2026-08-22, 09:30
Medlem
Såg BOs föräldrars facebook och det är tydligt att hon är deras ögonsten. Så hemskt, kan inte föreställa mig vad de går igenom.

Tycker medier skriver mycket nu om GM, att han blivit pushad till detta tex och att det gått så snett för honom. Kanske inte borde vara dagens fokus. (Han verkar dessutom vara den som pushar och influerar andra snett) Ja, sociala medier är en bov i allt som kan påverka de unga som redan mår dåligt.
Borde verkligen finnas mer insatser kring detta för att förebygga, och att polisen tar dessa konton seriöst.

Vila i frid tjejen 🤍 Så oförtjänt och sorgligt.
Citera
2026-08-22, 09:31
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKanyl
Finns det någon substans i påståendet om att GM och BO tidigare ska ha varit ett par?
Kanske, men troligen inte, han beskrevs som konstig och hängde med barn som var 4 år yngre än honom själv enligt Expressen.

Men om så skulle vara fallet så kommer det fram.
Citera
2026-08-22, 09:33
Medlem
Enligt tidigare inlägg som jag väljer att inte reposta (men tack för länken) så var GM "besatt" av skolmördare, klädde sig som Anton Lundin Pettersson, och hans TikTok innehöll fler reposts (antagligen hyllningar) till Elliot Rodger, den kanske mest kände incelmördaren.

GM skickade även under tiden han sprang runt bilder till någon person på den han mördade.

Ett av sista medellanden han skickade var "whites aren't safe" (felstavat).

Så han visste ju vad han gjorde. Motiv hade han. Ej psyksjuk.
Senast redigerad av grelin1999 2026-08-22 kl. 09:36.
Citera
2026-08-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandmasterE
Och sätt honom ovanpå det framför Flashback. Recipie for disaster.

Exakt, flashback, sjuka AI, sociala medier, mördarspel
Citera
2026-08-22, 09:34
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför gav sig mördaren på en vit flicka enligt din analys? Det stora demokratihotet idag, och det SÄPO har fullt upp med, är vänsterextremister och islamister. Därmed inte sagt att myndigheter behöver ha koll på störda individer även på högerkanten. Här har Tidö-partierna gjortben hel del, bl a tagit bort vattentäta skott mellan polis, skola och soc.
Men va fan, kollar du något innan du skriver? Om det är hon som det cirkuleras bilder på är hon allt annat än vit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Enligt tidigare inlägg som jag väljer att inte reposta (men tack för länken) så var GM "besatt" av skolmördare, klädde sig som Anton Lundin Pettersson, och hans TikTok innehöll fler reposts (antagligen hyllningar) till Elliot Rodger, den kanske mest kände incelmördaren.

GM skickade även under tiden han sprang runt bilder till någon person på den han mördade.

Så han visste ju vad han gjorde.

Uppenbart vädligt skadat barn. Socialtjänstens fel
Citera
Medlem
Trappistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Din logik förutsätter alltså att misogyna högerincels måste få sprida sitt hat oemotsagda för annars ballar dem ur. Inte nog med det, det är blattarnas fel att dessa högerradikala incels inte omfamnas och inkluderas i samhället.

Inte nog med att du kommer dragandes med en liberal skitanalys, med syftet att flytta fokus från MGM:s nationalistiska influenser (och motiv?). Du bortser även från ren historia då du verkar utgå från att skolattacker är något nytt. I verkligheten hade Sverige skolattacker på 1960-talet, 1970-talet och i början av 00-talet. Företeelsen är alltså inte ny. Vad som däremot är ganska nytt i Sverige, är skolmördarnas måltavlor: oftast oskyldiga invandrare och kvinnor. Samt deras.motiv: högerradikalism och nationalism.

Är faktiskt riktigt jävla less på den analys som du framför. Särskilt då du inte är ensam om den, utan detta är analysen som samhällets institutioner gör.

Visst fortsätt på det spåret... Skolattackerna ligger på er. Det är inte jag, eller den analys jag företräder som orsakar skolattacker, hur mycket du och övriga samhället än vill klistra den etiketten på mig.
Citera
2026-08-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparoww
Varför varnar inte TikTok och andra medier när man lägger upp videos på andra sjuka människor och deras fruktansvärda dåd …
Men när man tar fram en Vape el snus ….. då jävlar ….

Jag undrar varför vi inte har lagar mot detta, och varför inte polisen har mandat att begära nedstängning av konton som hetsar folk att utöva tortyr och mord. Sedan vet jag inte, metalldetektorer, är det dags? ”Låst skola med passerkort” är ju halvbra, men folk håller upp dörrar för andra av reflex
Citera
2026-08-22, 09:35
Medlem
Så den ungerska killen dödade bara en, är det så svårt att döda folk med ett svärd?

Får intrycket han gick på folk random. Fattar inte folk som går på random människor, är det inte bättre gå på onda eller kriminella.
Det är vad jag hade skrivit i min manifestation och sett till att folk får veta sanningen varför jag går beserk och börja döda dessa människor.
Citera
2026-08-22, 09:37
Medlem
Flickan var alltså vit? Jag tyckte det såg ut som att hon var asiatisk.
Citera
2026-08-22, 09:38
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag tror den rimliga frågan ändå är varför dessa "psykiskt sjuka" alltid söker sig till nazism och islamism. Oerhört få vänsterextrema terrorbrott i modern tid. Ännu färre marknadsliberala sådana.
Om ingångspunkten i detta är det är ett terrorbrott så kommer det aldrig bli bättre. Att jämföra ett skoldåd med t.ex. Breivik är helt uppåt väggarna.
Ingångspunkten bör vara hur man stoppar copycat-beteende samt förbättrar unga personers psykiska hälsa och skapar skyddsnät som fångar upp våldsbejakande tankar/beteende både mot andra och/eller sig själv.
Citera
2026-08-22, 09:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Pettersson blog beskriver offren som mellan 12-17. Är det en mellan/högstadiet och gymnasieskola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in