2026-08-23, 11:00
Medlem
Citat:
22 augusti 10.56, Misshandel, Malmö

Kvinna i 80-årsåldern blir misshandlad i Pildammasparken.

Polis larmas till Margaretavägen där en promenerande kvinna i 80-årsåldern uppges ha blivit påkörd av en cyklist som sedan slagit henne innan cyklisten lämnar platsen. Kvinnan förs med ambulans till sjukhus.

Polisen håller förhör med vittnen och söker efter cyklisten som uppges vara en kvinna.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/augusti/22/22-augusti-10.56-misshandel-malmo/
Citera
2026-08-23, 12:18
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad tror vi om drogpåverkad cyklist, på väg till Systembolaget? Åttioåringen gjorde fel som råkade gå på en trottoar.
Inte helt omöjligt, hon ville väl vara först att hänga på låset.

Att hon sen misshandlade tanten oxå, som att det skulle vara tantens fel att cyklisten tappade tid och fart.
Citera
2026-08-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Inte helt omöjligt, hon ville väl vara först att hänga på låset.

Att hon sen misshandlade tanten oxå, som att det skulle vara tantens fel att cyklisten tappade tid och fart.

När det gäller Malmö och antalet invandrare i stan, så talar oddset ganska så rejält för att det var en invandrare och någon med kort stubin eller som man också brukar säga nuförtiden, antisocialt beteende.
Om det är en invandrare som först cyklat på en 80-åring och sedan klappat till tanten i fråga, så borde hon bli utvisad.
Citera
2026-08-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Inte ett dugg helkonstigt. Sist jag var i Sverige cyklade vanliga medelklassmänniskor omkring som galningar mitt bland treåringar och pensionärer. Hade lätt kunnat bevittna flera dödsfall under varje promenad.
Om något var konstigt med händelsen så var det inte att någon blev påkörd, utan att den som körde på klappade till den åttioåriga damen så pass att hon behövde sjukhusvård.
Citera
2026-08-23, 15:21
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
När det gäller Malmö och antalet invandrare i stan, så talar oddset ganska så rejält för att det var en invandrare och någon med kort stubin eller som man också brukar säga nuförtiden, antisocialt beteende.
Om det är en invandrare som först cyklat på en 80-åring och sedan klappat till tanten i fråga, så borde hon bli utvisad.
Ok var längesen jag var i Malmö så vet inte riktigt hur det är nu. Ja det borde hon.
Citera
2026-08-23, 15:37
Medlem
bunjackens avatar
Riktigt jävlar stört jag har själv krockat på cykel med en annan cyklist han körde ner i en tunnel på fel sida och blev båda skadade han var omtänksam även om det troligen var en utlänning medans jag enbart drog en svordom och sa att han gjorde fel och då var jag 12 år gammal

Givetvis är det okej att både svära och bli arg när någon gör fel i trafiken men att ta till våld på någon särskilt en gammal kvinna är verkligen helt stört

Att det var en kvinna som gjorde det också är ännu mer udda låt mig gissa för att göra det ännu värre jobbar hon väl inom omsorgen
Citera
2026-08-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ok var längesen jag var i Malmö så vet inte riktigt hur det är nu. Ja det borde hon.
Tror nog att detta var en ung kaxig svenska sådär i 17-19 års åldern.
Det finns många sådana stor-käfter.
Kanske 80 åringen bar slöja- så det triggade den unga rasse- pinglan ännu mer.
Citera
2026-08-23, 17:29
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ok. Ja man vet aldrig.
Citera
2026-08-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Bättre islamisten flyttar hem då så hon slipper alla "rassar". Byebye med dig också kommunistfan.
Citera
2026-08-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Hur vet vi att tanten blev påkörd? Hon kanske gick in/sprang in i cykeln? Cyklisten blev då helt naturligt arg.
Ja, klart det är ok att slå ner någon om man blir arg. Idiot.
Citera
2026-08-25, 15:26
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Kvinnan som genomförde misshandeln ska ha anlänt till platsen från nordost och lämnat i sydlig riktning mot Margaretapaviljongen.

Signalement:
Kvinna cirka 40-50 år.
Mörkt uppsatt hår.
Pratade svenska med lite brytning.
Klädd i en färgglad klänning.
Damcykel, eventuellt beige.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/augusti/22/22-augusti-10.56-misshandel-malmo/

Klart att det var en sån...
Citera
2026-08-25, 19:16
Medlem
Det är i en park detta hände, noll cykelbanor där detta hänt. Polisen ringade in var det hänt. Om jag får spekulera så har blatten cyklat på grusgången runt dammen och den äldre damen har sagt åt henne att här cyklar man inte, sen har äcklet cyklat på kvinnan och sen slagit sönder henne. Det va massor av poliser som strategisk stod och väntade runt varje hörn i närheten, så detta va absolut ingen vanlig misshandel, dem letade mycket länge. Och äcklet som misshandlade den svenska kvinnan va inte svensk, låt mig gissa zigenare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in