativet för mig. Även om jag inte håller med allt, ligger jag dem närmst. Jag röstade på dem innan de ens kom in i riksdagen. Det var spännande då, när de kom in och när de slog alla på fingrarna och blev historiskt stora.
Det har inte hänt så mycket som man önskat. Dock är de fortfarande färska, och det är uppfriskande att fler partier har kopierat dem
Med det sagt så har jag funderat på att stanna hemma i år. Eller rösta blankt. Jimmie är bra. Men blir tröttare och mjäkigare. Och som sagt, jag kanske är en dissident och mycket av SD har blivit norm.
Frågan alltså. Är en röst på afs bortkastad?
Leder det till färre röster på SD och tidö och resulterar i att vänstern vinner?
Om afs SKULLE komma in. Kommer då Kasselstrand och Åkesson stå och stångas mot varandra? Vilken märklig situation.
Eller kommer de bli polare?
Kommer sd dra sig åt vänster? Eller kommer partier dra sig åt afs?
Om någon kommer in i riksdagen så är det Öp.
Om de får 12% (24000) röster, från Örebro valdistrikt, så kommer de in bakvägen och får ett mandat i riksdagen.
Det är troligt då man mäter siffror upp mot 40000 som i Örebro län kommer att rösta på dem.
AfS kommer inte att komma in alls. De är för nationalistiska. De når inte högt.
Att rösta på något annat som inte har minst 4%, är en röst i sjön oavsett.
Om någon kommer in i riksdagen så är det Öp.
Om de får 12% (24000) röster, från Örebro valdistrikt, så kommer de in bakvägen och får ett mandat i riksdagen.
Det är troligt då man mäter siffror upp mot 40000 som i Örebro län kommer att rösta på dem.
AfS kommer inte att komma in alls. De är för nationalistiska. De når inte högt.
Att rösta på något annat som inte har minst 4%, är en röst i sjön oavsett.
Med 1% får man tryckta sedlar och med 2,5% får man partistöd. Så helt bortkastat är det inte. Framförallt handlar det om att rösta efter sitt samvete.
Kalla fakta stipulerar att en röst på AfS är en röst på rödgrönt eftersom AfS kommer att få mellan 0,1-0,3%
Högern har åstadkommit mycket som rödgrönt aldrig skulle ha åstadkommit.
Kalla fakta, inte känslosås.
Det där är inte kalla fakta, om ett av de enda partierna (utöver ÖP?) som vill ha stängd gräns(!) och återvandring får så pass låga antal röster trots situationen, där just det är nödvändigt beror det på brist på aktivism för att få dem att synas ute i samhället överallt - på allmän plats.
Jag kan förstå att man röstar på SD, delvis, om man måste välja något av etablerade partier är det ett ganska enkelt val, men har inget över till något av 7klövern med plantorna inga gränser- Ulf & Maggan i spetsen. Finns inte.
TS säger för fan att han inte vill rösta på SD igen för att de är för tama/mjäkiga eller likande. Då kan man definitivt hellre rösta på AfS som resonerar med TS och nog de flesta av oss syn på vad som behövs än att inte rösta alls.
Eller ÖP, Örebropartiet framförallt om man är i Örebro, (men hoppas de tas upp Över 1% nationellt med, jag har inte bestämt mig vilket det blir men delar podcasts och dylikt för båda två tills vidare.) Antingen AfS eller ÖP blir det helt klart oavsett
Stängd gräns och återvandring. Ut med kriminella med invandrarbakgrund, ut med invandrade välfärdsplundrare & jihadister. Inte fortsatt invandring på invasionsnivå. 🤦♂️ Det är för guds skull självklarheter att det måste vändas om man inte vill Sverige och folken i norr illa...
Partier som istället vill stänga gränsen som folk i stora drag VET behövs har stor potential att bygga upp momentum.
