Det är nästintill omöjligt att få fram vettig information i denna tråd. Antingen är det folk som skyller på vänstern alternativt högern utan något substantiellt bakom påståendena, eller så är det personer som kommer med helt urspårade inlägg. Det är sent och helg så förhoppningsvis kan dessa individer skylla på berusning, om inte undrar jag hur det står till med dessa människor.
Jag har två frågor. Jag hörde att GM filmat inne i skolan. Är det något som är belagt och har den filmen spridits på något sätt? GMs far har fått ta mycket skit i denna tråd (välförtjänt vad det verkar) - är det någon som vet om han (eller annan familj till GM) har uttalat sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Svempa2014
Tanken är inte fel. De borde kolla upp kopplingen till Ryssland. Telegram är ju ryskt.
Så Säpo bör "kolla upp" kopplingar till Kina också då han använde TikTok? Även USA förstår jag då han säkert använde t.ex. FB, IG, WA? Kanske även kolla upp svenska staten? Han bodde trots allt i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
rummenigekarl
Så terrorist Rickard gick på invandrar skolan .Svensk I invandrar skolan hahaha .
Han var inte terrorist, men ja, Rickard Andersson gick på Risbergska skolan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svempa2014
Putin jobbar så här. Så vi borde vara vaksamma.
Mörda civila borde räknas som terrorism. Att mörda folk på en skola skrämmer upp människor. Och en av kriterierna på terror är att det ska skrämma upp civila.
Anstiftan är brottsligt. Straff 12-18 år fängelse eller livstid.
Hur jobbar Putin? Får han incels att hugga folk med svärd?
Bör en man som mördar sin fyllekompis (en civil person) dömas för terrorism? Jag hoppas att du trollar. Det mesta du skriver är helt vanvettigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svempa2014
Om du inte är ett rysstroll borde du läsa på mer om hur Rysslands säkerhetstjänst jobbar.
På vilket sätt arbetar Rysslands säkerhetstjänst på andra sätt än exempelvis USAs, Israels, Ukrainas, Tysklands, Storbritaniens eller Sveriges? Spooks gör ondskefulla saker, det är inget som är specifikt för Ryssland. Detta har dock inget med något lands säkerhetstjänst att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Efternamnet är inte ens med som namn i Ungern så ovanligt är det
Skulle tippa att det är farfaderns namn finns ungrare med tysk härkomst ganska stor grupp
Vadå "inte ens med som namn i Ungern"? Enligt ai finns det personer i Ungern som heter Nebel i efternamn. Däremot är det ett väldigt ovanligt namn i Ungern. Det är tydligen ett tysk-judiskt namn.
Citat:
Ursprungligen postat av
milfen88
Är hans TikTok ännu öppen?
Isf, vad heter den?
Jag läste i någon media att den var nedstängd.