2026-08-19, 06:51
Medlem
Måste grinda i Old School Runescape.
Citera
2026-08-19, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Jag tar bladet från munnen! Har en drös barn som ibland går på krogen men nu har de nog inte varit i sommar, dels pga priserna men främst för klientelet som är där. Numer är det till största delen MENA som besöker uteställen och det är helt ok! Men du kan inte driva ett ställe där väldigt få av gästerna köper nåt. Att de sen pratar "hottentottiska" med varandra ökar ju inte på intresset att gå ut. Det verkar som att Motorkulturen har ökat och det är många yngre som är på crusingar/event och alla kan prata med varandra. Det ser dystert ut för krogbranschen minst sagt men de har lite sig själv att skylla.

Varför är det "helt ok" menar du? Det låter ju snarare som en dystopisk mardröm än något som kan klassificeras som okej. Direkt inte okej skulle jag vilja påstå.
Citera
2026-08-19, 07:46
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle bli mycket förvånad om inte krogvåldet gått ner rejält sedan 90-talet. Då var det rejält farligt att gå på krogen, och vakterna var mycket galnare.

Nånting säger mig att du var en sån där brud som liksom sökte dig till de spännande och farliga killarna. Inget fel med det om det nu var så, de behövde ju naturligtvis också göka, och fanns det villiga brudar på sunkdiscona så avlastade ju det naturligtvis de städade ställena.
Citera
2026-08-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Varför är det "helt ok" menar du? Det låter ju snarare som en dystopisk mardröm än något som kan klassificeras som okej. Direkt inte okej skulle jag vilja påstå.
Vad är det som inte passar dig? Att drt är många invandrare så är det så men blir svårt att driva nåt när försäljningen är låg.
Citera
2026-08-19, 11:35
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
lista? det fanns inte på min tid.

snyt dig snorunge

Du var aldrig på VIP-listan, men den fanns. Den första nattklubben i Sverige hade VIP-lista, som alla andra efter. Det är lite det som är meningen med klubbar. Det ska framstå som något exklusivt.

Fattiglapp
Senast redigerad av Hulebacken 2026-08-19 kl. 11:38.
Citera
2026-08-19, 13:01
Medlem
Dom är smarta nog att inse att en blöt kväll mycket väl kan landa som ett fint klipp i vännernas feed dagen efter. Däremot knarkas det betydligt mer.
Citera
2026-08-22, 12:26
Medlem
rovmuns avatar
En stor del av dem är uppväxta framför en skärm och verkar på riktigt tycka att det är enklare att skriva till någon än att gå fem meter och prata med personen.

De kan sitta bredvid varandra en hel kväll och umgås genom att stirra ner i varsin telefon. Diskussioner som förr hade tagits ansikte mot ansikte ska nu ske genom meddelanden, gruppchattar och någon jävla app.

Samtidigt har många blivit totalt överbeskyddade av sina föräldrar. De har blivit skjutsade överallt, föräldrar har följt med till skolan, fixat saker åt dem, ringt samtal åt dem och i vissa fall till och med hjälpt dem söka jobb långt upp i vuxen ålder.

Har man någon gång haft med den här typen att göra med förstår man nästan varför de inte går på krogen. Där finns ingen mamma som kan ringa åt dig, ingen skärm att gömma sig bakom och ingen app som talar om exakt hur du ska bete dig. Du måste faktiskt gå fram till en främmande människa, öppna käften, läsa av situationen och riskera att få ett nej.

För vissa verkar just den kombinationen orsaka fullständig kortslutning i hjärnan.

Så nej, jag tror inte bara att det handlar om att det har blivit dyrt. En del av förklaringen är nog betydligt brutalare en generation har blivit extremt bra på att kommunicera utan att faktiskt behöva möta en annan människa….
Citera
2026-08-23, 18:24
Medlem
Incendios avatar
Nu är jag precis över den åldern, men jag går inte på krogen och har aldrig gjort(i fest/dricka-syfte, har gått ut tidigt på kvällen med vänner/maken samt varit på små konserter på krogar, dvs mycket mer städat och lugnt) därför att jag aldrig började dricka, jag gillar inte berusade människor, jag gillar inte alldeles för hög musik(och jag har blivit hemskt intolerant mot dålig musik), jag trivs inte i högljudda miljöer, gillar inte folk som går ut och feströker och sedan drar med sig stank in samt att "mörka tendenser" i samhället blir ännu mörkare i onyktert tillstånd.
Citera
2026-08-23, 20:55
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokod1l0
Måste grinda i Old School Runescape.
Knappast. Du är fan ingen bot. Skapa värde i verkligheten istället för att leva som en npc åt jagex.
Citera
2026-08-24, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Knappast. Du är fan ingen bot. Skapa värde i verkligheten istället för att leva som en npc åt jagex.

Nä jag raljerade mest. Men är ju en del som hellst lever i virtuella verkligheter all vaken tid.
Citera
2026-08-24, 06:10
Medlem
Stockholms uteställen är iallafall fullsatta helgerna så där är det som vanligt!
Citera
2026-08-24, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Ungdomar idag går betydligt mindre på krogen för att träffa tjejer/killar jämfört mot för 10-20 år sedan.
Hur kommer det sig enligt dig som är mellan 18-30?
Varför vill du inte gå ut?
Varför slutade du gå ut?
Varför har vi haft den här utvecklingen av kraftigt minskande uteliv mellan åren 2010-2020 (med Corona som dödsstöt) och där det inte återhämtat sig?
Vilken ort tänker du på?

Stockholm har nattlivet kvar, även om den expanderat mot mer udda platser utanför tullarna, lite off lokaler och är mer kopplat till andra aktiviteter såsom livemusik eller ibland sportevenemang.

Men ja, allt som ens påminner om svartklubbar och speak easy tycks vara mer eller mindre utrotat. Det fanns en liten men blomstrande alternativ scen som var lågmäld, inte som industriraven före sekelskiftet, där alkoholen inte var särskilt mycket moms på så att säga och öppettiderna flexibla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in