Givet att "Tidö" är marginellt "bättre" men det säger inte så mycket och är fan långt LÅNGT ifrån nog, och i grunden samma samma klägg som Allard kallar det.
Partierna och politikerna som direkt ansvarar för problemen, förnekat det in i det sista men som de nu låtsas vilja lösa genom otillräckliga(!) förändringar medan folk fortsätter tillåtas välla in från långtbortistan förtjänar inte folkets förtroende. Tyck vad du vill om det men det obegripligt, helt jävla obegripligt för mig att svenskar röstar på något av främst V, S, C, MP, men även L, KD, M alls.
SD har åtminstone påpekat de väntade problemen i årtionden och gör iaf något.
Uffetuffe "inga gränser" Kristersson däremot är precis samma globalistplant-skrot som sin "opposition" med Maggan i spetsen, (eller hennes företrädare inga murar Löfven eller motsvarande ",oppositionen" öppna reinfeldt, med flera där till). Det är ren djävulsteater. Små förändringar i rätt riktning men aldrig nog för att valla fårflocken till den andra hagen är något allt färre köper.
Bortkastat för folket att rösta för stängda gränser och återvandring är det väl bara om den ologiska(!), lata pessimismen får råda men en stor andel av detta är regimtroll. Och varför i hela friden skulle de som vet att något behöver göras lyssna på regimtrollarmeer, eller pessimister och folk som försöker demoralisera för.
Likgiltigheten och ovissheten om vad som görs mot landet och oss i Sverige, hela norden, nästan hela Europa, och mer därtill kan ha börjat nå sin spets också.. 😤 Vänta bara tills det som många av oss vet sker runt om, organiserat och illsint dolt av styrande blir allt mer allmänbildning... som jihadgroominggängen i England - hur jävla långt etablissemanget gått för att mörka om dylikt! och försökt och gjort MYCKET för att tysta folk som fått oss uppmärksamma på det!
Majoriteten i Sverige vet fortfarande inte om detta, trots att dessa jihadgäng finns här med(!!) t.ex. i äldrevården även om de flesta offren för dem är naiva småtjejer med indoktrinerade naiva föräldrar, som vi alla vet...och nu antagligen massvis fler pga nuvarande invasionsinvandring från indien/paki/Bangladesh!!! 😤
"invandringen har ändrat karaktär" - VA!!? Vilken jävla garanti, i ljuset av det nyss skrivna är det fan helt absurt. Vem bryr som om det kommer massa pakis som kör matbud på tiotusen moppar överallt istället för jihadplundrande av bidragssystem ("jizyah") om många av dem ändå är här, migrerar till länderna i norr och väst för ondskefullt jihadhelvete. Bojkotta!
Ja därtill faktiskt helt onödigt oavsett, plus lönedumpnintg osv givet är inte alls alla jihadister samt att det finns ens folk därifrån med - självklart, men OCH!? Nog nu! Bara indien är fan 1.5 miljard människor eller något, varför ska de, med faktan på bordet om bedrägerierna och förfalskningsrna och jihadgängen tillåtas komma hit i EXTREMA antal om alls för
Om dessa massvåldtäktsjihadgäng kommit från dessa regioner - SÅ SKA GIVETVIS ALL INVANDRING AV MÄN FRÅN DESSA REGIONER VARA NOLL OCH ABSOLUT NOLL!!! 😤😤😤 förbannade jävla...
Men SD, personer inom SD har jag i alla fall sett gjort något för att sprida info och vissa mot åtgärder mot dessa "groominggäng"....Dock vet jag inte om personer inom partiet satt sig totalt på tvären om invandring från dessa länder där sådant är vanligt!?
...En röstlapp var fjärde år torde ju vara bara en liten del ju mer man ser vad som görs mot oss!
