2026-08-23, 15:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja? Vad menar du?

Har du hakat upp dig på att media skriver "att det i praktiken är palestinier som kommer avrättas"? Det beror på att det är just palestinier som utför dessa brott. Skulle en israel utföra liknande brott så skulle hen dömas efter samma måttstock.
Jag hakar upp mig på att de väljer att införa dödsstraff bara för en händelse, medan deras egna medborgare inte ställs inför rätta. Mike Huckabee kallade nyligen de judisk-jihadistiska bosättare för terrorister. När förväntas de åtalas och hängas?

Dessutom befinner sig Israel i en väpnad konflikt (påstår dom), och de tillfångatagna palestinier från Gaza är krigsfångar. De ska dömas enligt krigets lagar, inte enligt påhittade lagar i efterhand.
Citera
2026-08-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men de bedriver ju terror handlingar på vanliga familjer
Vet du inte ens vad terror är längre?

det är altså inte ett terrorbrott när en arab slår dig på krogen för att du gjort homosexuella närmande på denna....

Citat:
Sadisten och terroristen Ben- Gvir eller Itaman Hanan som han föddes till innan han började lajva semit vill ju att man ska mörda 30-40 Gaza bor om dagen utan rättegång.

Det är ju det normala i krig, hamas får gärna avsluta sitt utrotnings, våldtäkts och tortyr krig mot israel, det är ju inte mycket ben-gvir kan göra åt det, ja annat än att se till att döda de som gör det.

Citat:
Det finns ju ingen normal rättsstat som tar dessa domar mot palestinier på allvar.
Det är i sin ordning, suvärnitesprincipen tar man ju på allvar, och de som hängs kommer säkert ta den på allvar.

Citat:
Det är sista chansen för den allt mer stofila generationen sionister att försöka förverkliga sina stormakt ideér.
Då allt fler judiska ungdomar överger detta rabiata försvar till en stat som de facto sponsrar terrorism i stor skala.

de kommer likt de andra vänsterblivna snart ha något nytt svart att fira, blm, woke, komunism...
Citera
2026-08-23, 15:39
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
och tex japan, likt i israel så är det den enda metoden som stipuleras i straffet.

( så sent som häromdagen faktiskt)

du skulle kunna låta
-"korkad, lat okunnig och lite efterbliven"
istälelt för
"antisemitsk , korkad, lat, okunnig och lite efterbliven"

om du kunde antar jag.....
Jag är inte föremål för trådens ämne. Håll dig till ämnet, gubbe. Lär dig dessutom stava.
Citera
2026-08-23, 15:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ja? Vad menar du?

Har du hakat upp dig på att media skriver "att det i praktiken är palestinier som kommer avrättas"? Det beror på att det är just palestinier som utför dessa brott. Skulle en israel utföra liknande brott så skulle hen dömas efter samma måttstock.
Så de IOF terrorister som mördade den femåriga flickan Hind Rajab och hennes 6 anhöriga kommer överlämnas till Gaza City där de får dingla i en lyktstolpe?

Och vart är utredningarna mot de massgravar av Röda Kors personal.
Absolut ingen tar era måttstockar seriöst
Citera
2026-08-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag är inte föremål för trådens ämne. Håll dig till ämnet, gubbe. Lär dig dessutom stava.

försök då hålla dig till objektiv veklighet, antisemtism finns det ju utrymme för i revisnismtråden, och dina känslor och upplvelser kan du ju dra i egna texter och noveller subforumet.

så slipper du ju framställa dig som
"antisemitsk , korkad, lat, okunnig och lite efterbliven"

det är väll inte orimilgt att begära när det slaskats 2 millar i skolpeng på dig?
Citera
2026-08-23, 15:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag hakar upp mig på att de väljer att införa dödsstraff bara för en händelse, medan deras egna medborgare inte ställs inför rätta. Mike Huckabee kallade nyligen de judisk-jihadistiska bosättare för terrorister. När förväntas de åtalas och hängas?

