Citat:
Ursprungligen postat av
CWG
Din logik förutsätter alltså att misogyna högerincels måste få sprida sitt hat oemotsagda för annars ballar dem ur. Inte nog med det, det är blattarnas fel att dessa högerradikala incels inte omfamnas och inkluderas i samhället.
Inte nog med att du kommer dragandes med en liberal skitanalys, med syftet att flytta fokus från MGM:s nationalistiska influenser (och motiv?). Du bortser även från ren historia då du verkar utgå från att skolattacker är något nytt. I verkligheten hade Sverige skolattacker på 1960-talet, 1970-talet och i början av 00-talet. Företeelsen är alltså inte ny. Vad som däremot är ganska nytt i Sverige, är skolmördarnas måltavlor: oftast oskyldiga invandrare och kvinnor. Samt deras.motiv: högerradikalism och nationalism.
Är faktiskt riktigt jävla less på den analys som du framför. Särskilt då du inte är ensam om den, utan detta är analysen som samhällets institutioner gör.
Visst fortsätt på det spåret... Skolattackerna ligger på er. Det är inte jag, eller den analys jag företräder som orsakar skolattacker, hur mycket du och övriga samhället än vill klistra den etiketten på mig.