Det är inte valet snart i höst som är det nödvändigtvis primära ens för just AfS. Även om vi LÅNGT ifrån utnyttjar potentialen som finns till att t.ex. lyfta partier och kanske främst opinion, och förberedelser, och kan gå att göra tusentals ggr mer än vad vi gör kollektivt. Det är en 4 års valperiod till nästa val t.ex. med kontinuerlig/periodvis aktivism och om vi verkligen vill stoppa invasionen som sker, via bl.a. politiken.. inte mitt föredragna sätt men man får väl göra sitt bästa och jobba på de fronter som finns från där man är.
Citat:
Partier som istället vill stänga gränsen som folk i stora drag VET behövs har stor potential att bygga upp momentum.
Men om man inte kan se hur MYCKET bara en enda person kan göra för att få exempelvis AfS att synas i samhället, eller på den lokala orten, byn eller staden, SM/Forum/kanaler/utskick man kan tänka sig hitta och regga sig på. Om bara den potentialen utnyttjas av fler och fler...framförallt förlängningen ut på allmän plats.
Jag säger inte att jag gör allt jag kan heller - verkligen inte, mitt liv är lite kaos men gör iaf något nästan varje dag.
Tiden har gått & situationen har förändras. Att stödet för stängd gräns & återvandring inte skulle kunna öka kraftigt, ytterligare på 4 är är orimligt.
Problemen har blivit så mycket mer uppenbara, förrädiska partier driver på tvångsblanding medan de fortsätter slussa in folk🤦♂️ trots alla uppenbara problem med importerad brottslighet, kostnader, att kommun efter kommun börjar bli skuldsatta till max, alla oräkneligt antal brottsoffer, till och med inbördeskrig och försök till folkmord kan ske på sikt med detta vansinne..
de borde kanske bli medvetna om att mycket av vad dessa öppna gränser från vart som helst till varje pris som helst-politiker och media sysslar med mer och mer börjar tolkas, ses som solklart landsförräderi... Vill man verkligen rulla den tärningen hur många år i rad som helst..?!
internet för att informera och informeras, motiveras och bli aktiva( till och med över gränserna, se t.ex. Save Europe Act (signatur) ⬇️Skriv på för att lyfta kampen för att stoppa invasionen, stängda gränser till Europa och remigration) har blivit möjligt genom t.ex. fler sociala medier.
Senast redigerad av Room531 2026-08-23 kl. 19:06.
Det där är inte kalla fakta, om ett av de enda partierna (utöver ÖP?) som vill ha stängd gräns(!) och återvandring får så pass låga antal röster trots situationen, där just det är nödvändigt beror det på brist på aktivism för att få dem att synas ute i samhället överallt - på allmän plats.
Jag kan förstå att man röstar på SD, delvis, om man måste välja något av etablerade partier är det ett ganska enkelt val, men har inget över till något av 7klövern med plantorna inga gränser- Ulf & Maggan i spetsen. Finns inte.
TS säger för fan att han inte vill rösta på SD igen för att de är för tama/mjäkiga eller likande. Då kan man definitivt hellre rösta på AfS som resonerar med TS och nog de flesta av oss syn på vad som behövs än att inte rösta alls.
Örebropartiet om man är i Örebro, (men hoppas de tas upp Över 1% nationellt med, jag har inte bestämt mig vilket det blir men delar podcasts och dylikt för båda två tills vidare.) Antingen AfS eller ÖP blir det helt klart oavsett
Stängd gräns och återvandring. Ut med kriminella med invandrarbakgrund, ut med invandrade välfärdsplundrare & jihadister. Inte fortsatt invandring på invasionsnivå. 🤦♂️ Det är för guds skull självklarheter att det måste vändas om man inte vill Sverige och folken i norr illa...
Givet att "Tidö" är marginellt "bättre" men det säger inte så mycket och är fan långt LÅNGT ifrån nog, och i grunden samma samma klägg som Allard kallar det.
