2026-08-17, 18:03
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
BO var som vilken normal medelsvensson som helst som var på en restaurang med sin hund i sällskap. Helt i accepterat av restaurangen. GM kommer och har synpunkter på hunden och är otrevlig. BO lämnar stället för att undvika konflikt.
GM väljer att lämna stället för att följa efter och misshandla BO, som senare avlider av skadorna.
Jag försvarar inte GM men att beskriva det brottsbelastade fyllot som "vilken normal medelsvensson som helst" var väl ändå att ta i.
Finnen var ju en knepig o bråkig suput med domar i bagaget och som blev vräkt titt som tätt från lägenheterna. Nu stötte han på patrull och det slutade inte helt lyckat för finnens del.
Citera
2026-08-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Fast det är ju inte CS som sitter häktad för vållande till annans död utan det är ju den andra snubben Carlos. CS har enligt häktningsförhandlingen inte blivit häktad och lär väl bara bli åtalad för misshandel?

Förstod det. Men tack för upprepandet.
Citera
2026-08-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Jag försvarar inte GM men att beskriva det brottsbelastade fyllot som "vilken normal medelsvensson som helst" var väl ändå att ta i.
Finnen var ju en knepig o bråkig suput med domar i bagaget och som blev vräkt titt som tätt från lägenheterna. Nu stötte han på patrull och det slutade inte helt lyckat för finnens del.

Oavsett. Så har BO dött,p.g.a fjäderbatong i huvudet.
Citera
2026-08-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebbabBen
Oavsett. Så har BO dött,p.g.a fjäderbatong i huvudet.
hur vet du det var en fjäderbatong?
Citera
2026-08-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
hur vet du det var en fjäderbatong?

Haha tror mer på teleskop. Eller kanske han hade fjädern synlig i ett bälte
Citera
2026-08-23, 13:14
Medlem
Citat:
Haha tror mer på teleskop. Eller kanske han hade fjädern synlig i ett bälte
ja teleskop är ju mycket mera vanliga och förekommande än fjäder
Citera
2026-08-23, 13:40
Medlem
Citat:
ja teleskop är ju mycket mera vanliga och förekommande än fjäder

Måste ha feta avisar på häktet. Räcker att gå loss på armen med teleskop för att märka nån men mot huvudet så har du otur så händer just detta. En klen tjackis alkis huvud står inte emot
Citera
2026-08-23, 13:44
Medlem
Citat:
Måste ha feta avisar på häktet. Räcker att gå loss på armen med teleskop för att märka nån men mot huvudet så har du otur så händer just detta. En klen tjackis alkis huvud står inte emot
märkligt bara vållande och grovmisshandel är rubriceringarna här, är det någon form av babbe rabatt han får måntro?

Jag känner en kille som hade stått på benen om han så sprungit in i en tegelvägg, han fick hjärnblödning av ett batongslag i skallen och segnade ner och dog av hjärnblödning kort därefter, så slå någon med batong i huvudet är definitivt dödligt och inget man ska göra om man inte vill döda personen då.

slag på armar händer ben osv stoppar ju vem som helst så huvudet är ju inte så genomtänkt slå någon i
Citera
2026-08-23, 14:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
tackar helt otroligt han bara blir häktad för grov misshandel och grovt vållande till annans död, blir han fäld för det så får han väl högst 3,5års fängelse.

när jag vill ha igäl någon är det bara dra en batong allt vad man pallar i huvudet på dem alltså, för det här var verkligen komma billigt undan

Om man drar en batong i huvudet på någon som dör så borde väl det vara dråp? Knuffa någon som trillar och slår bakhuvudet i gatan och dör borde väl vara vållande till annans död?

PS Jag är inte jurist.

Citat:
märkligt bara vållande och grovmisshandel är rubriceringarna här, är det någon form av babbe rabatt han får måntro?

Jag känner en kille som hade stått på benen om han så sprungit in i en tegelvägg, han fick hjärnblödning av ett batongslag i skallen och segnade ner och dog av hjärnblödning kort därefter, så slå någon med batong i huvudet är definitivt dödligt och inget man ska göra om man inte vill döda personen då.

slag på armar händer ben osv stoppar ju vem som helst så huvudet är ju inte så genomtänkt slå någon i

Man slår väl av armar och ben med teleskop-batong om man tar i?
Batong faller väl under knivlagen? Negern som slog ihjäl svenske polisen i Köpenhamn slog på halsen och ett blodkärl brast. Vad fick han, 7 månader?
Citera
2026-08-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om man drar en batong i huvudet på någon som dör så borde väl det vara dråp? Knuffa någon som trillar och slår bakhuvudet i gatan och dör borde väl vara vållande till annans död?

PS Jag är inte jurist.

Batong faller väl under knivlagen? Negern som slog ihjäl svenske polisen i Köpenhamn slog på halsen och ett blodkärl brast. Vad fick han, 7 månader?
ja jag har själv fått en arm tumme och axel sönderslagna av en teleskopbatong men de slog mig iunte i huvudet hade de gjort det hade4 jag varit stendöd, jag var dock helt oskadliggjort kunde inte göra något tillbaka och det nöjde de sig med, några månader senare och två operationer var även jag helt återställd så ett mycket bättre alternativ göra så ändå.

negern i danmark är fortfarande häktad så ingren dom där de har hittat5 två gärningsmän till precis, dessutom går det rykten om polismannen blev knivhuggen det har jag dock inte fått bekräftat, men är det så har media verkligen ljugit oss i ansiktet som vanligt för att försvara nmegern som var dömd för våldtäkt och mordförsök sedan tidigare med
Citera
2026-08-23, 14:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
ja jag har själv fått en arm tumme och axel sönderslagna av en teleskopbatong men de slog mig iunte i huvudet hade de gjort det hade4 jag varit stendöd, jag var dock helt oskadliggjort kunde inte göra något tillbaka och det nöjde de sig med, några månader senare och två operationer var även jag helt återställd så ett mycket bättre alternativ göra så ändå.

negern i danmark är fortfarande häktad så ingren dom där de har hittat5 två gärningsmän till precis, dessutom går det rykten om polismannen blev knivhuggen det har jag dock inte fått bekräftat, men är det så har media verkligen ljugit oss i ansiktet som vanligt för att försvara nmegern som var dömd för våldtäkt och mordförsök sedan tidigare med

OK, trodde det var klart redan.
Citera
2026-08-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

PS Jag är inte jurist.

Ja som sagt så länge det inte är liv eller död räcker det gott o väl att mata mot armar och kropp, du bryter ben tom revben tro mig. Med tanke på BR kan det mycket väl vara så att GM slagit på kroppen som resulterat i att han ramlat och då slagit i huvudet som resulterar i dödsfallet.

Sen blatte rabatt Fedor pratar om, inte en chans. Jag har bara koll på MGM men den häktade låter som antingen adopterad eller halv svensk
Senast redigerad av sibbann 2026-08-23 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in