Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenDilbert
lämpligt då med galgar?
Jag har inga särskilda preferenser härvidlag. Historiskt har många länder valt att hänga den här typen av brottslingar. Irak har väl dömt sisådär 3000 IS-terrorister till döden och har hunnit hänga flera hundra. Israel ligger efter lite tidsmässigt, men det är viktigt att processen blir korrekt.
Citat:
och vad ska vi göra med IDF? också galgar?
Vilka är "vi"? Jag visste inte att du var israel eller på annat sätt involverad i hanteringen av 7oktoberterrorn eller Gazakriget.
IDF har skött stridandet mot terroraxeln närmast exemplariskt så en hel del medaljer har delats ut och kommer delas ut.
Citat:
intressant att du inte tar avstånd från gasugnar som sådana, du tar bara avstånd från gasugnar som drabbar judar.
Du tänker på
gaskammare, inte gasugnar. Gaskammare var det nazisterna använde för att mörda människor. En gasugn är en vitvara man lagar mat i. Det är en ganska avgörande historisk skillnad. Utöver det haltar din jämförelse helt, då Israel inte planerar att mörda oskyldiga, utan diskuterar dödsstraff för dömda terrorister.
Det är bra att du som efterbliven vågar ställa dumma frågor så jag kan tala om för dig hur det ligger till. Google är väl annars en rimligare metod, men nu har du fått svar iaf.