Partierna och politikerna som direkt ansvarar för problemen, förnekat det in i det sista men som de nu låtsas vilja lösa genom otillräckliga(!) förändringar medan folk fortsätter tillåtas välla in från långtbortistan förtjänar inte folkets förtroende. Tyck vad du vill om det men det obegripligt, helt jävla obegripligt för mig att svenskar röstar på något av främst V, S, C, MP, men även L, KD, M alls.
SD har åtminstone påpekat de väntade problemen i årtionden och gör iaf något.
Uffetuffe "inga gränser" Kristersson däremot är precis samma globalistplant-skrot som sin "opposition" med Maggan i spetsen, (eller hennes företrädare inga murar Löfven eller motsvarande ",oppositionen" öppna reinfeldt, med flera där till). Det är ren djävulsteater. Små förändringar i rätt riktning men aldrig nog för att valla fårflocken till den andra hagen är något allt färre köper.
Bortkastat för folket att rösta för stängda gränser och återvandring är det väl bara om den ologiska(!), lata pessimismen får råda men en stor andel av detta är regimtroll. Och varför i hela friden skulle de som vet att något behöver göras lyssna på regimtrollarmeer, eller pessimister och folk som försöker demoralisera för.
Likgiltigheten och ovissheten om vad som görs mot landet och oss i Sverige, hela norden, nästan hela Europa, och mer därtill kan ha börjat nå sin spets också.. 😤 Vänta bara tills det som många av oss vet sker runt om, organiserat och illsint dolt av styrande blir allt mer allmänbildning... som jihadgroominggängen i England - hur jävla långt etablissemanget gått för att mörka om dylikt! och försökt och gjort MYCKET för att tysta folk som fått oss uppmärksamma på det!
Majoriteten i Sverige vet fortfarande inte om detta, trots att dessa jihadgäng finns här med(!!) t.ex. i äldrevården även om de flesta offren för dem är naiva småtjejer med indoktrinerade naiva föräldrar, som vi alla vet...och nu antagligen massvis fler pga nuvarande invasionsinvandeing från indien/paki/Bangladesh!!! 😤
"invandringen har ändrat karaktär" - VA!!? Vilken jävla garanti, i ljuset av det nyss skrivna är det fan helt absurt. Vem bryr som om det kommer massa pakis som kör matbud på tiotusen moppar överallt om många av dem är här för ondskefullt jihadhelvete. Bojkotta!
Om dessa massvåldtäktsjihadgäng kommit från dessa regioner - SÅ SKA GIVETVIS ALL INVANDRING AV MÄN FRÅN DESSA REGIONER VARA NOLL OCH ABSOLUT NOLL!!! 😤😤😤 förbannade jävla...
Men SD, personer inom SD har jag i alla fall sett gjort något för att sprida info och vissa mot åtgärder mot dessa "groominggäng"....Dock vet jag inte om personer inom partiet satt sig totalt på tvären om invandring från dessa länder där sådant är vanligt!?
...En röstlapp var fjärde år torde ju vara bara en liten del ju mer man ser vad som görs mot oss!
Det är inte valet snart i höst som är det nödvändigtvis primära ens för just AfS. Även om vi LÅNGT ifrån utnyttjar potentialen som finns till att t.ex. lyfta partier och kanske främst opinion, och förberedelser, och kan gå att göra tusentals ggr mer än vad vi gör kollektivt. Det är en 4 års valperiod till nästa val t.ex. med kontinuerlig/periodvis aktivism och om vi verkligen vill stoppa invasionen som sker, via bl.a. politiken.. inte mitt föredragna sätt men man får väl göra sitt bästa och jobba på de fronter som finns från där man är.
Men om man inte kan se hur MYCKET bara en enda person kan göra för att få exempelvis AfS att synas i samhället, eller på den lokala orten, byn eller staden, SM/Forum/kanaler/utskick man kan tänka sig hitta och regga sig på. Om bara den potentialen utnyttjas av fler och fler...framförallt förlängningen ut på allmän plats.
