2026-08-23, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Tänker du på brölet som uppstod när Allard knäckte en monster, inför DN intervju?

Det var många som retade sig på detta ”barnsliga” beteende, men hat?

Lite överkurs eller?
Dels dä, men sen så har du samma inträdande läten i dom flesta läsktrådar här på forumet
Citera
2026-08-23, 15:32
Medlem
Brukar ta en burk läsk på helgerna ibland till middag också om jag ska köra bil.

Till vardags är det vatten som gäller.
Citera
2026-08-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Lite skillnad på att sopa i sig läskeblask med 18 sockerbitar i och att ta en kaffe, som alla andra i rummet gör.

Egentligen inte faktiskt. Varför är det ena så mycket bättre än det andra?
Citera
2026-08-23, 15:43
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Egentligen inte faktiskt. Varför är det ena så mycket bättre än det andra?
Till att börja med är läskedryck grundproblemet i den globala fetmaepidemin (den som dödar oerhörda möngder människor). Försäljningskurvan för läskedryck följde för några år sedan i USA en nästan identisk kurva avseende fetma. Fetma är ett enormt problem över hela världen och skördar massor av människoliv. För att inte tala om alla skattepengar som går att till att hjälpa feta idioter som inte kan ta hand om sig som vuxna bör.

Ny forskning visar å sin sida att kaffet har en profil som står i nästan motsatsförhållande till läsken. Måttliga mängder har övervägande positiva effekter.
Citera
2026-08-23, 15:44
Medlem
Jag fattar, men tycker det är en dålig poäng. Det saker du räknar upp har övervägande positiva effekter, eller tillför nöje/glädje i folks liv.

Träning/att röra på sig blir allt vanligare att det skrivs ut på recept från sjukvården.
Hjälper mot väldigt många åkommor. Speciellt moderna som hjärtskärande sjukdomar mm.
Samt kanske de allra bästa, inga biverkningar alls.

Vad för det med sig för positivt att dricka 2 energidrycker om dagen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Med den logiken så borde folk inte få träna några sporter heller eller träna på gym. De kan ju skada sig och behöva sjukhusvård. De borde inte heller få hålla på med musik. De kan ju få hörselskador och behöva sjukhusvård. De borde inte få köra bil. De kan ju krocka och behöva sjukhusvård. De borde inte inte få vara ute och gå. De kan ju halka eller bli påkörda och behöva sjukhusvård.

Jag kan fortsätta hela dagen, men tror du fattar poängen nu.
Citera
2026-08-23, 15:46
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Dels dä, men sen så har du samma inträdande läten i dom flesta läsktrådar här på forumet

Fast jag gillar själv inte läsk alls.
Citera
2026-08-23, 15:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkamidage
Jag fattar, men tycker det är en dålig poäng. Det saker du räknar upp har övervägande positiva effekter, eller tillför nöje/glädje i folks liv.

Träning/att röra på sig blir allt vanligare att det skrivs ut på recept från sjukvården.
Hjälper mot väldigt många åkommor. Speciellt moderna som hjärtskärande sjukdomar mm.
Samt kanske de allra bästa, inga biverkningar alls.

Vad för det med sig för positivt att dricka 2 energidrycker om dagen?

Energidryck gör en pigg. Läsk kanske man giller smaken av.
Citera
2026-08-23, 16:09
Medlem
Fantens avatar
Framför allt så är det konstigt att man har åsikter om vad andra göra med sitt liv som inte akut påverkar en själv.
Citera
2026-08-23, 16:13
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Varför hatar flashbackare vuxna som dricker läsk?
Vaddå alla????
Dra inte alla över samma kam!
Citera
2026-08-23, 16:30
Medlem
Imnshos avatar
Tonen är rå men hjärtlig på Flashback. Hat är normalt här, nästan lite läskigt. Fattar ni, läskigt, haha.

Dricker normalt aldrig läsk, men blev en GT häromkvällen. Kan ju betraktas som spetsad läsk.
Citera
2026-08-23, 16:45
Medlem
OmarSharifs avatar
Jag dricker mycket hellre en Dr Pepper än en öl.
Citera
2026-08-23, 16:48
Medlem
J.Doessons avatar
Dricker läsk själv ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in