2026-08-23, 07:28
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Att bo i närheten av ett särskilt utsatta områden har verkligen bara fördelar:

- betydligt billigare att köpa bostad

- närhet till en massa subventionerade projekt såsom fantastiska simhallar, utbyggda och bemannade lekparker, öppna förskolor och ständigt öppna bibliotek.

- närhet till exemplariska fotbollsplaner och basketplaner.

- skolor som dammsugit det utsatta området på de bästa eleverna.

- närhet bra och prisvärda restauranger.

- närhet billiga matbutiker och torghandel.

- tillgång till snorbillig servicesektor, där man klipper sig eller tvättar bilen för en spottstyver.
Citera
2026-08-23, 07:45
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Allt betalas inte i kronor…
Citera
2026-08-23, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Att bo i närheten av ett särskilt utsatta områden har verkligen bara fördelar:
Antar det gäller Stockholm, kanske även Göteborg och Malmö.

Där jag bor ser det inte ut som du beskriver.
Citera
2026-08-23, 08:36
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Allt betalas inte i kronor…

Finns det andra nackdelar menar du?
Citera
2026-08-23, 08:37
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Antar det gäller Stockholm, kanske även Göteborg och Malmö.

Där jag bor ser det inte ut som du beskriver.

Så kan det vara
Citera
2026-08-23, 09:01
Medlem
halaltarzans avatar
Låter ju kanon, men det är ju inte ett särskilt utsatt område utan anledning. Så har man otur så hänger helikoptern över området ett antal nätter i månaden och stör sömnen.
Citera
2026-08-23, 09:14
Medlem
HBTKuks avatar

Jag har bott större delen av mitt liv i eller nära särskilt utsatta områden. Pundare som skjuter horse i trappuppgången och sprutar blod kring sig, sönderslagna kvinnor, kriminella som flyttar in i folks förråd, drogförsäljning, skottlossningar (höll på att stryka med själv en gång när de sköt in i min port), mängder av våldtäkter i och kring centrum, gäng som står i klungor och rånar småbarn.

Men ja, det finns ju en del fotbollsplaner också..
Citera
2026-08-23, 09:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Låter ju kanon, men det är ju inte ett särskilt utsatt område utan anledning. Så har man otur så hänger helikoptern över området ett antal nätter i månaden och stör sömnen.

Många gånger kan ett område räknas som utsatt men finns där villaområden så är de ofta lugna medans skiten finns i de lokala centrumet där det finns mängder med hyresbostäder.
Även villorna blir billigare än i andra områden då områdesnamnet drar ner priset i hela stadsdelen.

Jag bor hellre i andra områden och betalar lite mer för lugnet.
Citera
2026-08-23, 09:27
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Jag har bott större delen av mitt liv i eller nära särskilt utsatta områden. Pundare som skjuter horse i trappuppgången och sprutar blod kring sig, sönderslagna kvinnor, kriminella som flyttar in i folks förråd, drogförsäljning, skottlossningar (höll på att stryka med själv en gång när de sköt in i min port), mängder av våldtäkter i och kring centrum, gäng som står i klungor och rånar småbarn.

Men ja, det finns ju en del fotbollsplaner också..

Bor du i närheten av, men ändå utanför, det särskilt utsatta områden slipper du allt detta.

Du åker in på dagen, leker i lekparken, handlar grönsaker, spelar basket, badar i äventyrsbadet och får ä även bilen tvättad och håret klippt och sen åker du hem till ditt trygga villaområde.
Citera
2026-08-23, 09:30
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Bor du i närheten av, men ändå utanför, det särskilt utsatta områden slipper du allt detta.

Du åker in på dagen, leker i lekparken, handlar grönsaker, spelar basket, badar i äventyrsbadet och får ä även bilen tvättad och håret klippt och sen åker du hem till ditt trygga villaområde.
Det var mitt på dagen jag var nära att bli skjuten. I precis ett sådant område du beskriver.

Nu vet jag inte var du bor, men i Stockholm sprider sig utanförskapsområdena utåt från det värsta stället. Om du läst vad jag skrev hade du upptäckt att jag bott både i och nära dessa områden.

Skiten skvätter över på kringliggande områden också.
Senast redigerad av HBTKuk 2026-08-23 kl. 09:32.
Citera
2026-08-23, 10:13
Avstängd
engammalfisks avatar
Snart blir det bättre, de har kopierat USA och ska bygga bort ghetton. när man badar i sin pool är det 25 våningar med balkonger som tittar på, kan inte bli bättre.
Citera
2026-08-23, 12:59
Medlem
godboys avatar
Ser ingen fördel i att bo nära eller i ett utsatt område. Det som TS nämner med simhallar och bibliotek mm blir bara jobbigt när man är där, massa skränande apor. Bra restauranger tycker jag väl knappast det finns i såna områden heller. Svenska barnfamiljer brukar fly dessa områden av god anledning, varav den största är att tjejerna ska slippa bli antastade och killarna indragna i kriminalitet. Visst kan sån skit hända varhelst, men risken minskar ju ordentligt om man är i ett bättre område.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in