Jag säger inte att jag gör allt jag kan heller - verkligen inte, mitt liv är lite kaos men gör iaf något nästan varje dag.
Tiden har gått & situationen har förändras. Att stödet för stängd gräns & återvandring inte skulle kunna öka kraftigt, ytterligare på 4 är är orimligt.
Problemen har blivit så mycket mer uppenbara, förrädiska partier driver på tvångsblanding medan de fortsätter slussa in folk🤦♂️ trots alla uppenbara problem med importerad brottslighet, kostnader, att kommun efter kommun börjar bli skuldsatta till max, alla oräkneligt antal brottsoffer, till och med inbördeskrig och försök till folkmord kan ske på sikt med detta vansinne..
de borde kanske bli medvetna om att mycket av vad dessa öppna gränser från vart som helst till varje pris som helst-politiker och media sysslar med mer och mer börjar tolkas, ses som solklart landsförräderi... Vill man verkligen rulla den tärningen hur många år i rad som helst..?!
internet för att informera och informeras, motiveras och bli aktiva( till och med över gränserna, se t.ex. Save Europe Act (signatur) ⬇️Skriv på för att lyfta kampen för att stoppa invasionen, stängda gränser till Europa och remigration) har blivit möjligt genom t.ex. fler sociala medier.
Orkar tyvärr inte läsa din wall of text.
Du blir nog gammal och förståndig du med en dag.
Tills vidare är allt du behöver veta att en röst på AfS är en indirekt röst på rödgrönt. Dvs en bortkastad röst.
Tills vidare är allt du behöver veta att en röst på AfS är en indirekt röst på rödgrönt. Dvs en bortkastad röst.
Lycka till med ditt projekt.
Det gör inget, lika bra - det var mest skrivet anpassat till TS & andra här ändå. (edit: - Varför det INTE är bortkastat att rösta för stängda gränser & återvandring - men det borde inte vara det enda man gör, en lapp var fjärde år och sen tycka att så har man gjort vad man kunnat för att hindra en katastrof som utspelar sig i slow motion i realtid som redan fått brutala konsekvenser för många men det värsta inte kommet än om det tillåts fortsätta och inte vänds om!)
Men du har fel oavsett i det - för den rösten skulle ändå inte gå till Tidö detta val om du ens läste trådstarten. Men det är inte enda skälet till att det är fel.
Senast redigerad av Room531 2026-08-23 kl. 19:09.
Hafde nästan hellre röstat på ÖP oavsett. Jag känner Kasselstrand personligen och älskar hans engagemang men AfS idag är inte vad det var 2018 tyvärr.
Vad är det som har förändrats med AfS tycker du? ÖP är det dock inget fel att rösta på, även om man befinner sig utanför Örebro. De vill ju klara fyraprocentsspärren förr eller senare ändå.
Hafde nästan hellre röstat på ÖP oavsett. Jag känner Kasselstrand personligen och älskar hans engagemang men AfS idag är inte vad det var 2018 tyvärr.
Ja kanske du har rätt. Tycker inte om att man är för säker på sin omvärld heller.
Intentionen är viktigast och då kan man istället beskriva hur man tänker vid olika scenarion istället för att vara låst.
Vad är det som har förändrats med AfS tycker du? ÖP är det dock inget fel att rösta på, även om man befinner sig utanför Örebro. De vill ju klara fyraprocentsspärren förr eller senare ändå.
Bra fråga men då var det mer som en protest mot SD som uteslöt SDU på tvivelaktiga grunder. Egentligen är de nästan samma parti men AfS vill ha platt skatt ( Vilket jag avskyr). Men eftersom jag känner Gustav så har jag ändå röstat på dem men i år kommer det bli SD. Det är för viktigt nu att inte vänstern vinner. ÖP med Allars hade jag röstat på om jag var från Närke.
