2026-08-22, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Vladimir Putin sägs ha flera tusen vakter vars enda funktion är att skydda presidenten mot i princip allt som kan hota dennes liv och hälsa. Men kan de verkligen skydda Putin mot ryska folkets ursinne som från att ha yttrats som lite knorrande nu ökat lavinartat till rent ut sagt att vara fly ända in i helvetet förbannade över att inte ha tillgång till det mest basala som bensin och bling bling som ryssarna är så förtjusta i.

När rämnar dammluckorna tror ni och kommer vakterna klara av sin uppgift då den dagen kommer?
Ja fast nu finns inget ursinne från ryska folket mot Putin. Det ena ursinne från ryska folket som finns är mot västländerna som stödjer Ukraina.
Citera
2026-08-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adelsnabel
Kanske har han det. Kanske inte? Vem vet?

De som läst alla opinionsundersökningar vet.
Citera
2026-08-22, 16:55
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Vad menar du då att tortyren består av?
Har inte nämnt tortyr. Terrorismen ligger i den uttalade intentionen man har om att "bring the war to the normal russian person/population", med medföljande val av måltavlor.
Citera
2026-08-22, 17:20
Medlem
Facades avatar
Vem säger att befolkningen rasar? Västvärlden?
Citera
2026-08-22, 17:28
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Vilken vrede? Putin har ett högre stöd än någon ledare i Europa (och USA) enligt alla opinionsundersökningar någonsin.
Lika högt som Kim i nordkorea eller?

Fattar du inte att man inte mäter stöd på samma sätt i diktaturer vs demokratier.

Kork.
Citera
2026-08-22, 19:19
Avslutad
Den enda riktiga vrede som finns i Ryssland handlar om att de vill att man ska slå MYCKET hårdare mot Ukraina. I princip göra slut på dem en gång för alla.

Putins stöd är starkt.
Inbilla er inget annat.
Citera
2026-08-22, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av d2a
Den enda riktiga vrede som finns i Ryssland handlar om att de vill att man ska slå MYCKET hårdare mot Ukraina. I princip göra slut på dem en gång för alla.

Putins stöd är starkt.
Inbilla er inget annat.

Ryska befolkningen håller inte med. Tvärtom så kokar det i bland folket nu och därav min fråga, kan och vill Putins vakter skydda honom från massorna eller blir det som traditionen påbjuder lynchning?
Citera
2026-08-22, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Ryska befolkningen håller inte med. Tvärtom så kokar det i bland folket nu och därav min fråga, kan och vill Putins vakter skydda honom från massorna eller blir det som traditionen påbjuder lynchning?

Jag förstår att du väldigt gärna skulle vilja att det var så men det enda han behöver skyddas från är diverse terrorister utsända av det s k "Väst".
Citera
2026-08-23, 04:31
Medlem
RyssArsles avatar
Citat:
Jag förstår att du väldigt gärna skulle vilja att det var så men det enda han behöver skyddas från är diverse terrorister utsända av det s k "Väst".

Putin är körd. Han vet det, träskryssarna vet det, alla vet det.

Frågan är åt vilket håll han kommer att hängas upp. Huvet upp eller fötterna upp.
Citera
2026-08-23, 05:45
Avslutad
Citat:

Putin är uppenbart svag och förnedrad vilket brukar vara gränsen för att lynchmobbar ska agera och jag tror faktiskt inte att vakterna vill offra sig för en så svag individ som denne Vladimir har visat sig vara.
Citera
2026-08-23, 05:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RyssArsle
Putin är körd. Han vet det, träskryssarna vet det, alla vet det.

Frågan är åt vilket håll han kommer att hängas upp. Huvet upp eller fötterna upp.

Självklart kommer kroppen att skändas en masse, makabra scener likt det som hände Mussolini och Ghadaffi inför passiva och skräckslagna vakter kommer att kablas ut över internet.
Citera
2026-08-23, 07:51
Medlem
Min bild av Ryssland är att folket i stort köper propagandan om att NATO utgör ett hot mot Ryssland och att ryssar i Donbas mördats etc och att kriget är ett nödvändigt försvarskrig. Därför går folk till arbetet och sen hem och äter och sover.

Dom stora protester som fanns i Ryssland när kriget bröt ut tystades genom att dessa fick fängelse så dom som verkligen är förbannade på Putin knyter näven i fickan. Har också hört som andra skrivit att den illska som finns i Ryssland mest handlar om att kriget tar för lång tid, snarare än att kriget är ett övergrepp mot Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in