Dessutom befinner sig Israel i en väpnad konflikt (påstår dom), och de tillfångatagna palestinier från Gaza är krigsfångar. De ska dömas enligt krigets lagar, inte enligt påhittade lagar i efterhand.
Israel väljer att införa dödsstraff för människor som begår terrorbrott i Israel och dödar civilister. Förstår att du tycker att terrorister ska ha chart blanch för sånt. Men israelerna bestämmer själva vilka lagar och straff dom vill införa. Själv tycker jag att Israel skulle ha infört dödsstraff betydligt tidigare med tankke på alla fruktansvärda terrorhandlingar nazijihadisterna utfört i Israel sedan årtionde tillbaka.
Citera
2026-08-23, 15:46
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Israel väljer att införa dödsstraff för människor som begår terrorbrott i Israel och dödar civilister. Förstår att du tycker att terrorister ska ha chart blanch för sånt. Men israelerna bestämmer själva vilka lagar och straff dom vill införa. Själv tycker jag att Israel skulle ha infört dödsstraff betydligt tidigare med tankke på alla fruktansvärda terrorhandlingar nazijihadisterna utfört i Israel sedan årtionde tillbaka.
Du har inga problem med nazism. Jag vill att lagen tillämpas lika för alla och att stater följer internationell rätt. Du är uppenbarligen av en annan åsikt.
Citera
2026-08-23, 15:46
Medlem
Citat:
Så de IOF terrorister som mördade den femåriga flickan Hind Rajab och hennes 6 anhöriga kommer överlämnas till Gaza City där de får dingla i en lyktstolpe?
Nej, soldater arkebuserars för krigsbrott, men vad jag vet så pekar inget på att hind avsiktligt skulle ha mördats av IDF.

Citat:

som IDF ledde FN till?

bägge av de fallen har väll redan utretts av militären, förstod jag det rätt så har man öppnat 2 civila utredningar (dvs vanliga åklagare, inte militära) kring just de två fallen nyligen.

Men dödstraff finns ju inte i straffskalan för det civilit, även om det skulle bevisas att de avsiktligt och överlagt dödade dem.
Citera
2026-08-23, 15:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Är inte det där en aning ynkligt att komma dragandes med? Likställer du det där med 1200 slaktade och kidnappade israeler 7 oktober 2023 exempelvis? Eller alla fruktansvärda bombdåd i Israel där hela busslaster med människor sprängts i luften.

Så jävla patetiskt att man storknar.

Du vet. Vira in mamman och hennes barn i taggtråd och bränna dom levande. Bara ett exempel på där jag vill ha dödsstraff.
Citera
2026-08-23, 15:50
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Aha. Så Egyptens förtryck av den koptiska minoriteten är Israels fel? Kriget mellan Irak och Iran. Iraks invasion av Kuwait. Inbördeskriget i Libyen. Inbördeskriget i Sudan. Inbördeskriget i Jemen. Irans terrorproxys som ställer till bekymmer över hela regionen. Turkiets ockupation av 5 procent av Syriens yta. Turkiets ockupation av hela gränslinjen mellan Turkiet och Irak. Turkiets förföljelse av kurder. Gränstriderna mellan Iran och Afghanistan. Allt är Israels fel, menar du.

Ibland är det bra att kunna avfärda en användare som 100 procent okunnig och galen och det kan man göra med dig nu.

Vartenda en av dom konflikterna kan härledas till Israel och skapandet av Israel efter 1948
Citera
2026-08-23, 15:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nej, soldater arkebuserars för krigsbrott, men vad jag vet så pekar inget på att hind avsiktligt skulle ha mördats av IDF.

som IDF ledde FN till?

bägge av de fallen har väll redan utretts av militären, förstod jag det rätt så har man öppnat 2 civila utredningar (dvs vanliga åklagare, inte militära) kring just de två fallen nyligen.

Men dödstraff finns ju inte i straffskalan för det civilit, även om det skulle bevisas att de avsiktligt och överlagt dödade dem.
När utförde "israel" senast en arkebusering på en IOF kombattant?
Citera
2026-08-23, 15:52
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
nja. de fördrevs dit av jordanien efter svart september.
"palestinaniner" har ju funnits i libanon sen innan romariket , enligt alla efterblivna antisemiter.

100% av prbolemen är att araber är från arabiska halvön.

Nej, det är bara en av alla "vi ska ha vårt mellnöstern kaifat" och visst, det inbegriper ju även att judarna ska kastas ut (igen..), men det är primärt att väst inte tillåter Islam att vara islam.

tyvärr så kommer muslmer primärt forstätta slakta muslimer, så vi kommer alltid ha de som flyr krig, ja dvs sålänge det kristna väst tillåter muslimer att existera.

Svarta september var på 70-talet. Palestinier kom till Libanon redan på 50 talet efter Israels skapande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in