Jag såg Nick Alinias intervju med SD-toppen Tobias Andersson. Jag såg inga skillnader mellan Tobias och Kasselstrans åsikter, förutom att Tobias inte är Palestina-vän. Tobias sa t.o.m att hans problem med Gustav är att Gustav fokuserar för mycket på utrikespolitik. Tobias sa dessutom att han är nationalist och inte sionist, mer än att han tycker Israel ska få existera.
Afs verkar köra stenhårt i valet på USA/Israel-spöket, dvs de är som demonstranterna på 70-talet. Är det valvinnande i Sverige att bry sig så mycket om vilka USA bombar eller inte? Här har Örebropartiet en stark fördel mot Afs.
Bra fråga men då var det mer som en protest mot SD som uteslöt SDU på tvivelaktiga grunder. Egentligen är de nästan samma parti men AfS vill ha platt skatt ( Vilket jag avskyr). Men eftersom jag känner Gustav så har jag ändå röstat på dem men i år kommer det bli SD. Det är för viktigt nu att inte vänstern vinner. ÖP med Allars hade jag röstat på om jag var från Närke.
Varför vill "nästan samma parti" inte stänga gränsen från Pakistan, Bangladesh och Indien i ljuset av inte bara allmänt om islams ideologi, (cow vigilantee och sådant hmmm.... åt sidan, vet själv inte så mycket om hinduism och sådant men Indien är inte heller en plats kvinnor direkt rekommenderas åka till utan att täcka sig om man säger så) - men de hemska och brutala och omfattande jihadgängskandalerna i England från främst invandrare från vissa regioner av Pakistan - men något som är känt i Indien som "love jihad", och land efter lands viss typ av brottsstatistik" visar på många mångdubblingar efter invandring från muslimska länder (Polen ett mystiskt undantag med minskning istället för ökning), över 50x högre risk i Sverige än Polen nu & trots stora mörkertal i våra länder då dessa jihadgäng ofta hotar offren med mer av samma, misshandel, död, eller spridning av film osv ifall de berättar om de brutala övergreppen, neddrogandet, våldtäkterna för någon eller rapporterar till polis/myndigheter - samt vad Indiens egna utrikesminister säger om, varnar för västländernas ivrighet att i synk massimportera extrema mängder indier i land efter land, inklusive Sverige?
Sker på mass-skala. Varför ska det tolereras.. https://www.youtube.com/watch?v=jpvJQC2CLwI
exposing India invading Portugal, finns minst ett par till videor om samma sak på den kanalen från andra länder.
Samt någon som en av många journalister som exponerat industrin av förfalskning av dokument/intyg/pass osv, kanske i en av dessa 3 jag minns inte, men som sagt Indiens egna utrikesministers ord borde vara nog för sägs VÄNTA nu... Samma "misstag" igen!? 🤔
Kasselstrand och AfS vill väl stänga gränsen, totalstopp från sådana regioner??
Äh jag vet inte vad SD sagt om detta som "senaste" och vilka inom SD som jobbar emot det (jag avskyr politik ok, mitt tålamod klarar bara så pass mycket) men hörde ju JÅ på någon podcast för kanske ett år sedan typ rycka på axlarna om det och försvara att invandringen fortsatt (från dessa problematiska regioner) med att "invandringen har ändrat karaktär" .
Nyss, innan, sedan länge var väl Sverige fullt, enligt Jimmie och SD trodde jag 🤦♂️
(att Uffe bilderbergplanta gick & gjorde någon deal med Indien om att låta folk ända därifrån ska få invandra hit i extrema antal på kort tid stör ingen Tidö-röstare..? men wow vi får ju ett utbyte, t.ex. "rymden" (nej jag orkade inte ta reda på detaljer om denna deal jag var bara 🤦♂️när jag såg det där.) - Är SD-ledningen med på tåget med allt detta eller... 😑
Jag kan ta mig tid och leta upp både podcast och tidsstämpel där Jimmie säger detta om du vill.